آیا برنامه غذایی چربی فلاش کار می کند یا فقط یک مد دیگر است؟

برنامه غذایی چربی فلاش توسط متخصص تغذیه آن لوئیز گیتلمن ابداع شد که معتقد است کلیدهای اضافه وزن عبارتند از سمیت کبد، بافت های پر آب، ترس از خوردن چربی، انسولین اضافی و استرس. علیرغم اینکه گیتلمن اظهار داشت که برنامه او “به آسانی 1-2-3” است، برنامه رژیم غذایی Fat Flush توسط یکی از خوانندگان به عنوان “در توضیحات و انتظارات پیروانش فوق العاده پیچیده است”.

برنامه رژیم غذایی Fat Flush به پیروان دستور می دهد از آرد سفید، شکر سفید، مارگارین، شیرین کننده های مصنوعی و کافئین اجتناب کنند و بر مصرف 8 اونس یا بیشتر پروتئین شامل دو عدد تخم مرغ در روز، چربی های سالم مانند امگا 3 و 6، سبزیجات، ادویه ها تاکید دارد. ، آب و 8 لیوان در روز نوشیدنی های ادرار آور.

مانند رژیم غذایی ساحل جنوبی و برنامه های غذایی مشابه، برنامه رژیم غذایی چربی فلاش به سه مرحله تقسیم می شود که مرحله اول بسیار محدود کننده است. در مرحله اول برنامه رژیم غذایی چربی فلاش، به شما گفته می شود که 1100 تا 1200 کالری در روز مصرف کنید که برای بسیاری از افراد بسیار کمتر از نیاز بدنشان خواهد بود. همچنین غلات، نان، غلات، سبزیجات نشاسته ای، محصولات لبنی، الکل و روغن ها/چربی ها (به جز روغن بذر کتان) را حذف می کنید.

پس از دو هفته از برنامه رژیم غذایی چربی فلاش، یا چهار هفته اگر بیش از 25 پوند وزن کم دارید، به تدریج مصرف کالری خود را افزایش داده و کربوهیدرات های سالم و محصولات لبنی را اضافه می کنید و در عین حال از غذاهای بد ذکر شده اجتناب می کنید و در عین حال قوانین خاصی را رعایت می کنید. مانند خوردن یک غذای پروتئینی در هر وعده غذایی، نخوردن سبزی و میوه با هم، نخوردن شیر و گوشت با هم و ننوشیدن آب همراه غذا.

برنامه رژیم غذایی Fat Flush ادعا می کند که “چربی باسن، کمر و ران را در دو هفته آب می کند” و بدن را تغییر شکل داده و سم زدایی می کند. با این حال، هیچ مطالعه بالینی برای حمایت از اثربخشی برنامه رژیم غذایی Fat Flush برای کاهش وزن و حفظ آن وجود ندارد. رژیم‌های سم‌زدایی معمولاً شواهد بسیار کمی برای حمایت از ادعاهای وحشی خود دارند و بسیاری از متخصصان به مفهوم کل «شست‌شوی چربی» نمی‌پردازند. “.

Therese Franzese، MS، RD، مدیر تغذیه در مجتمع ورزشی Chelsea Piers در شهر نیویورک، می گوید که شما نمی توانید کبد خود را سم زدایی کنید یا متابولیسم خود را با غذاهای خاص تسریع کنید. او همچنین می گوید که هرگونه کاهش وزنی که در نتیجه برنامه رژیم غذایی چربی فلاش ایجاد می شود، صرفاً از کمبود کالری ناشی می شود.

از نظر فعالیت بدنی و ورزش، برنامه رژیم غذایی چربی فلاش پیاده روی و جهش بر روی یک مینی ترامپولین را در مراحل اولیه توصیه می کند و تمرینات وزنه برداری در مرحله سوم انجام می شود. در حالی که من با توصیه تمرین با وزنه موافقم، اما در تعجب هستم که چگونه پیاده روی و یک مینی ترامپولین، همانطور که برنامه رژیم غذایی چربی فلاش نشان می دهد، می تواند برای جهانی که حداقل 400 میلیون نفر چاق هستند، موثر باشد.

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت این است که برنامه غذایی چربی فلاش برای گیاهخواری یا گیاهخواری بسیار چالش برانگیز است زیرا پروتئین های حیوانی نقش مهمی در این رژیم دارند. علاوه بر این، برنامه غذایی چربی فلاش می تواند پرهزینه باشد، زیرا شما باید پول زیادی برای مکمل ها، پودرها و روغن ها بپردازید، علاوه بر این، ممکن است ماهی و گوشت بیشتری بخرید.

به طور خلاصه، برنامه رژیم غذایی Fat Flush درس های بسیار مهمی مانند اهمیت نوشیدن آب، مصرف چربی های سالم، حذف کربوهیدرات های ناخواسته و کافئین و محدود کردن الکل را به شما می آموزد. با این حال، مانند بسیاری از رژیم های غذایی، برنامه رژیم غذایی چربی فلاش در توصیه فاز اولیه کم کربوهیدرات و کم کالری که برای بسیاری از افراد می تواند عواقب سلامتی پایداری داشته باشد، اشتباه می کند.