برای کاهش وزن چه بخوریم؟ 11 میان وعده برای کمر باریک


برای کاهش وزن چه بخوریم

برای کاهش وزن چه بخوریم؟
چه غذاهای کم کالری برای بدن تامین می شود؟
به کدام غذا لاغری شکم و باسن آیا آنها کمک می کنند؟
این سوالات برای اکثر افرادی است که به کاهش وزن فکر می کنند. اما باید در نظر داشت که روند لاغری و کاهش وزن مستلزم تداوم است و همیشه باید رژیم غذایی کنترل شده باشد.
اما در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی غذاهایی بپردازیم که برای لاغری شکم موثرتر هستند. با ما بمان.

مطالب پیشنهادی مرتبط با آنچه برای لاغری شکم بخوریم

برای کاهش وزن چه بخوریم؟

شاید شنیده باشید که برخی از غذاها می توانند در کاهش چربی شکم و کاهش وزن کلی بدن موثر باشند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با جدیدترین غذاهایی که به «لیست کوچک کردن شکم» اضافه شده اند، این مقاله را مطالعه کنید.

1. برای لاغری شکم غلات کامل مصرف کنید

غلات کامل مواد معدنی و ویتامین های بیشتری را فراهم می کنند.
بر اساس تحقیقات، افرادی که غلات کامل مصرف می کنند نسبت به افرادی که غلات تصفیه شده مصرف می کنند چربی کمتری در اطراف کمر خود دارند.
این به این دلیل است که ترکیبات موجود در غلات کامل در کنترل هورمون های اشتها، احساس سیری بیشتر و کنترل هوس موثر است. این اثرات به دلیل داشتن فیبر است. فیبر یکی از مواد معدنی عالی برای لاغری شکم و باسن است. حتی در کاهش چربی کلی بدن موثر است.

2. سرکه انار برای لاغری شکم

برای اینکه بدانید برای کاهش وزن چه بخورید، نیازی به غذاهای خیلی خاصی ندارید. یکی از این گزینه ها سرکه انار است که امروزه در فروشگاه ها نیز موجود است. طبق تحقیقات، مصرف روزانه 30 میلی گرم سرکه انار می تواند چربی بدن را در مدت دو ماه حدود 4 درصد کاهش دهد.
اما نمی تواند تمام چربی های بدن را به تنهایی از بین ببرد.

3. لاغری شکم و پهلو با شکلات تلخ

برای کاهش وزن چه بخوریم

شکلات تلخ یکی از محبوب ترین خوراکی ها برای لاغری شکم است. زیرا حاوی مقداری فلاونوئید است و در چربی سوزی تاثیر دارد. اما باید شکلات تلخی را انتخاب کنید که بالای ۷۰ درصد باشد. در این صورت کاتچین بیشتری دارد و می تواند سطح کورتیزول را کاهش دهد.

4. دانه کتان یک گزینه عالی برای لاغری شکم است

یکی از مهم‌ترین کاندیداها وقتی می‌پرسیم برای لاغری شکم چه بخوریم، بذر کتان است.
بذر کتان یکی از دانه های عالی برای افزایش چربی سوزی است. این غذا فیبر زیادی دارد و می تواند احساس سیری در شما ایجاد کند.
همچنین سرشار از امگا 3 است که به کاهش وزن کمک می کند. هر قاشق غذاخوری بذر کتان فقط 37 کالری دارد، اما می تواند فواید بی شماری داشته باشد. برای تأثیر دانه کتان در کاهش وزن موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • مهار کننده های اشتها
  • هضم و هضم بهتر غذا را بهبود می بخشد
  • در تنظیم قند خون موثر است
  • یک مانع مفید برای افزایش وزن
  • در تنظیم هورمون چاقی موثر است
  • کاهش دهنده کلسترول
  • پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی
  • پیشگیری از یبوست

5. اثر زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه های همیشه در دسترس است که با مصرف روزانه خواص زیادی دارد. این ادویه به کمربند لاغری نیز معروف است.
به کاهش سطح التهاب در بدن کمک می کند و همچنین در افزایش چربی سوزی موثر است. می توانید روزانه به میزان متعادل از آن برای تهیه انواع غذاها مانند سوپ، خورش، خورش، پلو و حتی چای استفاده کنید.

