تاثیر برنج بر ورزش – آکادمی ورزش علم و بدن


زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقایق

🔴تاثیر برنج در ورزش

در حالی که عنوان به صراحت بر ورزشکاران تمرکز دارد، عموم مردم و مردم نیز می توانند برنج سفید سود. بحث های زیادی در مورد برنج سفید در مقابل برنج قهوه ای وجود داشته است، و در حالی که شما واقعاً نمی توانید با هیچ یک از این منابع اشتباه کنید، این مقاله به طور انحصاری بر برنج سفید و فوایدی که می تواند به رژیم غذایی شما بیاورد تمرکز دارد. انجام خواهد داد.

🔴برنج سفید در مقابل برنج قهوه ای

برنج یکی از مهم ترین بخش های رژیم غذایی بسیاری از مردم در سراسر جهان است. دو نوع اصلی برنج برنج سفید و برنج قهوه ای است.

هر دو از نظر فنی از یک دانه هستند، اما برنج سفید فرآیند پردازش متفاوتی نسبت به برنج قهوه ای دارد.

برنج قهوه ای می تواند به عنوان یک غذای مغذی تر و توصیه شده در نظر گرفته شود که ممکن است عادات غذایی و همچنین سلامت کلی را بهبود بخشد. با این حال، بسیاری از ورزشکاران از رژیم غذایی متفاوتی نسبت به جمعیت عمومی پیروی می کنند و اینجاست که برنج سفید می تواند بسیار مفید باشد.

مصرف برنج سفید به عنوان منبع اصلی کربوهیدرات برای ورزشکاران، به جبران سطح گلیکوژن و تولید سریعتر انرژی کمک می کند. این برای کسانی که تمرینات مقاومتی و همچنین ورزشکاران استقامتی انجام می دهند مفید است.

ورزشکاران معمولاً برای کاهش وزن تلاش نمی کنند – بیشتر آنها به دنبال افزایش وزن هستند حجم عضلانی آنها بدون چربی هستند. بنابراین ورزشکاران برای تامین نیاز بدن خود به کربوهیدرات زیادی نیاز دارند.

ذخایر گلیکوژن در بدن شما می تواند به سرعت در صورت انجام ورزش های شدید تخلیه شود. بنابراین، خوردن کربوهیدرات مناسب برای شارژ و بازیابی ذخایر سوخت بدن با گلیکوژن بیشتر بسیار مهم است.


🔴فروشگاه اینترنتی برنج گیلان

شما می توانید بهترین برنج موجود را با قیمتی استثنایی و کیفیت عالی از برنج گیلان تهیه کنید.

ما اصالت، کیفیت، زیبایی، منحصر به فرد بودن، سلامت و حس خوب خرید و تحویل ایمن را ارائه می دهیم.

همین الان با چند کلیک ساده محصول مورد نظر خود را به راحتی سفارش دهید.

خرید برنج ایرانی درجه یک


🔴اهمیت برنج سفید

ورزشکاران و علاقه مندان به تناسب اندام ارزش گلیسمی بالای برنج سفید را می دانند که جهش سریع انرژی مورد نیاز برای جلسات تمرینی سخت و همچنین توانایی کمک به بهبود ریکاوری عضلات را برای آنها فراهم می کند.

همچنین درک یکی از معایب اصلی مصرف چیزی مانند برنج قهوه ای مهم است. برنج قهوه ای و غلات کامل حاوی اسید فیتیک هستند.

اسید فیتیک یک ماده ضد مغذی است که به مواد معدنی ضروری بدن ما مانند روی، کلسیم، آهن و منیزیم متصل می شود و می تواند از جذب کافی آنها توسط بدن جلوگیری کند.

اسید فیتیک در سبوس غلات یافت می شود. فرآوری برنج سفید سبوس را از بین می برد. این احتمالاً تنها زمانی است که تصفیه مواد غذایی دارای مزایای بالقوه باشد.

🎗️برخی دیگر از فواید برنج سفید:

نسبت عناصر درشت مغذی در برنج سفید و برنج قهوه ای کاملاً مشابه است. تنها تفاوت این دو نوع برنج میزان ریز مغذی آنهاست.
برنج سفید مقادیر زیادی سلنیوم، آهن، ویتامین های B کمپلکس و منگنز را تامین می کند.
منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، مس و سایر مواد معدنی است.
هضم برنج سفید راحت تر از برنج قهوه ای است زیرا فیبر کمتری دارد. درست است که فیبر برای سلامت گوارش و کنترل قند خون مفید است، اما تاثیر کمی بر ورزش دارد. علاوه بر این، برنج قهوه ای ممکن است باعث مشکلات گوارشی و نفخ شود.
برنج سفید یک غذای کم چرب FODMAP است. رژیم غذایی کم FODMAP به بهبود روده ها کمک می کند که در صورت داشتن مشکلات گوارشی مانند IBS بسیار مفید است. افرادی که مشکلات گوارشی دارند باید تمایل بیشتری به خوردن برنج سفید به عنوان بخشی از نیازهای غذایی و کربوهیدرات خود داشته باشند.

برنج گیلان در هر کیسه ای از برنج سفید ارگانیک استفاده می کند. فقط بهترین را برای مشتریان خود انتخاب کنید، یکی از طعم های فوق العاده ما یا بدون طعم محبوب.

🔴برنج سفید برای ورزش

بر اساس داده های برنج ایالات متحده، برنج حاوی کربوهیدرات بیشتری نسبت به سیب زمینی های هم اندازه است. برنج سفید آماده شده، تبدیل شده و بلافاصله برای وعده های غذایی قبل و بعد از تمرین توصیه می شود. مصرف برنج سفید تضمین می کند که بدن به درستی برای ورزشکار رقابتی تغذیه می شود.

اگرچه برنج سفید یک جایگزین عالی برای ورزشکاران است، اما ممکن است بهترین گزینه برای افراد کم تحرک نباشد.

برای کسانی که کمتر از 4 روز در هفته ورزش می کنند یا از بیماری متابولیک رنج می برند، برنج قهوه ای انتخاب بهتری است. برنج قهوه ای هنوز هم یک غذای سالم و سرشار از مواد مغذی است. برای عموم مردم و افراد فعال روزمره که غلات کامل را تحمل می کنند توصیه می شود. برنج قهوه ای منبعی غنی از فیبر و مواد مغذی ضروری برای یک رژیم غذایی سالم و متعادل است.

🔴برنج سفید یک کربوهیدرات بی خطر است!!

ورزشکاران زمانی برای نگرانی در مورد مشکلات گوارشی (GI) یا آلرژی هایی که ممکن است با مصرف برنج قهوه ای مرتبط باشد، ندارند. برنج قهوه ای فیبر بیشتری دارد و آن دسته از بالابرهایی که از آلرژی غذایی رنج می برند ممکن است در خوردن غلات کامل دچار مشکل شوند.

ورزش شدید مستلزم خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات است. به ورزشکاران توصیه می شود برای ورزش طولانی مدت بیش از 60 گرم کربوهیدرات در ساعت مصرف کنند.

برنج سفید یک نشاسته ایمن برای مصرف قبل از ورزش در نظر گرفته می شود، برای معده آسان است و نشان داده شده است که توصیه های تغذیه ورزشی را برآورده می کند.

اگر به دنبال برنج مرغوب و درجه یک هستید ما به شما محصولات برنج گیلان را پیشنهاد می کنیم.

فروشگاه برنج گیلان