بهترین غذاها برای سلامت مغز


به راحتی می توان ارتباط بین تغذیه ناسالم و پهن شدن کمر را مشاهده کرد. پیوند بین غذا و سلامت مغز دشوارتر است.

اما کارشناسان موافق هستند. تغذیه مناسب برای سلامت مغز ضروری است.

دکتر لیزا موسکونی ، مدیر ابتکار مغز زنان و استادیار مغز و اعصاب در مغز و اعصاب در پزشکی ویل کرنل و نیویورک ، می گوید: “از بین تمام اندام های بدن ما ، مغز به آسانی در اثر سوء تغذیه آسیب می بیند.” -بیمارستان پیش دفینه از معماری تا توانایی عملکرد ، هر جنبه ای از مغز به غذای مناسب نیاز دارد. “

مسکونی ، که کتابهایی در زمینه علوم غذا و مغز نوشته است ، گفت که بسیاری از مردم تصورات غلطی درباره اینکه “غذای مناسب” می تواند داشته باشد دارند. یکی از بزرگترین تصورات نادرست که او اخیراً شنیده است این ایده است که رژیم غذایی پرچرب به نوعی برای مغز مفید است.

او گفت: “این چیزی نیست که اکثر تحقیقات نشان می دهند.”

دکتر کریستین یافا ، استاد روانپزشکی ، مغز و اعصاب و اپیدمیولوژی در دانشگاه کالیفرنیا ، سان فرانسیسکو گفت: مکمل های غذایی یکی دیگر از زمینه هایی است که افراد در آن گمراه می شوند. به گفته وی ، مگر در مواردی که کسی کمبود یک ماده مغذی خاص را داشته باشد ، مکمل های ویتامین سلامت مغز را بهبود نمی بخشد.

به طور مشابه ، مکمل هایی که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و روغن ماهی هستند توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند. اما اگرچه آنها می توانند در صورت تجویز پزشک به برخی از بیماران قلبی کمک کنند ، اما تحقیقات مزایای سلامتی مغز را تأیید نکرده است. یافا ، نویسنده توصیه سال 2017 انجمن قلب آمریکا برای سلامت مغز ، گفت: “تعدادی آزمایش انجام شد و نتیجه ای نداشت.”

پس چه کار می کند؟

جاف گفت: “ما هنوز چیزهای زیادی برای آموختن در این مورد داریم.” اما به نظر می رسد برخی از غذاها وقتی بخشی از یک رژیم غذایی کامل هستند ، کمک کننده هستند. و این رژیم شبیه رژیم غذایی است که پزشکان برای سلامت قلب توصیه می کنند.

به گفته محققان ، رژیم غذایی مدیترانه ای – سرشار از میوه ، سبزیجات ، ماهی و آجیل – خطر سکته مغزی را در زنان کاهش می دهد و می تواند منجر به شناخت بهتر در سنین بالا شود. مطالعه 2018 توسط Mosconi تخمین زد که 1.5 تا 3.5 سال محافظت در برابر توسعه نشانگرهای زیستی برای بیماری آلزایمر را فراهم می کند. یکی دیگر از برنامه های رژیم غذایی که گوشت قرمز ، سدیم و قندها و شیرینی های اضافی را محدود می کند ، به نام DASH (رویکردهای رژیم غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا) ، می تواند خطر سکته مغزی را کاهش دهد.

موسکونی برخی از مواد مغذی آنتی اکسیدانی مانند ویتامین C ، ویتامین E و بتاکاروتن و ویتامین های ضد التهابی B و اسیدهای چرب امگا 3 را که به گفته وی برای سلامت سلول های عصبی مهم هستند ، برجسته کرد.

اما نه یاف و نه موسکونی طرفدار اشاره به چیزی به عنوان غذای کامل برای مغز نیستند.

موسکونی گفت: “من به” غذاهای فوق العاده “اعتقاد ندارم یا اینکه یک غذا یا گروهی از غذاها کلید سلامت مغز هستند.”

جاف گفت که این در مورد بلوبری اشکالی ندارد ، اما “شما نمی خواهید فکر کنید ،” اگر من فقط بلوبری بخورم ، این اتفاق می افتد. ” “

موسکونی گفت ، همچنین مهم است که در مورد غذاهایی که به طور بالقوه برای سلامت مغز مضر هستند فکر کنید. او گفت که چربی های اشباع شده ، به ویژه از منابع حیوانی ، با خطر بالای بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. و برخی تحقیقات همچنین نشان می دهد که خطر مشکلات شناختی را افزایش می دهد.

متصل:

میان وعده های مناسب برای صبح های شلوغ

مسکونی گفت: “هنگامی که ما غذاهای چرب و شیرین می خوریم و علائمی مانند کندی ، مه مغزی و خواب آلودگی را تجربه می کنیم – این علائم در معده ظاهر نمی شود ، بلکه در مغز ظاهر می شود.”

و عوارض لزوماً موقتی نیستند.

او گفت که مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی ضعیف می تواند باعث از بین رفتن عناصر کلیدی ساختاری و عملکردی در مغز شود ، به علاوه “آسیب پذیری بیشتری در برابر پیری مغز و زوال عقل”.

در گزارش سال 2018 شورای جهانی سلامت مغز ، گروهی مستقل که توسط AARP دعوت شده است ، اشاره شده است که غذاها و رژیم هایی که برای سلامت قلب مفید هستند برای سلامت مغز نیز مفید هستند.

یاف ، عضو این شورای سلامت مغز ، گفت مکانیسم های مغز پیچیده است ، اما منطقی است که “اگر از رژیم غذایی مفید برای قلب استفاده کنید ، احتمالاً برای عروق مغز نیز مفید است. “

او اذعان کرد که برخی از افراد به سختی می توانند ارتباط بین سلامت مغز و رژیم غذایی خود – یا با فعالیت های دیگر مانند سیگار کشیدن ، خواب و ورزش – را مشاهده کنند.

موسکونی ، همچنین یکی از اعضای شورای سلامت مغز AARP ، اینگونه بیان کرد: “روز به روز ، غذایی که می خوریم به مواد مغذی تجزیه شده ، جذب جریان خون شده و به مغز منتقل می شود. هنگامی که آنها در آنجا قرار دارند ، فضای ذخیره شده را دوباره پر می کنند ، پاسخ های سلولی را فعال می کنند و در نهایت به بافت مغز ما تبدیل می شوند.

“دفعه بعد که سراغ کلوچه ها می روید به این موضوع فکر کنید. مواد تشکیل دهنده آن در واقع بخشی از مغز شما خواهند شد. “

از انجمن قلب آمریکا



دیدگاهتان را بنویسید