آیا از رژیم غذایی ضد کاندیدا خود کلسیم کافی دریافت می کنید؟

درست است که داروهای ضد بارداری خوراکی خطر رشد بیش از حد کاندیدا را افزایش می دهند، اما رژیم غذایی شما نیز همینطور است. به عنوان مثال، غذاهایی که عمدتاً از کاندیدا آلبیکنس تغذیه می‌کنند، شامل غذاهای سرشار از نشاسته و قند هستند. گذشته از آن، سایر غذاها، از جمله محصولات لبنی (به استثنای کره و تخم مرغ)، نیز باعث رشد بیش از حد کاندیدا می شوند. به همین دلیل، بسیاری از افراد سعی می کنند با کنترل رژیم غذایی خود از طریق رژیم غذایی ضد کاندیدا، کاندیدا خود را کنترل کنند.

متأسفانه، بیشتر محصولات لبنی (شیر، پنیر، بستنی، خامه، دوغ و غیره) اغلب از رژیم غذایی حذف می شوند، زیرا لبنیات باعث رشد کاندیدا می شوند، به ویژه در کسانی که به شیر حساسیت دارند. این واقعیت باعث می شود کسانی که از رژیم کاندیدا استفاده می کنند تعجب کنند که چگونه کلسیم مورد نیاز بدن خود را بدون تحریک رشد کاندیدا آلبیکنس تامین کنند.

چگونه کلسیم مورد نیاز خود را بدون کمک ژورنال دریافت کنید؟

اگر در مورد کلسیم نگران هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید بسیاری از منابع غذایی دیگر حاوی کلسیم هستند، مانند:

– سبزیجات برگ سبز تیره (پاک چوی، کلم پیچ، کلم)

– کلم بروکلی خام

– جلبک دریایی

– میوه های خشک شده

– بادام ها

– دانه کنجد

– لوبیا چیتی

– ارده

– کنسرو ماهی قزل آلا

– کنسرو تن

– ساردین با استخوان های خوراکی

– محصولات غنی شده با کلسیم (شیر سویا، توفو، آب پرتقال و غیره)

اما توجه داشته باشید که برخی از غذاهای غنی از کلسیم مانند اسفناج و ریواس نیز حاوی اگزالات هستند. اگزالات ها در واقع جذب کلسیم را مسدود می کنند و بنابراین نتیجه معکوس دارند. بنابراین قبل از اینکه به آنها اعتماد کنید تا کلسیم مورد نیاز بدنتان را تامین کنند، حتماً درباره غذاهای غنی شده با کلسیم تحقیق کنید. همچنین اگر قصد دارید از غذاهای بدون لبنیات به عنوان منبع کلسیم استفاده کنید، بهتر است به یک متخصص تغذیه یا رژیم درمانی مراجعه کنید.

همچنین، برای کمک به بدن در حفظ سطح کلسیم سالم، مصرف کافئین و الکل را محدود یا حذف کنید. این محصولات سطح کلسیم را کاهش می دهند. همچنین مطمئن شوید که به طور منظم ورزش می کنید. سبک زندگی کم تحرک راه دیگری برای کاهش سطح کلسیم است.

اگر در خوردن غذاهای غنی از کلسیم مشکل دارید یا نگران برآورده نشدن نیازهای روزانه بدن خود هستید، باید در مورد مصرف مکمل های کلسیم با پزشک خود مشورت کنید.

به شدت توصیه می شود که قبل از شروع هر گونه مکمل کلسیم ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. دلیل این امر به این دلیل است که تعیین دقیق میزان کلسیم مورد نیاز بدن شما بدون دانستن مواد شیمیایی بدن شما ممکن نیست. مکمل های کلسیم زیادی در بازار وجود دارد و احتمال زیادی وجود دارد که بتوانید یکی را انتخاب کنید که به جای بهبود PH شما را بدتر کند.

ببینید، اکثر قریب به اتفاق مکمل‌های کلسیم ارزان‌تر دارای کربنات کلسیم به عنوان ماده اصلی هستند. کربنات کلسیم معمولا از پوسته صدف یا سنگ آهک آسیاب شده ساخته می شود. کلسیم پوسته صدف کم اثرترین مکمل است. از سوی دیگر، سنگ آهک آسیاب شده مکمل کلسیم بهتری نسبت به پوسته صدف است (بسته به اینکه چقدر ریز آسیاب شده است)، اما هنوز با اشکال بهتر آن قابل مقایسه نیست.

بهترین اشکال مکمل کلسیم عبارتند از:

– گلوکونات کلسیم خالص

– سیترات کلسیم

– لاکتات کلسیم

همچنین از خرید مکمل های کلسیمی که منیزیم در ترکیبات خود دارند خودداری کنید. دلیل این امر این است که نیاز بدن به منیزیم باید جدا از کلسیم تامین شود. بنابراین کلسیم لازم را باید جدا از سایر مواد معدنی مصرف کرد. علاوه بر این، نباید مکمل های ترکیبی را فقط به خاطر محتوای کلسیم آن ها خریداری کنید.

فراموش نکنید که نوع مناسب کلسیم باید مصرف شود تا کلسیم بدن به طور موثر پاسخ دهد و تعادل را حفظ کند. بنابراین، قبل از شروع هرگونه مکمل در رژیم غذایی ضد کاندیدا، ابتدا به پزشک خود مراجعه کنید.