آیا می توانید افسردگی خود را فقط با خوردن غذای مناسب درمان کنید؟

آیا افسردگی ناشی از محیط، ژنتیک، مسائل مربوط به سلامت روانی یا عوامل بیولوژیکی است؟ بیوشیمی‌ها در حال حاضر در حال ایجاد ارتباط بین هورمون‌ها، تغذیه، رفاه فیزیولوژیکی و افسردگی هستند.

مغز ما احساسات ما را ایجاد و ذخیره می کند. بخشی از مغز به نام هیپوکامپ مسئول ذخیره حقایق بدون احساس مانند محل زندگی و شماره امنیت اجتماعی شما است. بخش دیگری از مغز که هیپوتالاموس نامیده می شود، فرمانده ارتباطات هورمونی شما است و تصمیم می گیرد که کدام غده باید چه هورمونی، در چه سطحی و در چه زمانی خاص ترشح کند.

واحد پردازش مرکزی برای احساسات و اراده شما، به عنوان مثال، زمانی که در یک بحث شدید هستید، با هیپوتالاموس کار می کند. پاسخ فیزیکی شما از هورمون های تولید شده در هیپوتالاموس ناشی می شود و بدن شما با افزایش ضربان قلب، تحریک عرق کردن و افزایش فشار خون به این استرس عاطفی پاسخ می دهد.

دامنه احساساتی که می‌توانیم برانگیزیم بسیار زیاد است، اما هورمون‌هایی که آنها را کنترل می‌کنند اینطور نیستند. دو هورمون اصلی به نام ایکوزانوئیدها و سیتوکین ها وجود دارد که مغز ما برای کمک به مقابله با انواع موقعیت های احساسی تولید می کند.

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی به کنترل هر دو هورمون کمک می کند و به شما این توانایی را می دهد که احساسات خود را به طور موثرتری مدیریت کنید.

افراد افسرده، مانند بیماران مبتلا به استرس مزمن، سیستم ایمنی ضعیفی دارند. نشان داده شده است که خنده التهاب را کاهش می دهد و سیستم ایمنی را تقویت می کند. ضرب المثل “خنده بهترین دارو است” ممکن است آن ضرب المثل ساده و خوشایند نباشد که فکر می کردیم. ممکن است ارزش دارویی واقعی داشته باشد.

ارتباطی بین مغز و بدن وجود دارد، و نادیده گرفتن اینکه چگونه الگوهایی می توانند به راحتی ایجاد شوند که می توانند فرد را در حالت افسرده نگه دارند، دشوار است. بدون شکستن این واکنش های زنجیره ای با رژیم غذایی یا دارو، فکر کردن به راه نجات از افسردگی می تواند به طور جدی دشوار باشد.

اکتشافات جدید و هیجان انگیزی وجود دارد که به افراد مبتلا به افسردگی این فرصت را می دهد تا بدون داروهای تجویزی و عوارض جانبی آنها بهبود پیدا کنند. مغز ما برای مقابله با استرس کار تولید هورمون‌ها را به خوبی انجام می‌دهد، اما بیش از حد این هورمون‌ها منجر به التهاب می‌شود که منجر به بیماری و غیره می‌شود.

رژیم غذایی، ورزش، مکمل ها و مدیریت استرس کلیدهای امیدوارکننده ای برای شکستن این معما هستند. مکمل رژیم غذایی با دوزهای بالای روغن ماهی سطح هورمون های التهابی را کاهش می دهد که می تواند از افسردگی و سلامت کلی شما حمایت کند. روغن ماهی همچنین می تواند به افزایش سروتونین، «هورمون شادی» کمک کند.

چرخه افسردگی همچنین مغز را فریب می دهد تا به شما بگوید برای شادی سریع غذاهای اشتباه بخورید. سطح انسولین خود را با حذف غذاهای شیرین و در عوض خوردن میوه ها، سبزیجات و غلات کامل، ثابت نگه دارید. اگر تسلیم این ولع شوید، چرخه معیوب را دوباره شروع می کنید.

یافتن غذاها و مکمل‌های مناسب برای شکستن این چرخه‌ها و دادن فرصتی دوباره به افرادی که از افسردگی رنج می‌برند، سودمند است.

مبارزه با این واکنش‌های طبیعی با داروهای مصنوعی ممکن است در کوتاه‌مدت مؤثر باشد، اما اینکه بتوانید به طور طبیعی چرخه‌های مغز و بدن خود را تغییر دهید، می‌تواند راه‌حل بلندمدتی باشد که می‌تواند منجر به زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر شود.