از خواص سیب چه می دانید؟


انواع سیب

سیب میوه جادویی است که هزاران خاصیت آن در منابع علمی جدید و منابع پزشکی قدیمی ذکر شده است. امروز می خواهیم در مورد محتوای پزشکی سایت صحبت کنیم سیببیایید با حقایق تغذیه ای سیب آشنا شویم و ببینیم سیب چه خواصی دارد و مصرف این میوه چه فوایدی برای ما دارد.

سیب چه ویتامینی دارد؟

انواع سیب با تفاوت های متفاوت در میزان قند و برخی مواد، همگی دارای خواص بی شماری هستند و به طور کلی هر نوع سیبی که در دست داشته باشید میوه جادویی برای سلامت بدن شماست.

یک سیب متوسط ​​تقریباً 100 گرمی دارای ویژگی های زیر است:

  • کالری: 52%;
  • آب: 86%؛
  • پروتئین: 0.3 گرم؛
  • کربوهیدرات: 13.8 گرم؛
  • شکر: 10.4 گرم؛
  • فیبر: 2.4 گرم؛
  • چربی: 0.2 گرم

برای پاسخ به این سوال که سیب چه ویتامین هایی دارد، باید گفت که همه انواع سیب حاوی ویتامین C و ویتامین K هستند. با این حال، تنها محتوای ویتامین C آنها قابل توجه است. علاوه بر این، سیب حاوی کورستین، کاتچین و اسید کلروژنیک است که فواید زیادی برای سلامتی ما دارد.

آب سیب یا آب سیب بهتر است

سیب بهتر است یا آب سیب؟

بسیاری از خواص سیب مربوط به مقدار فیبر خوب است که در آب سیب وجود ندارد. قند بیشتری در آب سیب وجود دارد. به عنوان مثال، در مقایسه با نوشیدن یک لیوان آب سیب 200 میلی لیتری، خوردن یک سیب متوسط ​​با وزن 100 گرم نه تنها طعم و مزه را به شما می دهد، بلکه قند بسیار کمتر و مقدار مناسبی فیبر غذایی را نیز به ارمغان می آورد.

آیا سیب چاق کننده است؟

این سوال که آیا سیب چاق کننده است یا خیر یک سوال رایج برای افرادی است که می خواهند از رژیم های کاهش وزن پیروی کنند.

سیب میوه ای شیرین است که بعد از خوردن آن احساس سیری می کند، اگرچه کالری دریافتی یک سیب متوسط ​​تنها 95 کالری است.

وجود فیبر غذایی فراوان در سیب، معده را پر می کند و اشتها را کنترل می کند. در حالی که بیشتر این فیبرهای غذایی توسط بدن جذب نمی شوند.

تحقیقات نشان داده است که مصرف دو تا سه سیب در روز همراه با رژیم غذایی مناسب می تواند به کاهش و کنترل وزن کمک کند.

بررسی خواص سیب

از گذشته های دور خواص سیب بسیار مورد توجه بوده و مصرف این میوه در طب سنتی بسیار توصیه شده است. در زیر به بررسی مهم ترین خواص سیب می پردازیم.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها

سیب یکی از میوه هایی است که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. ترکیبات پلی فنلی موجود در سیب نه تنها خواص آنتی اکسیدانی دارند، بلکه می توانند به سلامت انسان نیز کمک کنند.

یک سیب متوسط ​​نیز می تواند 14 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین کند.لازم به ذکر است که پوست سیب حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است پس بهتر است سیب را با پوست مصرف کنید.

خواص ضد سرطانی سیب

آنتی اکسیدان ها، ترکیبات پلی فنولیک و ویتامین C فراوان موجود در سیب، رادیکال های آزاد را در بدن خنثی می کنند که از عوامل اصلی سرطان و پیری هستند. بنابراین می توان گفت سیب ضد سرطان است.

خطر بیشتر سرطان های دستگاه گوارش، از جمله سرطان روده بزرگ، روده، کبد و پانکراس و همچنین سرطان سینه و پروستات ممکن است با مصرف روزانه سیب کاهش یابد. یکی از مهمترین خواص سیب برای معده پیشگیری از سرطان معده است که برای این میوه بسیار مهم است.

پیشگیری از دیابت و سندرم متابولیک

سیب حاوی مقادیر زیادی قند فروکتوز است که پس از جذب از روده باید در کبد به گلوکز تبدیل شود تا بدن بتواند از آن استفاده کند. بنابراین سیب قند خون (گلوکز) را افزایش می دهد و نیازی به ترشح انسولین نیست.

خوردن یک یا دو سیب در روز می تواند بخشی از قند و فیبر روزانه مورد نیاز بدن را تامین کند، بدون اینکه باعث افزایش وزن و نیاز به ترشح انسولین اضافی در بدن شود.

این خاصیت سیب می تواند به افرادی که اضافه وزن دارند برای پیشگیری از دیابت و سندرم متابولیک (مجموعه ای از مشکلات سلامتی از جمله افزایش فشار خون، چربی خون، سطح انسولین در خون و چربی شکم) کمک کند.

سلامت قلب

خوردن روزانه سیب با کاهش فشار خون و کلسترول LDL می تواند خطر ابتلا به تصلب شرایین و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

یک مطالعه معتبر روی 160 زن بین 45 تا 65 سال که مصرف روزانه سیب را به مدت شش ماه در رژیم غذایی خود گنجانده بودند، کاهش 23 درصدی در سطح کلسترول LDL را نشان داد.

سلامت ریه و پیشگیری از آسم

مطالعات متعدد ارتباط بین مصرف روزانه سیب و کاهش خطر ابتلا به آسم یا محدود کردن حملات آسم را در افراد مبتلا نشان داده است. جالب اینجاست که مصرف سیب در دوران بارداری می تواند خطر ابتلا به آسم دوران کودکی (در فرزندان این مادران) را کاهش دهد. سیب همچنین خطر ابتلا به عفونت ها و سایر بیماری های مزمن ریوی را کاهش می دهد.

