آیا خوردن شش وعده غذایی در روز متابولیسم شما را افزایش می دهد؟


اکثر افراد، زمانی که الگوی غذایی جدیدی را شروع می کنند، از هر 10 نفر 9 نفر با 3 وعده اصلی و 2 میان وعده یا 3 وعده اصلی و 3 میان وعده شروع می کنند. چرا؟ زیرا این چیزی است که در دنیای رژیم به ما توصیه می شود. با این حال، ثابت نشده است که این الگوی غذایی مؤثرترین است.

در واقع تحقیقات نشان می دهد که اگر همان تعداد کالری در 24 ساعت مصرف شود، هیچ تفاوتی بین متابولیسم فردی که در روز ششم غذا می خورد با فردی که در روز سوم غذا می خورد، وجود ندارد!

پس چرا با این ایده که “من برای افزایش متابولیسم خود شش وعده غذایی در روز می خورم؟” خوب، بسیاری از مراجعین قبلا شنیده اند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید، بدن شما به حالت گرسنگی می رود و به جای استفاده از غذا برای تولید انرژی، شروع به ذخیره آن به شکل چربی می کند.”

بگذارید این اطمینان را به شما بدهیم این اتفاق در مدت زمان کوتاهی رخ نمی دهد.

پاسخ ساده به چرایی محبوبیت این موضوع؟ پیش داوری ها و افسانه های تغذیه ای که هرگز نمی میرند!

اجازه دهید به شما بگویم که برای بسیاری از مشتریانم در حین کار چه می بینم:

خوردن 3 وعده در روز همراه با یک میان وعده در صورت نیاز (صبح، بعدازظهر یا عصر) به نظر می رسد از نظر سازگاری و به طور کلی بهترین کار را دارد و احتمال پرخوری (یا کالری) را کاهش می دهد. آره.

واقعیت این است که هر بار که غذا می خوریم، فرصتی برای پرخوری وجود دارد – به خصوص اگر در طول روز دائماً گرسنه باشیم. اگر زمانی که فرصت داریم غذا بخوریم، تا زمانی که احساس سیری کنیم (که معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که وعده‌های غذایی بزرگ‌تر می‌خوریم)، ​​احتمالاً کالری کمتری مصرف می‌کنیم.

بیشتر اوقات، وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند، به ما می گویند که همه آنها در طول روز به غذا فکر می کنند.

چقدر تا وعده غذایی یا میان وعده بعدی باقی مانده است؟

آیا باید بعدازظهر که 5 ساعت برای کار بیرون می روم 2 وعده غذایی را بسته بندی کنم و با خودم ببرم؟

آیا باید روی گوشم ساعت بگذارم تا دقیقا بدانم چه زمانی باید غذا بخورم؟

به نظر می رسد زمانی که در طول روز 3 وعده غذایی بزرگتر می خوریم مفیدترین است. این به ما این امکان را می دهد که به جای اینکه احساس کنیم به اندازه کافی غذا خورده ایم تا شکم خود را نگه داریم، احساس «سیری» و «سیری» کنیم. ما همچنین آزادی روانی بیشتری در مورد غذا داریم. به این ترتیب ما دائماً به وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم زیرا 6 تا 5 ساعت قبل از اینکه بدن شروع به گفتن آن کند فرصت داریم من دوباره گرسنه ام!

این ممکن است یک نمایش برای شما باشد!

اما این آزادی! مخصوصاً برای کسانی که مدتهاست به فکر «رژیم» و «محدودیت» هستند!

با این اوصاف، ما هنوز مشتریان زیادی داریم که احساس می کنند به 3 وعده غذایی نیاز دارند بزرگ و 2-3 میان وعده بخورید. اما اگر دائماً احساس می کنید که غذا بر کل روز شما غالب است و به نظر نمی رسد سیر شوید، ممکن است ارزش تغییر را داشته باشد!

چالش ما برای شما این است:

به جای خوردن چندین وعده غذایی کوچک در روز، به وعده های غذایی بزرگتر و یک میان وعده بروید و ببینید چه احساسی دارید! شاید تازه متوجه شوید که این ترفند ساده یک تغییر بازی برای شماست!

شاد و سلامت باشید.