بهترین میان وعده ها برای افزایش متابولیسم بدن – دکتر رویا خادمیان


خرما و بادام – بهترین میان وعده ها برای افزایش متابولیسم بدن

بهترین میان وعده ها برای افزایش متابولیسم بدن

محققان می گویند با خوردن چند تنقلات می توانید سوخت و ساز بدن را در صبح افزایش دهید. داشتن یک رژیم غذایی مغذی و مفید همیشه دغدغه انسان ها بوده است. متخصصان تغذیه می گویند زمانی که افراد شب را به استراحت سپری کرده اند، بدن پس از بیدار شدن به مواد مغذی و نور نیاز دارد.

به گزارش ایندین اکسپرس، برای شروع متابولیسم توصیه می شود روز خود را با آب ولرم یا یک میان وعده کوچک و پر انرژی شروع کنید. دو گزینه جذاب در این زمینه بادام خیس خورده و خرما هستند. مصرف این دو ماده غذایی در ابتدای صبح به دلیل خواص فراوانی که دارند باعث افزایش متابولیسم بدن می شود.

بادام خیس خورده

بادام خیسانده می تواند نیاز بدن به ویتامین ها و مواد معدنی را در ابتدای صبح برطرف کند. در واقع خیساندن یک شبه بادام باعث افزایش خواص آن می شود. خوردن 5 تا 10 عدد بادام خیسانده پس از بیدار شدن از خواب توصیه می شود. این اجازه می دهد تا مواد مغذی به بدن برسد و سلامتی و احساس سیری را در طول روز تضمین کند.

دلیل اینکه متخصصان تغذیه همیشه بر عدم مصرف پوست بادام تاکید می کنند این است که پوست قهوه ای بادام دارای تانن است که مانع از جذب مناسب مواد مغذی آن می شود. وقتی بادام را یک شب خیس کنید، پوست قهوه ای آن به راحتی در زمان مصرف پاک می شود و فرآیند جذب مواد مغذی آن در معده به راحتی انجام می شود.

تاریخ

خرما یکی از مناسب ترین غذاهایی است که انرژی فوری مورد نیاز بدن را در ابتدای صبح تامین می کند. همچنین خرما دارای یک دسته فیبر محلول است. این باعث می شود آب بیشتری وارد روده ها شود و سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

مصرف خرما به درمان یبوست و مشکلات سوء هاضمه کمک می کند. همچنین از آنجایی که خرما دارای سطح قابل توجهی پتاسیم است، می تواند به درمان مشکلات گوارشی و اسهال کمک کند.

توصیه می شود بادام هایی را که می خواهید مصرف کنید از شب قبل در آب خیس کنید. خرما و بادام خیسانده بهترین مواد مغذی هستند که می توانید به عنوان میان وعده صبح زود مصرف کنید. مصرف این دو ماده با افزایش متابولیسم، انرژی مورد نیاز بدن را در ساعات اولیه روز تامین می کند.