سلامت مغز

تحقیقات آکادمیک نشان داده است که مصرف روزانه سیب خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و از دست دادن حافظه را در سالمندان کاهش می دهد.

از آنجایی که رادیکال های آزاد و فعالیت اکسید کننده آنها احتمالاً از عوامل پیری و مشکلات مرتبط با آن مانند از دست دادن حافظه هستند، مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها مانند سیب می تواند با خنثی سازی این عوامل به سلامت مغز و پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک کند. انجام دادن

تقویت سیستم ایمنی

خوردن روزانه سیب از یک طرف باعث کاهش فعالیت های التهابی در روده ها و سایر قسمت های بدن می شود و از طرف دیگر سیستم ایمنی بدن را به طور کلی تقویت می کند. هر دوی این اثرات باعث کاهش بیماری های عفونی و التهابی می شود.

سلامت دستگاه گوارش

خوردن روزانه سیب اثرات غیرقابل انکاری بر سلامت دستگاه گوارش دارد. وجود فیبر فراوان در سیب در کوتاه مدت باعث تسهیل عبور مواد از دستگاه گوارش (ترانزیت) و جلوگیری از یبوست می شود و در دراز مدت خطر ابتلا به سرطان های روده و روده و سایر بیماری های التهابی روده (مانند اولسراتیو) را کاهش می دهد. کولیت و بیماری کرون).

سیب همچنین میزان باکتری های مفید روده را افزایش می دهد. زیرا ماده پکتین موجود در سیب یک غذای عالی برای این باکتری هاست. این باکتری ها ضمن مبارزه با عوامل بیماری زا در روده ها، بخشی از ویتامین مورد نیاز بدن را نیز تامین می کنند.

سلامت دندان ها

سیب جایگزینی برای مسواک زدن نیست. اما گاز زدن و جویدن سیب قسمتی از جرم چسبیده به دندان را پاک می کند که یکی از عوامل پوسیدگی دندان است. سیب همچنین با افزایش ترشح بزاق در دهان از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

سایر خواص سیب

خواص زیادی برای سیب ذکر شده است که بسیاری از آنها هنوز به طور کامل علمی تایید نشده اند. اما، شواهد مثبتی برای آنها وجود دارد.

به عنوان مثال در منابع مختلف مصرف سیب با معده خالی توصیه شده است. از خواص سیب زرد در صبح ناشتا می توان به کاهش اشتها در طول روز اشاره کرد.

همچنین گفته می شود سیب برای سلامتی زنان بسیار مفید است. به عنوان مثال از خواص سیب برای خانم ها می توان به این اشاره کرد که سیب در دوران قاعدگی با بهبود عملکرد دستگاه گوارش باعث کاهش درد و علائم می شود.

خواص سیب پخته برای کرونا

خواص سیب پخته برای کرونا

برخی از وبسایت ها اطلاعاتی در مورد خواص سیب پخته شده برای کرونا منتشر کرده اند که از نظر علمی تایید نشده است. باید گفت با توجه به اینکه در اکثر موارد دستور پخت سیب حاوی شکر، نمک و سایر مواد بیشتر است، بهتر است برای تقویت سیستم ایمنی، سیب را به صورت خام مصرف کنید.

سیب گرم است یا سرد؟

برای پاسخ به این سوال که سیب مزه گرم دارد یا سرد، باید به منابع طب سنتی مراجعه کرد. در این منابع ذکر شده است که سیب گرمتر و شیرین تر است، هر چه سیب گرمتر و شیرین تر است. همچنین، هر چه سیب سبزتر و ترش تر باشد، طبیعت آن سردتر و خشک تر می شود.

مضرات سیب

تا اینجا در مورد خواص سیب صحبت کردیم. اما بهتر است ببینیم سیب چه مضراتی دارد. مانند هر چیز دیگری، اگر سیب بیش از حد مصرف شود، وزن شما با افزایش کالری دریافتی افزایش می یابد (مثلاً اگر روزی 10 سیب بخورید، کالری دریافتی شما 500 کالری می شود که مقدار زیادی است).

همچنین در مطالعه ای مشاهده شد که مصرف سیب تا 4 برابر بیشتر از مصرف نوشابه های گازدار به دندان آسیب می رساند.

برخی از افراد ممکن است به سیب یا پوست آن حساسیت داشته باشند، بنابراین باید از مصرف این میوه خودداری کنند. همچنین بهتر است هسته سیب را دور بریزید و نخورید. زیرا حاوی سیانید است که می تواند مضر باشد.

اگر در مورد میوه سیب سوالی دارید سوال خود را در قسمت نظرات با پزشکان سایت مطرح کنید سیب به سوال شما پاسخ دهید

منابع:

Home

https://www.ncbi.nlm.nih.gov

https://www.ncbi.nlm.nih.gov

سوالات متداول در مورد خواص سیب

سیب بهتر است یا آب سیب؟

با توجه به اینکه آب سیب فاقد مقداری آنتی اکسیدان و فاقد فیبر است، بهتر است سیب مصرف شود. همچنین، آب سیب حاوی مقادیر بیشتری قند است که ممکن است برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند مناسب نباشد.

سیب چه ویتامینی دارد؟

سیب حاوی ویتامین C و ویتامین K است.

سیب گرم است یا سرد؟

سیب گرم و مرطوب است. هر چه سیب رسیده تر و شیرین تر باشد، داغ تر و خوشمزه تر است. همچنین، هر چه سیب سبزتر و ترش تر باشد، طبیعت آن سردتر و خشک تر می شود.