آرد مورد علاقه شما چیست؟

آرد همیشه یک عنصر جدایی ناپذیر از اصول غذایی هند بوده است. فرقی نمی کند آشپزخانه از شمال هند باشد، از جنوب، از شرق یا غرب. هر خانه‌داری برای آماده‌سازی روزانه‌اش تا حد زیادی به یک نوع آرد اصلی وابسته است.

بخش جالب این است که بیشتر آشپزخانه‌ها در هند مدرن به شدت به یک نوع آرد خاص متکی هستند – مانند آرد Besan یا آرد گندم یا آرد برنج. آنچه بیش از همه نگران کننده است این است که به دلیل ظهور غذاهای غربی و نفوذ فست فود، بیش از استقلال و تسلط نامرئی برخی از گونه های نه چندان سالم مانند آرد تصفیه شده (همچنین مایدا) اثرات ناخوشایندی از خود نشان داده است.

بیماری های سبک زندگی مانند چاقی و عدم تعادل فشار خون در حال افزایش است. در عین حال، کمبود مواد مغذی مهم در هر خانوار دیگری تأثیر گسترده ای پیدا می کند.

این احتمالاً بهترین زمان برای بازگشت به گذشته و رفتن به عمق تاریخ هند و سرزمین آن است. هسته اصلی غذاهای هندی در ترکیبی از طعم ها و آردهای مختلف نهفته است. روستاهای دوردست و جمعیت روستایی کشور سال‌هاست که غذای محلی را درو می‌کنند و این شامل ترکیبی از آرد است که به آنها قدرت و استقامتی می‌دهد تا بتوانند کارهای سنگین فیزیکی مانند کشاورزی، برداشت، معیشت جنگل و غیره را انجام دهند.

این زنگ خطری برای خورندگان شهری است و زمان آن فرا رسیده است که متوجه شویم صرف خراش دادن غذای روزانه ما به هیچ وجه به ما کمکی نمی کند تا اهداف بلندمدت سلامتی خود را تامین کنیم. از دست دادن مواد مغذی مهم در روزمرگی و تاری سریع زندگی آسان و گاهی قابل بخشش است. اما دیر یا زود، علائم کوچک و بزرگ به ما یادآوری می کنند که بدن ما به همه چیز به روشی خوب، متعادل و چند بعدی نیاز دارد.

اجتناب از عادات غذایی تک بعدی اولین قدم در تلاش برای رسیدن به این تعادل است. سعی کنید انواع بیشتری از آرد را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. آنها نه تنها فیبر ضروری برای عملکرد سیستم گوارش و کلیه را تامین می کنند، بلکه ویتامین های مهم و منابع انرژی مورد نیاز بدن انسان را نیز تزریق می کنند.

داشتن یک ترکیب خوب از راگی، بزان، باجرا و غیره ارگانیک در خمیر روزانه گندم و آرد برنج، طعم و تنوعی را که هر میز شام هندی به شدت به دنبال آن است، بیشتر می کند. در واقع، بسیاری از دستور العمل های جالب با استفاده از نسبت های متنوع راگی، گندم و غیره با هم بهتر می شوند و بسیاری از سبزیجات و تنقلات در یک خمیر سریع برنج خوب یا آرد حبوبات عالی می شوند. آنها از گجراتی Dhokla، Rajasthani Baati یا Rotla، Maharashtrian Thalipeeth، تا Idli جنوب هند یا انواع فرنی یا Mudde هستند. البته می توانید از این ترکیب شگفت انگیز کوکی ها یا کیک های خوشمزه نیز درست کنید.

هنگامی که عادت به استفاده و مخلوط کردن این آردها را در برنامه خود ایجاد کردید، می‌توانید با غذاهای زیادی آزمایش کنید و از انواع ارگانیک استفاده کنید که سلامت بیشتری به این ترکیب پرانرژی می‌بخشد.

آرد راگی و ارزن قوت می بخشد و آردهای دیگر قوام می بخشد. آنها همچنین به کاهش وزن و تنظیم متابولیسم کمک زیادی می کنند. مسائلی مانند سطح کلسترول یا دیابت را می توان به آسانی با ترکیب محتاطانه غلات و آردهای مختلف در یک دستور غذایی خوب از بین برد.

آنها فاقد گلوتن هستند که آردهای دیگر دارند. آنها فیبری را بسته بندی می کنند که سایر آردها فاقد آن هستند. چربی های غیراشباع کمی دارند. ویژگی های طبیعی و تصفیه نشده آنها آنها را بلافاصله از آردهای معمولی که اغلب با عجله یا از روی عادت مصرف می شوند متمایز می کند. آنها به بهترین وجه در شکل طبیعی خود استفاده می شوند و بنابراین نیازی به صیقل دادن ندارند، و این همان چیزی است که به آنها جایگاه مشخصی در سیستم غذایی می دهد.

این آردهای ارگانیک سالم مانند آرد باسان و آرد برنج نیز اکنون به راحتی در دسترس و مقرون به صرفه هستند مانند همتایان نه چندان سالم خود. آنها ملایم نیستند، می توان آنها را در هر دستور پختی مخلوط کرد و به علاوه، در قالب های مختلف به خوبی با یکدیگر هماهنگ می شوند.

سرشار از مواد مغذی و سرشار از مواد معدنی، آهن، کلسیم و غیره، این همان شگفتی چند دانه ای است که میله های گرانولا در جهان غربی ارائه می کنند. چرا چیزی هندی و درست در دسترس خود برای همان بسته مزایا انتخاب نمی کنید؟