برای افزایش قدرت بدنی باید این 8 راز را بدانید


افزایش قدرت بدنی

افزایش قدرت بدنی به داشتن انرژی بیشتر و کیفیت بهتر زندگی کمک می کند.
برای رسیدن به این هدف، عوامل مختلفی مؤثر است. اما ورزش و برنامه غذایی دو اصل مهم برای رسیدن به قدرت بدنی هستند. اما بسیاری از مردم نمی دانند که چه نکات ورزشی و تغذیه ای می تواند به تقویت بدن آنها کمک کند.
به همین منظور در این مطلب از مجله کوئیک فیت قصد داریم به ناگفته هایی در این زمینه اشاره کنیم. با ما بمان.

مقالات پیشنهادی مرتبط با افزایش قدرت بدنی

رازهای افزایش قدرت بدنی

افزایش قدرت بدنی

هر فردی دلیل خاصی برای افزایش قدرت بدنی خود دارد. حتی گاهی از افراد مختلف تعاریف مختلفی در مورد قدرت بدنی می شنویم.
نکته جالب اینجاست که باید بین تناسب اندام و قدرت بدنی تفاوت قائل شویم. قدرت بدنی ربطی به لاغری یا چاق بودن ندارد. حتی تمرینات قدرتی تنها دلیل داشتن قدرت بدنی در فرد نیست. ورزش برای سلامت عضلات و سلامت بدن ضروری است.
نکات دیگری نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

1. با وزنه ورزش کنید

استفاده از وزنه به تقویت عضلات شما کمک می کند. اما معمولاً برای مبتدیان بهتر است با تمرینات سبک شروع کنند و به تدریج به تمرینات خود وزنه اضافه کنند. هر هفته تعداد تکرارها و وزنه ها را افزایش دهید.
برای اینکه روی تمام اعضای بدنتان کار کنید، بهتر است هر روز هفته را به تمرین بخشی از بدنتان اختصاص دهید. برای انجام تمرینات روزانه بهتر است یک روز را به ورزش های پا، یک روز را به ورزش های سینه و شکم و یک روز را به ورزش های پشت و بازو اختصاص دهید.
وزنه برداری به تقویت عضلات و حفظ سلامت مفاصل کمک می کند. اما مراقب باشید که در ابتدا باید نحوه صحیح حرکت را یاد بگیرید.

2. تمرینات قدرتی انجام دهید

بهتر است برای افزایش قدرت بدنی تمرینات قدرتی انجام دهید. می توانید این تمرینات را در خانه یا باشگاه انجام دهید. باندهای مقاومتی نیز گزینه خوبی برای تمرینات قدرتی هستند. البته برای نتیجه بهتر باید دو بار در هفته روی این تمرینات تمرکز کنید. از دیگر اثرات تمرینات قدرتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قدرت بدنی را افزایش می دهد
  • سلامت روان را بهبود می بخشد
  • تقویت استخوان ها
  • تناسب اندام
  • کاهش چربی شکم و پهلو
  • کالری بیشتری بسوزانید
  • افزایش انعطاف پذیری

3. از پله ها بالا بروید

برای رفتن به طبقات بالاتر از آسانسور استفاده نکنید. استفاده از پله ها به افزایش قدرت بدنی و استقامت شما کمک می کند. بالا رفتن از پله ها برای تقویت عضلات و حفظ سلامت استخوان ها بسیار مفید است. این روش برای کاهش درصد چربی بدن نیز موثر است.
اما افرادی که زانو درد دارند نباید از این روش استفاده کنند.

4. یوگا و مدیتیشن انجام دهید

برای افزایش قدرت بدنی باید از یوگا کمک بگیرید.
تمرینات یوگا به آرامش ذهن و تقویت سلامت روان کمک می کند. انجام یوگا یک گزینه عالی برای افزایش تمرکز و بهبود سلامت روان است. حتی تمرینات ساده و منظم این ورزش اثرات مثبتی مانند تناسب اندام و هضم بهتر غذا را به همراه دارد. جالب است بدانید طبق تحقیقات انجام شده تمرینات منظم یوگا در نهایت باعث بهبود وضعیت پوست و مو می شود.

5. این سبزیجات را با تنقلات جایگزین کنید

افزایش قدرت بدنی

خوردن سبزیجات سالم به جای تنقلات مضر به تدریج قدرت بدنی شما را افزایش می دهد. سبزیجات منبع فیبر هستند و مقادیر زیادی ویتامین C بدن را تامین می کنند.این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. بهتر است روزانه سبزیجات بیشتری مصرف کنید. کلم به خصوص کلم بروکلی گزینه های بسیار خوبی هستند و در پیشگیری از سرطان بسیار موثر هستند.
همچنین اسفناج یکی دیگر از گزینه های عالی است که حاوی آهن، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. می توانید از آن برای رفع کبودی و کمبود آهن استفاده کنید. در تهیه سوپ و شام حتما از آن استفاده کنید.

6. بیشتر میوه بخورید

میوه ها و سبزیجات برای داشتن بدن سالم باید روزانه مصرف شوند. اما به دلیل قند موجود در آن، میوه ها باید متعادل تر از سبزیجات مصرف شوند.
میوه حاوی قندهای طبیعی مانند فروکتوز، ساکارز و گلوکز است. قند میوه انرژی بدن را تامین می کند. مصرف میوه ها به بهبود عملکرد دستگاه گوارش، تقویت سیستم ایمنی و افزایش قدرت بدنی کمک می کند.
موز یکی از بهترین گزینه ها برای تقویت بدن است. این میوه به دلیل وجود پتاسیم، تأثیر مطلوبی در بهبود عملکرد عضلات دارد. یکی دیگر از گزینه های مفید هندوانه است که معمولا به دلیل داشتن ویتامین C زیاد توصیه می شود. هندوانه به بهبود گرفتگی ناشی از تمرینات ورزشی و تسکین دردهای عضلانی کمک می کند.
همه میوه ها برای تقویت بدن مفید و موثر هستند. از آنها در حد اعتدال استفاده کنید.

7. برای افزایش قدرت بدنی آجیل و آجیل بخورید

انواع مغزها برای تقویت بدن مفید است. اما با توجه به چربی موجود در این غذاها، مصرف آن ها باید متعادل باشد. مغزها سرشار از مس، کلسیم و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. این ترکیبات برای تقویت بدن و سلامت پوست و مو بسیار عالی هستند.

8. پروتئین و کلسیم را فراموش نکنید

منابع پروتئینی برای عضله سازی ضروری هستند. مصرف غذاهای پروتئینی بعد از ورزش اثرات بسیار مطلوبی دارد. پنیر، سویا، توفو، مرغ و ماهی منابع عالی پروتئین هستند.
همچنین علاوه بر دریافت پروتئین، برای تقویت سلامت استخوان ها باید مقدار متعادلی کلسیم به بدن بدهید. گزینه هایی مانند کشک، شیر، ماست و انواع لبنیات و تخم مرغ می توانند کلسیم کافی را برای بدن تامین کنند. همچنین بادام، انواع کلم و تربچه نیز حاوی کلسیم هستند.

مقالات پیشنهادی مرتبط با افزایش قدرت بدنی

نکته پایانی

افزایش قدرت بدنی برای افزایش طول عمر و بهبود کیفیت زندگی ضروری است. برای رسیدن به این هدف می توانید با ورزش های سبک ورزشی شروع کنید و در کنار آن تغذیه اولیه را دنبال کنید.
این محلول به تقویت عضلات کمک می کند. تقویت عضلات در کاهش فشار روی استخوان ها موثر است و همچنین به بهبود فعالیت بدنی ما کمک می کند.