بهترین تغذیه برای زنان قسمت دوم


بهترین تغذیه برای خانم ها چیست؟

در پست قبلی در سایت دکتر رضا اطمینانی متخصص تغذیه در اصفهان به بررسی بهترین تغذیه برای بانوان پرداختیم. در این مقاله به ادامه این موضوع می پردازیم.

کوینو

یک دانه غنی از پروتئین که به افزایش قدرت و انرژی کمک می کند. کینوا حاوی نه اسید آمینه ضروری است. اسیدهای آمینه ماهیچه ها، تاندون ها، غدد و اندام های ما را تشکیل می دهند. از آنجا که بدن ما نمی تواند آنها را تولید یا ذخیره کند، ما به یک منبع ثابت در رژیم غذایی خود نیاز داریم.

بدون حتی یکی از 9 مورد ضروری، عضلات و اندام های ما شروع به شکستن می کنند. بسیاری از ما آنچه را که نیاز داریم از گوشت به دست می آوریم، اما گیاه خواران برای تامین نیاز خود به غلات کامل و حبوبات مازاد نیاز دارند.

برخلاف کربوهیدرات های تصفیه شده که در طی فرآوری از مواد مغذی و فیبر جدا می شوند، غلات کامل مانند کینوا با آنتی اکسیدان ها ، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. کینوا منبع خوبی از منیزیم است که به آرامش عروق خونی و حفظ فشار خون سالم کمک می کند. حتی ممکن است به پیشگیری از میگرن کمک کند.

مطلب پیشنهادی: بهترین تغذیه برای خانم ها

ساردینیا

ساردین راهی ارزان و آسان برای دریافت همزمان روغن ماهی، ویتامین D و کلسیم است. یک قوطی ساردین 125 درصد نیاز استخوان شما به ویتامین D، 35 درصد نیاز کلسیم و 88 درصد نیاز روزانه به سلنیوم را تامین می کند. سلنیوم یک آنتی اکسیدان است که به حفظ سیستم ایمنی در مبارزه کمک می کند و از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کند.

کلم دارای ویتامین C (مناسب برای صورت شما) و همچنین کلسیم و ویتامین A است. سبزیجات همچنین حاوی کاروتنوئیدهایی مانند لوتئین و زاکسانتین هستند که به حفظ بینایی و جلوگیری از خستگی چشم کمک می کند. طولانی

بهترین تغذیه برای زنان قسمت دوم |  متخصص تغذیه اصفهان

زغال اخته

این میوه فوق العاده نیازی به معرفی ندارد. آنتوسیانین ها، مواد شیمیایی که به زغال اخته رنگ می بخشد، به دلیل فواید سلامتی مورد توجه قرار گرفته اند. گیاهان حاوی این آنتی اکسیدان بسیار ضد التهاب هستند که ممکن است خطر بیماری قلبی، دیابت و آرتریت را کاهش داده و از زوال عقل جلوگیری کند.

لوبیا سیاه

لوبیا سیاه که اغلب در غذاهای مکزیکی یافت می شود، در ایالات متحده محبوب ترین است. لوبیا حاوی مواد معدنی ضروری فولات، منیزیم و آهن است. لوبیا حاوی دو کربوهیدرات پیچیده و منبع پروتئین است. افرادی که به طور منظم لوبیا می خورند، کنترل وزن و تنظیم قند خون بهتری دارند. این به دلیل فیبر محلول آنها است. به خصوص لوبیا سیاه سه برابر بیشتر از سایر لوبیاها دارای چربی امگا 3 است و پوست تیره آن حاوی مواد ضد سرطانی به نام فلاونوئیدها است.

گیلاس

این میوه بیشتر در آشپزی استفاده می شود و به صورت منجمد، کنسرو شده و یا به صورت آب میوه مصرف می شود. گیلاس خواص ضد التهابی عالی دارد و ممکن است برای کنترل درد عالی باشد. این میوه از دیرباز برای درمان آرتروز و علائم نقرس استفاده می شده است. گیلاس می تواند به تسکین آرتروز و درد عضلانی بعد از ورزش، کاهش کلسترول خون و حتی کاهش چربی بدن کمک کند.

دکتر رضا اطمینانی را در اینستاگرام دنبال کنید

بادام

بادام از زمان های قدیم وجود داشته است و یکی از مواد اصلی آن رژیم های غذایی سالم مدیترانه ای است. این روزها، تقریباً هر غذای بسته بندی شده – از ماست گرفته تا غلات صبحانه – حاوی پروبیوتیک ها، باکتری های مفیدی است که هضم سالم و سیستم ایمنی قوی را تقویت می کند.

با این حال، پری بیوتیک ها بخشی از غذای غیرقابل هضم هستند که باعث می شوند پروبیوتیک ها از روده شما عبور کنند. بادام، همراه با سایر غذاهای پر فیبر، یک غذای پروبیوتیک است و ممکن است مشکلات معده مانند اختلالات روده تحریک پذیر و اسهال را کاهش دهد و همچنین جذب کلسیم را افزایش دهد. برای کاهش کلسترول LDL (“بد”)، روزانه مقداری بادام بخورید. بادام سرشار از ویتامین E است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

یک چهارم فنجان مغز بادام همچنین حاوی پروتئین بیشتری نسبت به تخم مرغ است و سرشار از منیزیم است. تولید دوپامین شیمیایی در مغز تشویق می کند و برای تنظیم خلق و خو و پیشگیری از افسردگی مفید است.

کلم

کلم بخشی از خانواده کلم بروکلی است. بنابراین اگر از کلم بروکلی می ترسید اما می خواهید از فواید آن بهره مند شوید، یاد بگیرید که این سبزیجات برگ دار را دوست داشته باشید.
نه تنها از سرطان پیشگیری می کند، بلکه به قلب نیز کمک می کند.


بیشتر بخوانید:

میزان آب مورد نیاز بدن در طول روز را بررسی کنید

جایگزین های غذایی برای گوشت

جایگزین های گوشت قسمت اول