با این رژیم به طول عمر برسید


افزایش طول عمر

افزایش طول عمر با راه حل های زیادی امکان پذیر است.
طول عمر آرزوی بسیاری از ماست. افزایش سن لزوماً به معنای تجربه بیماری یا مشکلات جسمی نیست، اما در برخی موارد، تا سن 50 سالگی، بیماری ها یا مشکلات جسمی ظاهر می شود که قبلاً گزارش نشده است. با این حال، اکثر افرادی که دوست دارند طول عمر را تجربه کنند، تمایل بیشتری به گذراندن این دوران در سلامت کامل دارند.

یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای انجام این کار، داشتن یک رژیم غذایی سالم است. رژیم غذایی سالم علاوه بر تامین نیازهای بدن می تواند به تامین ویتامین ها و مواد معدنی، کیفیت زندگی و طول عمر کمک کند. اما برای اینکه بتوانید عمر طولانی تری داشته باشید در این مقاله از مجله QuickFit به نکات تغذیه ای در مورد رژیم غذایی برای افزایش طول عمر می پردازیم. با ما بمان.

مطالب پیشنهادی مرتبط با افزایش طول عمر

رژیم غذایی برای افزایش طول عمر

افزایش طول عمر

1. از شکلات تلخ برای افزایش طول عمر استفاده کنید

شکلات تلخ یکی از گزینه های خوشمزه و مفید برای افزایش طول عمر است. این غذا برای سلامتی بسیار مفید است. خواص آنتی اکسیدانی بسیار بالایی دارد. این غذا برای مواردی مانند گزینه های زیر کاملاً مفید است:

به دلیل وجود فلاونوئیدها فشار خون را بهبود می بخشد
موثر در کاهش کلسترول بد
برای کنترل قند خون و دیابت مفید است
جریان خون به مغز را بهبود می بخشد و از آلزایمر جلوگیری می کند

این بیماری ها می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهند. با از بین بردن آنها، خطر حمله قلبی و مشکلات قلبی عروقی تا حد زیادی کاهش می یابد. می توانید برای افزایش عمر خود به شکلات تلخ اعتماد کنید.

اما برای اینکه بدانید چقدر مفید است و باید چه نوع مصرفی داشته باشید، مقاله ۱۰ خاصیت ثابت شده شکلات تلخ را حتما بخوانید.

2. کلم بروکلی بخورید

افزایش طول عمر

یکی از غذاهای عالی برای افزایش طول عمر، کلم بروکلی است. این نوع سبزی دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار بالایی است. زیرا حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بسیار مفیدی است.

انواع کلم برای بهبود کیفیت زندگی مفید هستند، اما کلم بروکلی بهترین گزینه است. کلم بروکلی به عنوان یکی از قوی ترین سلاح ها در برابر سرطان عمل می کند. در نتیجه بهتر است از آن در وعده های غذایی اصلی و میان وعده ها استفاده کنید تا ماندگاری خود را افزایش دهید. البته سعی کنید آن را به صورت خام مصرف کنید تا کیفیت ویتامین ها و مواد معدنی آن حفظ شود.

3. طول عمر خود را با سیر تضمین کنید

یکی از محبوب ترین سبزیجات برای افزایش عمر سیر است که به آن می گویند اکسیر جوانی نیز معرفی شده است.
این ماده غذایی خواص بی شماری دارد و گزینه ای عالی برای سم زدایی بدن است. شما می توانید از این منبع عالی ویتامین برای بهبود کیفیت زندگی و طول عمر خود استفاده کنید. مصرف سیر خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش می دهد:
خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهید
پیشگیری از بیماری های عفونی
پیشگیری از بیماری های قارچی

4. روغن زیتون را به سالاد خود اضافه کنید

بسیاری از افراد برای اطمینان از سلامت خود روغن را از رژیم غذایی خود حذف می کنند. اما برای اینکه بتوانید ویتامین های محلول در چربی را جذب کنید و سلامت مغز، قلب و عروق را تضمین کنید باید از روغن های مفید استفاده کنید. یکی از بهترین روغن هایی که برای افزایش کیفیت و ماندگاری استفاده می شود، روغن زیتون است.
این روغن خواص آنتی اکسیدانی بدن را بسیار بالا می برد. برای پیشگیری از سرطان و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، می توانید از این روغن برای خوشمزه تر و سالم تر کردن سالاد یا وعده های غذایی استفاده کنید.

