بهترین توصیه های رژیم غذایی کاندیدا و حذف برای افراد لاغر!

Candida و Leaky Gut با بیشتر مشکلاتی که مردم هر روز با آن روبرو هستند مرتبط هستند. همه چیز از سردرد، نفخ و افزایش وزن گرفته تا عفونت های شدید سینوسی و حتی با آسم مرتبط است!

خوشبختانه، یک رژیم غذایی وجود دارد که می توان از آن پیروی کرد که در بیشتر موارد، امکان بهبودی از یک بیماری مرتبط با کاندیدا را فراهم می کند.

مشکل این رژیم این است که کالری دریافتی کربوهیدرات ها را به شدت محدود می کند. برخی از افراد مانند من برای جلوگیری از علائم باید چنین رژیمی را دنبال کنند، در عین حال من هر هفته کاهش می‌دهم و وزنم را کاهش می‌دهم. در واقع، من ادعا می کنم که رژیم های کاملاً کم قند/کم کربوهیدرات که برخی از افراد مبتلا به کاندیدا و روده نشتی دنبال می کنند حتی ارزشمند است.

افرادی مانند من که نسبتاً لاغر هستند و در افزایش وزن مشکل دارند، اکتومورف نامیده می شوند. ما هر روز به مقدار بیشتری کالری نیاز داریم. انواع مختلف بدن به سادگی اکتومورف، مزومورف و اندومورف است. اندومورف ها همیشه به دنبال بهترین رژیم لاغری بعدی هستند، زیرا نوع بدن آن ها چربی چسبیده است و با سهولت نسبی چربی اضافه می کنند. مزومورف ها جایی در این بین هستند، آنها به راحتی آندومورف ها چربی اضافه نمی کنند، اما در خلاصی کامل از شر آن نیز مشکل دارند. سپس اکتومورف هایی مانند من هستند که می توانند کل عرضه نان جهان را بخورند و باز هم یک پوند اضافه نکنند. بنابراین برای یک اکتومورف، رژیم غذایی آنها نیاز به مصرف زیاد کربوهیدرات ها برای حفظ کالری مورد نیاز بدن آنها دارد، در غیر این صورت کاهش وزن رخ می دهد، دقیقاً مانند یک اندومورف که فقط با فکر کردن به غذا می تواند چربی اضافه کند. بنابراین یک رژیم کم کالری برای یک اکتومورف ایده ای مضحک به نظر می رسد. با این حال، در مورد رژیم هایی مانند رژیم کاندیدا، که هدف از بین بردن قند و کربوهیدرات ها برای از بین بردن فراوانی باکتری های بد است، این دقیقاً همان کاری است که فرد انجام می دهد.

اینجاست که عمل متعادل کننده وارد عمل می شود. از یک طرف شما فردی را دارید که از رشد بیش از حد کاندیدا رنج می برد و باید کربوهیدرات را کاهش دهد و قند را حذف کند. در عین حال، اگر آن شخص کربوهیدرات‌های زیادی را حذف کند، بدن خود را در معرض خطر قرار می‌دهد زیرا سلامتی و سطح انرژی او به خطر می‌افتد. به عنوان یک اکتومورف، تجربه حذف کربوهیدرات و قند خود را در حین پیروی از پروتکل کاندیدا داشتم، اما متوجه شدم که حتی بدتر شده و وزن خود را به سرعت کاهش می‌دهم، که بیشتر آن عضلانی بود. این نتیجه یک بحران شفابخش نبود. این یک بحران غذایی بود! من حتی بدتر از قبل هم خستگی مزمن داشتم و وقتی کسی پیشنهاد کرد که از انتهای دیگر من خارج شده و اکنون از کمبود کربوهیدرات خسته شده ام، تصمیم گرفتم دوباره مصرف کربوهیدرات خود را افزایش دهم و علائم برطرف شد. هر رژیمی را می توان تغییر داد، هیچ چیز در سنگ نیست.

حرف من این است که حتی رژیم کاندیدا برای همه پایانی نیست. هر “بدن” متفاوت است، و مهم نیست که چه هدفی، آن را هرگز نباید فراموش کرد. حذف قند قطعاً یک ضرورت است، زیرا نشان داده شده است که باکتری ها در حضور شکر تا 200 برابر سریعتر رشد می کنند! در عین حال، مصرف کربوهیدرات شما باید ثابت بماند! همه کربوهیدرات ها بد نیستند! فقط موارد مناسب را بخورید. برنج قهوه ای را نگه دارید و کینوا را بیشتر بخورید. می دانم که برخی از مردم می گویند که برنج قهوه ای فقط باید در حد اعتدال مصرف شود، اما من می گویم اگر متابولیسم بسیار بالایی دارید، خیر. خوب، اگر برنج قهوه ای می خورید و حال تان بدتر است، این کار را نکنید، اما خودتان را هم محروم نکنید. نیازهای بدن شما در درجه اول بالاتر از آنچه که هر پروتکل پاکسازی یا رژیم غذایی می تواند بخواهد است! اگر بدن شما کالری بیشتری برای سوزاندن نداشته باشد، تمام انرژی شما را تخلیه می کند و در بدترین حالت ممکن است به مرور زمان برای شما خطرناک شود!

علاوه بر همه اینها، شما باید زمانی را برای پختن و تهیه غذای خود اختصاص دهید تا با این رژیم غذایی موفق شوید. اگر تسلیم غذاهای فرآوری شده با قند و مواد مصنوعی بالا شوید، کل این برنامه غذایی به طرز بدی شکست خواهد خورد. نکته کلیدی این است که غذاهای کاملی را بخورید که فرآوری نشده اند، کربوهیدرات های خود را از سبزیجات و غلات مصرف کنید. باز هم مطمئن شوید که برنج قهوه ای و کینوآ و تاج خروس و ارزن مناسب هستند. همانطور که گفته شد، سیب زمینی شیرین منبع بسیار خوبی از کربوهیدرات است زیرا کربوهیدرات های خوبی را فراهم می کند، اما محتوای قند آن مانند شکر فرآوری شده به طور جدی باعث تشدید کاندیدا نمی شود. فقط در مصرف آن زیاده روی نکنید، زیرا مهم است که در هنگام ابتلا به این بیماری از خوردن هر غذایی پرهیز کنید زیرا تقریباً به هر چیزی بیشتر مستعد ابتلا به آلرژی غذایی هستید. البته مثل اینکه لازم نیست به آن اشاره کنم، هرگز نمی توانید سبزی زیاد درست کنید. سعی کنید فقط زمانی که می خواهید سبزیجات خود را بپزید آنها را بخارپز یا بجوشانید. یعنی بیشتر از 1 دقیقه بخار پز نکنید و قبل از اینکه مواد مغذی زیادی از دست بدهند بیرون بیاورید.

بنابراین اگر می‌خواهید از رژیم کاندیدا استفاده کنید، روده‌تان نشتی دارد یا فقط یک رژیم غذایی حذفی انجام می‌دهید. به یاد داشته باشید که کربوهیدرات ها و غلات همه بد نیستند. برخی هستند، اما نه همه. از غذاهای فرآوری شده، قندهای ساده مانند نیشکر و عسل خودداری کنید. همچنین از غلات چسبنده مانند کاموت، اسپلت و البته گندم اجتناب کنید. با این تعادل سرشار از سبزیجات، در مسیر موفقیت در بازیابی سلامتی خود بدون بدتر کردن آن هستید!