6. دانه چیا مصرف کنید

یکی دیگر از دانه هایی که بر لاغری شکم تأثیر می گذارد، دانه چیا است. این دانه سرشار از پروتئین، فیبر و اسید آلفا لینولنیک است.
این دانه با ترکیبات خود می تواند از احاطه شدن اندام های حیاتی بدن توسط چربی جلوگیری کند. می توانید از دانه چیا در اسموتی یا با کمی ماست استفاده کنید.

برای آشنایی با خواص دانه چیا بهتر است مقاله ۳ نکته مهم در مورد لاغری با دانه چیا را مطالعه کنید.

7. دارچین یک گزینه عالی برای لاغری شکم است

وقتی به این فکر می کنید که برای کاهش وزن چه بخورید، ادویه ها گزینه های عالی و در دسترس شما هستند. طبق آزمایشات انجام شده افزودن دارچین به رژیم غذایی به دلیل طبع گرم آن می تواند چربی سوزی را افزایش دهد. این ماده مغذی تاثیر بسزایی در از بین بردن توده های چربی دارد که به راحتی می توانید در رژیم غذایی خود داشته باشید.

8. جو برای کاهش سایز شکم

برای احساس سیری بیشتر، باید غذاهای غنی از فیبر بیشتری مصرف کنید. بلغور جو دوسر یکی از غلاتی است که فیبر زیادی دارد. بهتر است آن را با صبحانه و مقداری شیر میل کنید. اما چون حاوی کربوهیدرات است، نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

9. سبزیجات مفید برای کاهش چربی شکم و پهلو

سبزیجات گروه دیگری از مواد غذایی هستند که فیبر زیادی را در اختیار بدن قرار می دهند. سبزیجات علاوه بر کمک به احساس سیری، می توانند از یبوست جلوگیری کنند که می تواند دور کمر را افزایش دهد.
بهتر است در وعده های غذایی یا میان وعده های مختلف از کاهو، خیار، گوجه فرنگی و کلم استفاده کنید.

10. میوه های کم کالری مصرف کنید

خوردن میوه ها راه دیگری برای دریافت فیبر بیشتر است. انواع میوه ها می توانند از پرخوری و یبوست جلوگیری کنند. اما بهتر است گزینه هایی را انتخاب کنید که کالری کمتری دارند. گزینه هایی مانند آناناس، سیب و طالبی کربوهیدرات کمی دارند اما فیبر بالایی دارند.

11. مصرف حبوبات

دیگر گزینه های رایج برای کاهش چربی بدن حبوبات هستند.
حبوبات سرشار از فیبر هستند و به کاهش چربی شکم کمک می کنند. گزینه هایی مانند عدس، لوبیا سیاه و لوبیا عروس وقتی در نصف وعده مصرف می شوند، ۷ تا ۸ گرم فیبر دارند. حتی لوبیا چیتی و لوبیا چشم بلبلی نیز در هر نصف فنجان 4 تا 5 گرم فیبر دارند که در کنترل اشتها و پیشگیری از چاقی بسیار موثر است.

مطالب پیشنهادی مرتبط با آنچه برای لاغری شکم بخوریم

نتیجه

این مقاله به این سوال پاسخ می دهد که برای کاهش وزن چه بخوریم. گزینه های ذکر شده در بالا می تواند منجر به کاهش وزن و لاغری شکم شود، اما اگر یک رژیم غذایی متعادل رعایت شود، این غذاها بهتر عمل می کنند. حتی باید از آنها در رژیم غذایی خود کم استفاده کنید. زیرا مصرف زیاد آنها باعث افزایش وزن می شود.