آیا می دانستید رژیم غذایی سالم با افسردگی مبارزه می کند؟

کربوهیدرات های تصفیه نشده (غلات کامل، میوه ها و سبزیجات تازه، حبوبات) مزایای سلامتی عمده ای نسبت به کربوهیدرات های فرآوری شده دارند. اول، آنها به طور کلی دارای فیبر بالایی هستند که هضم را بهبود می بخشد و آزاد شدن قند را در جریان خون شما کنترل می کند. فیبر همچنین ممکن است به کاهش خطر سرطان، بهبود سطح کلسترول و تحریک رشد باکتری های سالم در سیستم گوارش کمک کند. (این باکتری ها چندین ویتامین B را که برای عملکرد طبیعی مغز نیاز دارید، می سازند.)

یکی دیگر از مزایای مهم سلامتی این است که کربوهیدرات های تصفیه نشده حاوی ویتامین های طبیعی بیشتری (مانند اسید فولیک، ویتامین B6 و مواد معدنی) هستند. به عنوان مثال، آجیل و غلات کامل حاوی روی هستند که نقش مهمی در کنترل حافظه و خلق و خو دارد و برای تولید تستوسترون ضروری است. منیزیم که در سبزیجات تیره رنگ، سبوس گندم، گندم سیاه و چاودار یافت می شود، عملکردهای بدنی متعددی از جمله تولید انرژی از غذا دارد.

اگر داروهای ضد افسردگی مصرف می کنید، تا حدودی کمبود یک یا چند ماده معدنی دارید و به احتمال زیاد شما نیز کمبود دارید، به خصوص اگر رژیم غذایی متعادلی نداشته باشید. یکی از راه‌های به حداکثر رساندن مصرف مواد معدنی، خرید غذاهایی است که بدون مواد شیمیایی رشد می‌کنند، درست همانطور که طبیعت در نظر گرفته است. تحقیقات نشان می‌دهد که غذاهای ارگانیک دارای سطوح بالاتری از مواد معدنی هستند، زیرا خاکی که در آن کشت می‌شود کمتر ضعیف می‌شود، زیرا کشاورزان ارگانیک نمی‌توانند به کودهای مصنوعی، آفت‌کش‌ها و علف‌کش‌ها تکیه کنند.

به طور خلاصه، اگر به طور کلی نیاز به مبارزه با افسردگی دارید، باید از یک رژیم غذایی سخت پیروی کنید که شامل همه این مواد مغذی باشد. کمبود این ویتامین ها و مواد معدنی واقعاً می تواند پیشرفت شما را به سمت تبدیل شدن به یک فرد شاد کند کند.