اولویت بندی کربوهیدرات ها به روش صحیح در رژیم غذایی

وقتی به تغذیه سالم فکر می کنیم، مردم فکر می کنند که “کربوهیدرات” کلمه کثیفی است و اصلا آنها را نمی خورند. اما کمی بیشتر از این درگیر است. آیا می دانید غذای کربوهیدرات چیست؟ برای اینکه شما را با دانش عمیق تر کربوهیدرات آشنا کنیم، خواهیم دانست غذاهای کربوهیدراتی چیستو چگونگی تأثیر آنها بر بدن ما.

برای شروع، غذای کربوهیدراتی هر غذایی است که هضم می شود و تبدیل به قند می شود. کربوهیدرات ها یکی از آن سه درشت مغذی مورد نیاز بدن ما هستند، بنابراین همراه با پروتئین و چربی، کربوهیدرات ها کالری موجود در رژیم غذایی ما را تامین می کنند. اگر تا به حال به این فکر کرده اید که برای کاهش وزن، کربوهیدرات ها را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید، پس این کار را اشتباه انجام داده اید. ناخودآگاه ممکن است در حال افزایش وزن باشید.

دانستن غذاهای کربوهیدراتی چیست و اشکال آنها، به خواندن ادامه دهید.

انواع کربوهیدرات:

دو نوع کربوهیدرات به شکل غذا وجود دارد، یکی کربوهیدرات ساده و دیگری کربوهیدرات پیچیده. با این نام ها می دانید که همه کربوهیدرات ها برابر نیستند.

کربوهیدرات های ساده غذاهایی هستند که از زنجیره کوتاه تری از قند تشکیل شده اند، بنابراین خیلی سریع هضم می شوند و بلافاصله وارد جریان خون ما می شوند. کربوهیدرات های ساده اغلب شما را گرسنه می کنند، بنابراین غذای بیشتری مصرف می کنید که منجر به کاهش وزن می شود. اینها عمدتاً کربوهیدرات های با کیفیت پایین هستند و هیچ ماده مغذی در آنها وجود ندارد.

از سوی دیگر، کربوهیدرات‌های پیچیده یا می‌توان آن‌ها را «کربوهیدرات‌های هوشمند» نامید، از زنجیره‌های طولانی قند ساخته شده‌اند، بنابراین هضم آن‌ها کمی زمان می‌برد و معمولاً برای کل روز انرژی ما را تأمین می‌کنند. آنها مملو از مواد مغذی متراکم و فیبر با کیفیت بالا هستند که متابولیسم شما را سرعت می بخشد، چربی می سوزاند و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند.

آیا کربوهیدرات ها باید حذف شوند؟

پاسخ در حال حاضر یک نه بزرگ است. کربوهیدرات ها که یکی از سه عنصر حیاتی بدن هستند نباید از رژیم غذایی حذف شوند. اگر انگیزه شما کاهش وزن است، می توانید نسبت را کاهش دهید یا به یک رژیم غذایی کربوهیدرات سالم تغییر دهید. کربوهیدرات منبع اصلی انرژی بدن است، بنابراین حذف کربوهیدرات ها از رژیم غذایی به بدن شما اجازه می دهد تا انرژی چربی ذخیره شده را دریافت کند. این در دراز مدت بدن شما را ضعیف می کند و شما را در برابر بسیاری از بیماری ها آسیب پذیر می کند.

این در مورد حذف کربوهیدرات نیست، بلکه انتخاب آن از راه درست است. اکنون، غذاهای کربوهیدراتی چیست که باعث ارتقای سلامتی می شود و باید از آن اجتناب کرد در زیر نوشته شده است؟

غذاهای کربوهیدراتی به روشی سالم چیست؟

همه چیز در مورد انتخاب چیز مناسب است، چه شغلی برای شغل شما باشد یا کربوهیدرات برای رژیم غذایی شما. تا به حال می دانید که منظور من از غذاهای کربوهیدرات مناسب چیست. بله، آن غذاهای کربوهیدرات پیچیده. همه غذاهای سالم بد مزه نیستند، درست مانند سیب زمینی شیرین، موز، لوبیا، غلات کامل، این غذا فیبر و کربوهیدرات های خوبی برای ما فراهم می کند که گرسنگی ما را کنترل می کند و ما را از پرخوری باز می دارد.

اگر می خواهید از کربوهیدرات های ناسالم دوری کنید، باید از شیرین کننده های مصنوعی، غذاهای فرآوری شده و تصفیه شده، نوشابه و فست فود دوری کنید. این ممکن است برای بسیاری در اینجا سخت به نظر برسد، اما حتی اگر مصرف آنها را به نام “کاهش کربوهیدرات ها” کاهش دهید، حتی بیشتر هوس خواهید کرد. آنها حاوی قند ناسالم هستند، بدون فیبری که باعث افزایش وزن می شود.

اعتدال بخورید و ذهن خود را تمرین دهید

تا به حال، می دانید غذاهای کربوهیدرات چیست، شکل خوب و شکل بد آنها چیست. در پایان روز، همه ما انسان هستیم، بنابراین طبیعی است که هوس آن کوکی ها، همبرگرها، پاستا، نوشابه و بسیاری موارد دیگر را داشته باشیم. یک یا دو بار در ماه یک روز تقلب داشته باشید و آن کربوهیدرات های ساده را در حد اعتدال مصرف کنید. با این حال، مطمئن شوید که بعد از آن بیکار ننشینید، ورزش کنید تا آن موارد ناسالم را بسوزانید تا به جریان خون شما نرسند.

حتی اگر در تلاش برای کاهش وزن نیستید، فقط برای سلامتی سالم، توصیه می شود از کربوهیدرات های بد اجتناب کنید. در دراز مدت، این موارد ناسالم باعث انسداد قلب، دیابت، فشار خون بالا و بسیاری موارد دیگر می شوند.

ذهن قدرتمندترین موجود بدن شماست، بنابراین اگر ذهن خود را به خوردن در حد اعتدال یا اصلاً نخوردن آموزش دهید، می توانید این کار را انجام دهید. اینترنت را مرور کنید و هر نسخه سالم تری از هوس های خود را انتخاب کنید.