5. بیشتر میوه بخورید

افزایش طول عمر

میوه ها سرشار از آب هستند و حاوی ویتامین های محلول در آب و محلول در چربی هستند. برای اینکه بتوانید همیشه سلامت بدن را تضمین کنید، باید مقدار متعادلی از میوه ها با رنگ های مختلف مصرف کنید.
همچنین فیبر موجود در میوه ها می تواند عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد به شما در جذب خواص بیشتر انواع مختلف غذا کمک می کند.

6. سبزیجات را خام مصرف کنید

سبزیجات خام ویتامین و مواد معدنی بیشتری نسبت به سبزیجات پخته دارند. در واقع کیفیت بیشتری دارند. مصرف مقادیر متعادل سبزیجات می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا 76 درصد کاهش دهد. حتی خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد. برای دستیابی به موارد زیر باید میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید:
متابولیسم بدن را بهبود می بخشد
متابولیسم را افزایش دهید
گردش خون بهتری داشته باشید
خواص آنتی اکسیدانی دریافت کنید
همه اینها می تواند باشد افزایش طول عمر و کیفیت زندگی کمک. پس بهتر است روزانه از انواع سبزیجات در برنامه غذایی خود استفاده کنید و سعی کنید برای حفظ کیفیت آنها را به صورت خام مصرف کنید.

از سوی دیگر، به خاطر داشته باشید که مصرف گوشت قرمز می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. اما در عوض، خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر به افزایش امید به زندگی کمک می کند. می توانید از انواع میوه ها و سبزیجات به عنوان میان وعده برای میان وعده استفاده کنید و عمر خود را افزایش دهید.

7. رژیم غذایی مدیترانه ای را امتحان کنید

رژیم مدیترانه ای یکی از سالم ترین رژیم های غذایی در جهان است. در این رژیم از انواع میوه ها و سبزیجات، روغن زیتون، غلات کامل و غذاهای دریایی مانند ماهی استفاده می شود. در بیش از 50 مطالعه، بیش از نیم میلیون نفری که در این مطالعات شرکت کردند، اثرات بسیار خوبی از این رژیم دریافت کردند.
طبق مطالعات متعدد، این رژیم خطر ابتلا به سندرم متابولیک را کاهش می دهد. سندرم متابولیک می تواند خطر چاقی، قند خون بالا، فشار خون بالا و عوامل خطر بیماری قلبی و دیابت را افزایش دهد. در نتیجه می توانید این سبک رژیم غذایی را برای افزایش طول عمر تجربه کنید. البته فراموش نکنید که می توانید به میزان متعادلی از غذاهای سالم توصیه شده در این رژیم غذایی مصرف کنید.

برای آشنایی بیشتر با رژیم غذایی مدیترانه ای، حتما مقاله فواید رژیم مدیترانه ای را مطالعه کنید.

8. مثل ژاپنی ها غذا بخورید

افزایش طول عمر

جالب است بدانید بر اساس آمارهای موجود، مردم اوکیناوای ژاپن بیشترین طول عمر را در بین تمام مردم دنیا دارند.
این به دلیل رژیم غذایی سنتی است که در این زمینه دارند. این رژیم غذایی سرشار از سبزیجات سبز و زرد است که کالری بسیار کمی دارند. البته عیب این آمار این است که نسل های جدید این منطقه سنت های قدیمی غذایی را کنار گذاشته و تا حدودی از امید به زندگی و حتی امید به زندگی در بین آنها بسیار کاسته شده است.

راه حل های کمکی برای افزایش طول عمر

علاوه بر تغذیه اولیه، راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که باید از آنها برای اطمینان از طول عمر استفاده کرد. این گروه از استراتژی ها به عنوان محرک در کنار رژیم غذایی برای چند برابر شدن تاثیر آن استفاده می شود.

  • سیگار کشیدن را ترک کن
  • آرام باشید تا بتوانید ببخشید و رها کنید
  • فعال باشید و حداقل 15 دقیقه در روز فعالیت بدنی داشته باشید
  • وزن خود را در حد مناسب نگه دارید و از افزایش وزن بیش از حد جلوگیری کنید
  • رابطه جنسی سالم داشته باشید
  • یه چرت بزن
  • قدر روحیه خود را بدانید
  • دوستان زیادی داشته باشید و آنها را عاقلانه انتخاب کنید
  • وظیفه شناس باشید

مطالب پیشنهادی مرتبط با افزایش طول عمر

شما بگو

برای بسیاری از ما طبیعی است که به افزایش امید به زندگی فکر کنیم. این می تواند آرزوی هر کسی باشد. اما برای افزایش عمر خود چه کرده اید؟ پاسخ این سوال را برای ما و سایر همراهان QuickFit در قسمت نظرات ارسال کنید تا با راهکارهای پیشنهادی شما آشنا شویم.