اثرات مسدود کننده بلوبری ماست


چه اتفاقی افتاد وقتی محققان سعی کردند آنچه را که در لبنیات وجود دارد که با فواید سلامتی توت ها و چای تداخل دارد، کشف کنند؟

سه نفر از هاروارد در مورد آن مطالعه می کنند دنبال کرد بیش از 100000 زن برای بیش از یک دهه دریافتند که کسانی که بیشترین آنتوسیانین را مصرف می کنند – رنگدانه های رنگی روشن موجود در زغال اخته، توت فرنگی و سایر انواع توت ها – خطر ابتلا به فشار خون بالا را 8 درصد کاهش می دهند. عالی است، اما چند عدد توت؟ همانطور که در 0:22 در ویدیوی من می بینید فواید زغال اخته برای فشار خون ممکن است توسط ماست مسدود شودآنهایی که در گروهی که هر روز بیشترین انواع توت ها را مصرف می کردند، فقط حدود 6 توت فرنگی یا فقط 11 بلوبری می خوردند که حدود یک دهم فنجان است. شاید بزرگ ترین توت خواران به طور اتفاقی عادات سالم دیگری هم داشتند که دلیل واقعی آنها بهتر بود؟ به هر حال، احتمالاً بیشتر احتمال دارد که زغال اخته را روی بلغور جو دوسر بپاشید تا بیکن و تخم مرغ. بله، اما محققان مصرف غلات کامل، فیبر، و نمک و همچنین عادات سیگار کشیدن و ورزش و تعدادی از عوامل دیگر را کنترل کردند، اما مزیت ظاهری توت همچنان باقی مانده است. با این حال، تا زمانی که آن را در معرض آزمایش قرار ندهید، از فواید توت مطمئن نیستید.

عنوان یک کارآزمایی بالینی تصادفی، دوسوکور و کنترل‌شده با دارونما، نتیجه‌گیری هیجان‌انگیز را نشان می‌دهد: «مصرف روزانه بلوبری بهبود می بخشد فشار خون.” اما چگونه می توان یک آزمایش دوسوکور با یک غذا انجام داد؟ چگونه می توان قانع کننده ای یک بلوبری تقلبی ایجاد کرد؟ دارونما بلوبری؟ در این مطالعه، محققان از بلوبری کامل – به ارزش یک فنجان – استفاده کردند اما آنها را پودر کردند. یک پودر دارونما که به نظر شبیه به نظر می رسد، همان مقدار شکر و کالری زغال اخته واقعی را داشت، اما بدون بلوبری واقعی. همانطور که در 1:26 در من می بینید ویدئو، کسانی که در گروه کنترل دارونما قرار داشتند داشته است هیچ تغییر واقعی در طول مطالعه هشت هفته ای. آنها با فشار خون 138 روی 79 شروع کردند و به 139 روی 80 رسیدند. با این حال، آنهایی که در گروه زغال اخته واقعی بودند کاهش قابل توجهی را تجربه کردند و از 138 روی 80 به 131 روی 75 رسیدند. اکنون فشار خون سیستولیک است. سطح 131 هنوز خیلی بالاست. دوست دارید حداقل به 120 یا حتی 110 کاهش یابد. بنابراین، زغال اخته به تنهایی ممکن است شما را درمان نکند. با این حال، این واقعیت که شما می توانید از نظر بالینی بهبود قابل توجهی در یک بیماری کشنده داشته باشید، فقط “با افزودن یک جزء رژیم غذایی” به رژیم غذایی خود بسیار چشمگیر است.

بیشتر بهتره؟ دو برابر دوز چطور؟ بیشتر شبیه دو فنجان زغال اخته تازه در روز. محققین یافت همان نوع افت قابل توجه، همانطور که در ساعت 2:09 در من مشاهده می کنید ویدئو، اما افزایش مقدار به نظر نمی رسد زغال اخته را درست کند کار هر چی باشه بهتر است. بنابراین، ممکن است یک فنجان تمام چیزی باشد که ما نیاز داریم. حتی کمتر از یک فنجان نیز ممکن است کار کند، اما ما نمی دانیم زیرا هرگز آزمایش نشده است.

به طور کلی، تا به امروز پنج مطالعه مداخله ای در مورد اثرات مکمل زغال اخته بر فشار خون انجام شده است. همه مطالعات را کنار هم قرار دهید، و نتایج انجام می شود نه نشان دادن هر گونه اثربخشی بالینی صبر کنید، چگونه ممکن است این مورد باشد؟ من فقط دو مطالعه را مورد بحث قرار دادم که تأثیر فوق‌العاده‌ای داشت. آیا در حال مطالعه گیلاس‌چینی بوده‌ام یا بهتر است بگوییم، توت-انتخاب کردن آنها؟ اگر مقالات را از نزدیک بخوانید، زغال اخته در دو مطالعه که تأثیر قابل توجهی را تشخیص داده بودند با آب تهیه شده بودند. محققان به سادگی پودر بلوبری را با آب مخلوط کردند. با این حال، زغال اخته در اثر غیر قابل توجهی با ماست و اسموتی بر پایه شیر بدون چربی تهیه شد…”

