بارداری و روزه داری تغذیه زنان باردار و مادران شیرده


طبق اعتقاد ما مسلمانان، روزه گرفتن در ماه رمضان واجب است شرعی و واجب است ولی زنان باردار نمی توانند روزه بگیرند. با این حال بسیاری از مادران باردار دوست دارند روزه بگیرند.
امکان داشتن نسخه مشترک برای همه زنان باردار وجود ندارد. به هنگام روزه داری به نکات زیر توجه کنید و در صورت لزوم با پزشک خود مشورت کنید مشورت کردن .

ابتدا به مقاله افرادی که روزه ندارند بروید خواندن؛ اگر اعضای حرام خواران روزه بگیرند نیستی پس بیا شرایط روزه را بخوان.

در چه فصلی از سال هستیم؟

شما الان که در بهار هستیم روزه میگیرید چیزی حدود 15 ساعت گرسنگی و تشنگی به دنبال دارد. سیستم بدن زن باردار با زن غیر باردار کاملا متفاوت است، یک تفاوت این است که او زودتر گرسنه می شود. یک زن باردار نباید بیش از 12 ساعت بدون غذا بماند. چرا ؟ چون اگر زیاد گرسنه ماندن. موادی در بدن شما تولید و انباشته می شوند که می توانید از آنها استفاده کنید آنها از طریق جفت وارد جریان خون جنین شده و وارد سیستم عصبی جنین می شوند صدمه زدن.

در چه ماه بارداری هستید؟ (سه ماهه و سه ماهه اول ثالثاً برخی از کارشناسان آن را منع می کنند، اما از نظر
بگذار چک کنیم)

سه ماه اول

اگر می توانید دو وعده غذایی کامل و مواد مغذی و آب و از نظر بین افطار و سحر انرژی مورد نیاز خود را دریافت کنید کارشناسان روزه گرفتن اشکالی ندارد. اما این دوره خاص است 8 هفته اول، زمان تشکیل جنین و تشکیل سلول های مغز جنین این هست. پس لطفا در صورت داشتن شرایط زیر در این مدت روزه نگیرید.

۱_ اگر حالت تهوع و غذای بد دارید و نمی توانید غذای خاصی بخورید بخور، روزه نگیر. چرا ؟ زیرا در چنین شرایطی باید یکسری قول و قرار بدهید مصرف غذا را افزایش دهید و حجم هر وعده غذایی را کاهش دهید حالت تهوع دارید، نمی توانید چیزی بخورید، بدن شما انرژی و مواد مغذی و آب دارد بس است، قطعا روزه گرفتن توصیه نمی شود

2- اگر ساعت گرسنگی و تشنگی ناشی از روزه زیاد باشد این برای زنان باردار و در آزمایش ادرار شما همان مواد فوق است گفتیم دیده می شود; بهتر است روزه نگیرید.

3- شرایطی که زن حامله در صورت داشتن آن اصلا از روزه منع می شود اینجا نوشتیم؛ لطفا خواندن .

4- اگر مادر در سه ماهه اول بارداری علائم تهوع و استفراغ داشته باشد اما می توانید دو وعده غذای کامل در سحر و افطار و در بین آن ها بخورید افطار و سحر از جمله غذاهایی است که دارای ریزمغذی ها و می توانید از پروتئین و ویتامین ها استفاده کنید و آب فراوان بنوشید سریع.

ربع دوم

اگر سالم هستید و مشکل خاصی ندارید به شرط تامین انرژی و مواد تغذیه و آب کافی از افطار تا سحر، معمولا در این دوران روزه داری حرام نیست.
حتما به این پست توجه کنید چون ممکن است در گروه ممنوعه باشید.

ربع سوم
در این دوره، مادر و جنین به گلوکز (قند خودمان) زیادی نیاز دارند. چه زمانی مادر برای مدت طولانی گرسنه می ماند، بدن مادر و جنین تمام گلوکز را می خورند. تمام شد! پس باید خیلی مراقب باشید که چند ساعت اول گرسنه و تشنه ای؟ ; ثانیاً اگر بین افطار و سحر روزه بگیرید قول می دهد که کامل بخورید و انرژی، آب و غذای مورد نیاز خود را تامین کنید کنه
همچنین اگر در هفته های پایانی هستید، بدن شما باید آب کافی دریافت کند بهتر است روزه نگیرید و ترجیحا

توصیه ها:

* مهمترین نکته این است که چند ساعت گرسنه و تشنه خواهید بود؟
* اگر در طول روز احساس گرسنگی می کنید، بهتر است روزه نگیرید
* اگر هیچ یک از شرائط منع روزه نداشته باشد ندارید، می توانید 2-3 روز روزه بگیرید و سپس با برای آزمایش ادرار و وجود همان مواد بد به پزشک خود نسخه بدهید ذکر شده! ادرار خود را چک کنید دکتر شما ممکن است اینجا باشد بدانید که بهتر است روزه نگیرید
* روزه گرفتن تنها برای افراد سالم و باردار مشکل ساز است اینطور نیست، مگر اینکه مشکل دیگری داشته باشید. اگر فردی باردار باشد
سالم، در فاصله افطار تا سحر غذای کافی و او می تواند آب دریافت کند و در طول روز احساس گرسنگی نکند
سریع.
* روزه برای زنان باردار مشروط به سن حاملگی، وضعیت بدن مادر و نتایج آزمایشات مادر. هر فرد بر اساس برآوردی از توانایی خود و با توجه به نتایج با پزشک او در این مورد تصمیم می گیرد.

مقالات چه می گویند؟

دانشمندان تحقیقات زیادی در مورد اثرات روزه مادر انجام می دهند باردار بودن اما هنوز نمی تواند ثابت کند روزه به تنهایی باعث می شود عوارضی در مادر یا نوزاد وجود دارد و قطعا این موضوع هنوز جای دارد تحقیقات بیشتری وجود دارد

منابع:

1- کتاب «ر.در سلامت و بیماری ها» – دکتر محسن نعمتی و دکتر.
عبدالرضا نوروزی

پیش بینی کننده های روزه داری ماه مبارک رمضان در دوران بارداری -2
قرار گرفتن در معرض ماه رمضان و پیامدهای تولد: جمعیت – 3
مطالعه مبتنی بر هلند