بهترین رژیم لاغری نوجوان درمان لاغری نوجوان _من و رژیم


هر مرحله از رشد انسان فرآیندی شگفت انگیز و تحسین برانگیز است و انسان در هر دوره از زندگی برای داشتن سلامتی و شادی نیاز به مراقبت ویژه دارد. دوران نوجوانی شاید یکی از حساس ترین دوره های زندگی باشد زیرا در این مرحله نوجوان تغییرات جسمی زیادی را تجربه می کند، این تغییرات به دلیل اینکه ریشه درخت سلامت آینده او را تقویت می کند قطعا نیاز به مراقبت و رژیم غذایی خاص دارد. سالم و متعادل.

پس دریغ نکنید و اگر نهال فرزند جدیدی در خانه دارید، حتما رژیم غذایی متنوع و متعادلی در نظر بگیرید تا بتواند تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا و نوشیدنی گرفته تا عادات رفتاری و غذایی دریافت کند. برای اینکه بدانید چگونه به بدن نوجوان خود اجازه دهید به درستی رشد کند تا شکوفایی او را در سنین پایین ببینید، حتما مقاله زیر را بخوانید.

امروزه با توجه به زندگی مدرن و صنعتی، متاسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان شیوع پیدا کرده است و بسیاری از خانواده ها نگران افزایش وزن نوجوانان خود هستند، به ویژه در این دوران به دلیل مرحله رشد و بلوغ حساسیت ویژه ای دارد و به نظر می رسد که تنها کلید سلامتی و جوانی جوانی فقط یک رژیم غذایی سالم و مغذی است. اگر می خواهید بچه های چاق و خوش اندام تربیت کنید، با ما همراه باشید. شما خواهد شد.

بهترین برنامه غذایی برای کاهش وزن نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که غذای سالم به معنای حذف غذاهای خوش طعم و به خصوص مورد علاقه نوجوانان نیست. فقط به نوجوان خود بیاموزید که مصرف غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های شیرین، کیک و شکلات را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که این غذاها را نباید برای نوجوان حذف کرد، فقط باید کمتر مصرف کرد و به جای آن از روش جایگزینی با مواد مغذی و ویتامین استفاده کرد. برخی از مهم ترین مواد مغذی برای رشد جوانی عبارتند از آهن، ویتامین D و کلسیم. باید ببینید چه غذاهایی در رژیم غذایی شما وجود دارد تا در رژیم غذایی نوجوان خود بگنجانید.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید، رژیم غذایی سالم و متعادل برای کاهش وزن نوجوان تنها راهی است که باید دنبال کنید. در اینجا چند نکته برای کمک به نوجوان شما در داشتن تغذیه سالم و کاهش وزن در نوجوانی آورده شده است:

رژیم لاغری نوجوانان

صبحانه را حذف نکنید

رژیم گرفتن به معنای حذف صبحانه یا گرسنگی کشیدن نیست. حذف وعده های غذایی به کاهش وزن کمک نمی کند و همچنین برای رشد شما در دوران نوجوانی و بلوغ مضر است، زیرا مواد مغذی مهمی را از دست می دهید و به دلیل گرسنگی ممکن است در طول روز مستعدتر شوید. به سراغ میان وعده ها بروید. خوردن صبحانه همچنین به شما کمک می کند تا برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را دریافت کنید.

روزانه 5 وعده میوه و سبزی بخورید

میوه ها و سبزیجات منابع عالی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما در دوران نوجوانی هستند. با خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز، اشتهای شما کاهش می یابد. بنابراین بهترین وعده های غذایی برای رژیم گرفتن در سنین نوجوانی است.

تنقلات سالم تری بخورید

مصرف غذاهای پرکالری و نوشیدنی های پرچرب، شکر و نمک مانند شیرینی، شکلات، کیک، بیسکویت و نوشابه های گازدار شیرین را کاهش دهید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را هیدراته کنید

به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی بدن شما نیاز به نوشیدن 6 تا 8 لیوان مایعات در روز دارد. آب و شیر کم چرب هر دو نوشیدنی های سالمی هستند. برای کاهش وزن در دوران نوجوانی در نوشیدن آب میوه احتیاط کنید زیرا حتی اگر طبیعی باشد دارای مواد قندی است. مجموع نوشیدنی های ترکیبی شما از آب میوه، آب سبزیجات و اسموتی ها نباید بیش از 150 میلی لیتر در روز باشد که به اندازه یک لیوان کوچک است.

رژیم غذایی چاقی برای نوجوانان

همانطور که افزایش وزن در نوجوانی باید کنترل شود، برای درمان کاهش وزن نوجوانان در دوران نوجوانی و ضعف جسمانی نیز باید به دنبال راهکارهای مناسب بود. که در زیر به آن اشاره می شود.

آیا نوجوان شما احساس خستگی می کند؟

یکی از مهم ترین دلایل کاهش وزن و ضعف جسمانی نوجوانان به ویژه در دوران بلوغ، کمبود آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن آنهاست. اگر نوجوان شما، به خصوص دختران نوجوان، زود خسته می شود، ممکن است دچار کمبود آهن باشد. دختران نوجوان به ویژه در معرض خطر کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی آهن خود را از دست می دهند. بنابراین باید سعی کنند آهن مورد نیاز خود را از منابع غذایی غنی شده با آهن تامین کنند. برخی از این منابع خوب گوشت قرمز، غلات و نان صبحانه غنی شده با آهن هستند. کلسیم و ویتامین D نیز از مواد مغذی بسیار مهم برای درمان کاهش وزن و ضعف در نوجوانان هستند که در شیر و انواع لبنیات وجود دارند. همچنین منابع غنی ویتامین D را از دست ندهید، علاوه بر نور خورشید، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی کمبود سه ویتامین یکی از دلایل کاهش وزن نوجوانان در سنین نوجوانی است: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن به ویژه در دختران نوجوان
  • ویتامین D ناکافی
  • کمبود کلسیم

از رژیم های لاغری مد روز خودداری کنید!

رژیم های لاغری که وعده کاهش وزن سریع را می دهند امروزه به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اما مراقب باشید زیرا اغلب از نظر تغذیه و مواد مغذی نامتعادل هستند. این بدان معناست که ممکن است در نتیجه این رژیم ها ویتامین ها و مواد معدنی مهم را از دست بدهید. رژیم های غذایی مد نیز بیشتر بر روی نتایج کوتاه مدت تمرکز می کنند، بنابراین در نهایت وزن شما برمی گردد. برای گرفتن یک رژیم غذایی سالم خوشبختانه می توانید از کارشناسان سایت من و رژیم کمک بگیرید، آنها با توجه به قد، وزن، جنسیت و سن شما رژیم های استاندارد و سالمی را در اختیار شما قرار می دهند.