شاید از ویدیویی که حدود هشت سال پیش تهیه کردم به خاطر بیاورید، اثرات مسدود کننده مواد مغذی لبنیات، که نحوه جذب مواد مغذی توت را مورد بحث قرار داد مسدود توسط لبنیات همانطور که میتوانی دیدن در ساعت 3:09، اگر توت فرنگی را با آب مخلوط کنید، در عرض چند ساعت پس از مصرف به اوج خوبی در فیتونوترینت های گیاهی توت فرنگی در جریان خون خود خواهید رسید. اما، اگر در عوض به سراغ توت فرنگی با خامه بروید – با مخلوط کردن همان مقدار توت فرنگی با شیر به جای آب – به میزان قابل توجهی از مواد مغذی گیاهی آن ها به سیستم شما وارد می شود. “اثرات بازدارندگی شیر ممکن است به دلیل … برهمکنش آنتوسیانین ها باشد [the berry pigments] و پروتئین شیر.” آیا شیر باعث می شود همین اتفاق در مورد زغال اخته هم بیفتد؟

در واقع، فعالیت آنتی اکسیدانی زغال اخته مشخص شد دچار اختلال شده است توسط شیر در این مطالعه، داوطلبان یک و نیم فنجان بلوبری را با آب یا شیر خوردند. همانطور که در ساعت 3:48 در من می بینید ویدئو، شیر مسدود جذب برخی از مواد مغذی گیاهی، اما نه برخی دیگر. خب، آیا واقعا اینقدر اهمیت داشت؟ پس از مصرف زغال اخته با آب، آنتی اکسیدان های موجود در جریان خون افزایش یافت، اما در شیر کمتر بود. وقتی به ظرفیت کل آنتی اکسیدانی جریان خون نگاه می کنید، می بینید که اگر زغال اخته را با آب بخورید، قدرت آنتی اکسیدانی در عرض یک ساعت افزایش می یابد و پنج ساعت بعد بالا می ماند. با شیر، فکر می کنید ممکن است برآمدگی کمتری وجود داشته باشد. در واقع، نه تنها یک دست انداز کمتر وجود داشت، بلکه در کل کمتر بود – کمتر از جایی که شرکت کنندگان در مطالعه شروع کرده بودند! افراد مورد مطالعه یک کاسه کامل زغال اخته خوردند و در نهایت به آن رسیدند کمتر ظرفیت آنتی اکسیدانی فقط به این دلیل که آنها را با شیر خوردند. جای تعجب نیست که مخلوط زغال اخته با ماست یا شیر ممکن است فواید کاهش فشار خون را از بین ببرد.

جالب اینجاست که شیر پرچرب ممکن است بیشترین مانع جذب مواد مغذی شود، مشابه آنچه که با افزودن شیر به چای پیدا می شود. ما در مورد کاهش دو برابری مقادیر آنتی اکسیدانی آزمایشگاهی با شیر کامل در مقایسه با شیر بدون چربی صحبت می کنیم، که عجیب است زیرا همیشه فکر می کردیم که این شیر است. پروتئین این مقصر بود با این حال، این نشان می دهد که ممکن است برخی از مواد مغذی مسدود کننده چربی لبنیات نیز وجود داشته باشد.

اقلام کلیدی

  • سه مطالعه هاروارد بیش از صد هزار زن را به مدت یک دهه تحت بررسی قرار دادند و دریافتند کسانی که بیشترین میزان توت (و در نتیجه بیشترین آنتوسیانین، رنگدانه‌های رنگی روشن توت‌ها) را مصرف می‌کنند، 8 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند. مقدار آن فقط حدود 6 توت فرنگی یا 11 بلوبری در روز بود.
  • حتی پس از کنترل عوامل دیگر، مانند مصرف غلات کامل، فیبر، و نمک، سیگار کشیدن و عادات ورزشی، مزایای مصرف منظم توت ها باقی ماند.
  • در یک کارآزمایی بالینی تصادفی هشت هفته‌ای، دوسوکور و کنترل‌شده با دارونما، شرکت‌کنندگان در گروه کنترل دارونما هیچ تغییر واقعی در فشار خون نداشتند، اما آن‌هایی که در گروه بلوبری واقعی بودند که بدون اطلاع روزانه حدود یک فنجان بلوبری مصرف می‌کردند. برای آنها، افت قابل توجهی را تجربه کردند، از 138 روی 80 به 131 روی 75.
  • دو فنجان زغال اخته تازه در روز به همان میزان افت قابل توجهی داشت، اما دو برابر شدن مقدار آن باعث نشد که زغال اخته بهتر از خوردن یک فنجان باشد.
  • با این حال، مخلوط زغال اخته با لبنیات، مانند ماست یا شیر بدون چربی، هیچ اثر بالینی ندارد، زیرا نشان داده شده است که لبنیات مانع از جذب مواد مغذی توت می شود.
  • با مقایسه فعالیت آنتی اکسیدانی زغال اخته با آب یا شیر، محققان دریافتند که آنتی اکسیدان های موجود در جریان خون پس از مصرف زغال اخته با آب افزایش می یابد، اما انواع توت ها با لبنیات نه تنها باعث ایجاد برآمدگی کمتری می شود، بلکه در نهایت منجر به افزایش می شود. کمتر ظرفیت آنتی اکسیدانی نسبت به قبل از شروع آنها. به نظر می رسد که شیر فواید زغال اخته برای کاهش فشار خون را از بین می برد و شیر پر چرب ممکن است بیشترین مانع جذب مواد مغذی شود.

توت ها چه کارهای دیگری می توانند انجام دهند؟ برخی از ویدیوهای دیگر من را بررسی کنید:

اما، صبر کن اگر لبنیات نخوریم، استخوان هایمان چطور؟ دیدن فلاش بک جمعه: آیا شیر برای استخوان های ما مفید است؟.

برای یک رویکرد رژیم غذایی کامل برای مبارزه با فشار خون بالا، ببینید چگونه در اثر فشار خون بالا نمردیم؟.

در سلامتی،

مایکل گرگر، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده من را تماشا کنید: