افسانه ها و حقایق رژیم غذایی


افسانه ها و حقایق رژیم غذایی

خوردن در شب شما را چاق می کند

هیچ مدرک قطعی دال بر اینکه وعده های غذایی آخر شب باعث افزایش وزن شما می شود وجود ندارد. آنچه ما می دانیم این است که کالری بالا منجر به افزایش وزن می شود و بسیاری از کسانی که در اواخر شب می خورند تمایل به پرخوری دارند و غذاهای پر کالری را انتخاب می کنند. با این حال، خوردن درست قبل از خواب می تواند منجر به سوزش سر دل و سوء هاضمه شود. بنابراین سعی کنید به وعده های غذایی منظم و زودهنگام پایبند باشید.

بعضی از قندها بدتر از بقیه هستند

شکر سفره، آگاو، عسل و شربت ذرت با فروکتوز بالا همگی کالری دارند (بین 48 تا 64 کالری در هر قاشق غذاخوری). به روشی مشابه جذب می شود. به جای پرهیز از نوع خاصی از شکر، سعی کنید انواع قندهای افزوده شده مانند قندهای موجود در نوشابه، آب نبات و سایر شیرینی ها را محدود کنید.

قهوه برای شما خوب نیست

این یک افسانه رژیمی است که اخیراً رد شده است. قهوه، زمانی که در حد اعتدال (2 تا 3 فنجان در روز) مصرف شود، بخشی ایمن از یک رژیم غذایی سالم است و به ترکیبات فیتوشیمیایی آنتی اکسیدانی کمک می کند. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که قهوه ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، سنگ کیسه صفرا، بیماری پارکینسون و حتی برخی سرطان ها کمک کند. با این حال، مراقب کالری قهوه باشید. از چیزهایی مانند خامه، شکر و شربت های طعم دار خودداری کنید.

هر چه چربی کمتری بخورید بهتر است

بدن شما برای رشد به سه ماده مغذی نیاز دارد: پروتئین، کربوهیدرات و چربی. بله، چربی ها! چربی های سالم موجود در غذاهایی مانند آجیل، دانه ها، ماهی، آووکادو، زیتون و محصولات لبنی کم چرب، به شما انرژی می دهند، به بازسازی سلول ها و تولید هورمون های مورد نیاز کمک می کنند. چربی هایی که باید محدود یا اجتناب کنید، چربی های اشباع و ترانس هستند که در غذاهایی مانند کره، لبنیات پرچرب، گوشت قرمز و بسیاری از غذاهای فرآوری شده یافت می شوند.

برای کاهش سدیم به سراغ نمک دریا بروید

آیا فکر می کنید تغییر نمک به نمک دریا باعث کاهش مصرف سدیم می شود؟ متاسفم، این یک افسانه رژیم غذایی دیگر است. از نظر وزن، نمک های لذیذ تقریباً به اندازه نمک معمولی سدیم دارند. در عوض، فلفل، سبزی و ادویه جات را به غذای خود اضافه کنید. علاوه بر این، ما حدود 75 درصد از کل نمک مصرفی خود را از غذاهای فرآوری شده و آماده (نه نمکدان ها) مانند سوپ ها، خوراکی ها، مخلوط ها، پنیرها و کنسروها دریافت می کنیم.

برای کاهش وزن بیشتر آب بنوشید

شکی نیست که آب برای بدن شما حیاتی است، اما یک کمک کننده برای کاهش وزن؟ نه واقعا. اگر نوشیدن آب شما را از نوشیدنی های پرکالری دور نگه می دارد، مطمئنا می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. اما افزودن آب بیشتر به رژیم غذایی خود، بدون تغییر هیچ چیز دیگری، تفاوتی در کاهش اعداد در مقیاس شما ایجاد نخواهد کرد.

از غلات فرآوری شده خودداری کنید

ما می دانیم که غلات کامل برای ما مفید هستند زیرا سرشار از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی هستند. این بدان معنا نیست که شما باید تمام غلات فرآوری شده را حذف کنید. گاهی اوقات، مانند زمانی که بدن شما در حال بهبودی از یک انگل روده ای است، ممکن است غلات تصفیه شده لازم باشد. و برخی از غلات فرآوری شده با اسید فولیک غنی می شوند. در حالی که غلات کامل انتخاب سالم تری هستند، می توانید برای برخی از غلات فرآوری شده غنی شده نیز جا باز کنید.

شکر کودکان را بیش فعال می کند

این افسانه آنقدر رایج است که غیرممکن به نظر می رسد که درست نباشد. با این حال، بیشتر تحقیقات نشان می دهد که شکر همه کودکان را بیش فعال نمی کند. پس چرا کودکان در جشن تولد از دیوار بالا می روند؟ این به خاطر کیک نیست، بلکه احتمالا به خاطر محیط هیجان انگیز است. با این حال، مراقب مصرف قند کودکان خود باشید. خوردن بیش از حد شیرینی جات کمی برای غذای سالم باقی می گذارد.

ورزشکاران به مقدار زیادی پروتئین نیاز دارند

همه می دانند که یک ورزشکار برای ساختن قدرت و عضله به مقادیر زیادی پروتئین نیاز دارد، درست است؟ خوب، نه دقیقا.

اکثر رژیم ها پروتئین کافی را حتی برای ورزشکاران تامین می کنند. راز واقعی ایجاد قدرت و عضله ورزشی دریافت کالری کافی، تمرکز بر تمرینات شدید و خوردن یک میان وعده حاوی کربوهیدرات و پروتئین (مانند شیر شکلات بدون چربی) بلافاصله پس از تمرین شدید عضلات است. پودرها، بارها و مکمل های مخصوص نیازی به استفاده ندارند.

قند زیاد باعث دیابت می شود

آیا نگران این هستید که عشق شما به کیک یا آب نبات منجر به دیابت شود؟ نگران این افسانه رژیم غذایی نباشید. اگر دیابت ندارید، خوردن شکر باعث دیابت نمی شود. با این حال، آنچه خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد، اضافه وزن و عدم فعالیت است. پس به بدن خود لطفی کنید: مصرف شیرینی جات را کاهش دهید و تحرک داشته باشید.

کربوهیدرات ها منجر به افزایش وزن می شوند

این افسانه رژیم غذایی را باور نکنید. همه کربوهیدرات ها برای شما مضر نیستند. اما به نظر می رسد که مردم با رژیم های کم کربوهیدرات وزن کم می کنند، درست است؟ این رژیم‌ها تقریباً همیشه کالری را محدود می‌کنند و کالری کمتر به مرور زمان منجر به کاهش وزن می‌شود، مهم نیست که چقدر از کالری‌های شما از چربی، پروتئین یا کربوهیدرات‌ها تامین می‌شود.