تغذیه مناسب برای التهاب عصب کمر


تغذیه مناسب برای التهاب عصب کمر را ارزیابی کنید

در مقاله امروز در سایت دکتر رضا اطمینانی متخصص تغذیه در اصفهان به بررسی تغذیه مناسب برای التهاب عصب کمر می پردازیم. برخی تحقیقات در سال 2020 ارتباط نزدیکی بین رژیم غذایی و سلامت نخاع را نشان می دهد. برای کمردرد معمولا از مسکن ها و داروهای ضد التهاب استفاده می شود. برخی تحقیقات در سال 2020 ارتباط نزدیکی بین رژیم غذایی و سلامت نخاع را نشان می دهد. بنابراین خوردن برخی غذاها می تواند به تسکین کمردرد کمک کند. در حین انجام حرکات کششی یا کاردرمانی و فیزیوتراپی در ناحیه کمر، به خاطر داشته باشید که خوردن برخی غذاها می تواند به کاهش کمردرد کمک کند.

انواع غذاهایی که به تسکین کمردرد کمک می کند

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد خواص ضد التهابی برخی غذاها با کاهش کمردرد مرتبط است. اگر کمردرد دارید، افزودن این مواد به رژیم غذایی می تواند به بهبود این درد کمک کند:

روغن زیتون:

روغن زیتون فوق بکر یا روغن زیتون فوق بکر دارای خواصی مشابه ایبوپروفن است. به طور کلی مصرف روغن زیتون برای حفظ سلامتی توصیه می شود و مصرف آن باعث کاهش بیماری های مفصلی و التهاب ناشی از بیماری های مفصل می شود.

زردچوبه:

زردچوبه خواص درمانی دارد. این ادویه دارای خواص ضد التهابی است و به تسکین درد کمک می کند. تحقیقات اخیر همچنین نشان می دهد که زردچوبه واکنش های التهابی و درد مفاصل را غیر فعال و مهار می کند.

مغزها:

همه آجیل ها دارای خواص ضد التهابی هستند، از گردو و بادام گرفته تا سایر مغزها که می توانند به کاهش کمردرد کمک کنند. مصرف حدود 30 گرم آجیل در روز به دلیل خواص ضدالتهابی می تواند برای افراد مبتلا به کمردرد مفید باشد. به یاد داشته باشید که آجیل به دلیل کالری بالایی که دارد باید در مصرف متعادل باشد تا منجر به افزایش وزن و چاقی نشود.

قهوه:

کافئین همچنین جزء بسیاری از مسکن ها است. کافئین که علائم درد را از بین می برد، رایج و شناخته شده است. مصرف دو فنجان قهوه در روز به کاهش 50 درصدی کمردرد کمک می کند. نوشیدن یک لیوان آب با هر فنجان قهوه ضروری است. قهوه اثر مدر دارد و می تواند منجر به کم آبی بدن شود که می تواند عوارض جانبی داشته باشد و کمردرد را تشدید کند.

مقاله پیشنهادی: بیماری واریس در کمین افراد چاق

تغذیه مناسب برای التهاب اعصاب کمر متخصص تغذیه اصفهان
انگور قرمز:

ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی در انگور قرمز وجود دارد که علاوه بر نقش آنتی اکسیدانی، در جلوگیری از تخریب بافت غضروفی که باعث کمردرد می شود نیز موثر است. این خاصیت در تمشک سیاه نیز وجود دارد.

زنجبیل:

ریشه زنجبیل برشته می شود تا شامل نان و شیرینی زنجبیل یا چای زنجبیل باشد. زنجبیل سرشار از ترکیباتی است که التهاب را کاهش می دهد و کمردرد را کاهش می دهد. مصرف دو تا سه قاشق چایخوری در روز از این گیاه برای کمک به تسکین کمردرد کافی است.

آویشن:

خواص آویشن بسیار بیشتر از یک گیاه معطر است و سرشار از ترکیباتی است که در درک درد اختلال ایجاد می کند و به طور طبیعی درد را تسکین می دهد و به عنوان یک ضد التهاب به کاهش درد کمک می کند.

ماهی سالمون:

ماهی های غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند سالمون می توانند کمردرد مزمن را درمان کنند. ماهی های چرب مانند داروهای ضد التهاب و ضد درد بدون هیچ گونه عوارض جانبی عمل می کنند. 2 تا 4 وعده ماهی چرب در هفته به تسکین کمردرد کمک می کند.

آلبالو، آلبالو و توت فرنگی:

آنها خواص آنتی اکسیدانی دارند و به روش های مختلف به کاهش قابل توجه درد کمک می کنند. ترکیبات سویا به ویژه شیر سویا نیز دارای خواص ضد التهابی هستند.

دکتر رضا اطمینانی را در اینستاگرام دنبال کنید

از این غذاها خودداری کنید

همانطور که برخی غذاها به تسکین کمردرد کمک می کنند، برخی غذاها نیز می توانند علائم کمردرد را بدتر کنند. و در هنگام کمردرد باید از مصرف آنها پرهیز کرد. این غذاها موادی هستند که معمولا باعث نفخ، التهاب و در نتیجه درد می شوند.

این مواد عبارتند از:
  1. روغن های گیاهی مانند روغن آفتابگردان، روغن های مخلوط خوراکی و روغن های ذرت و مارگارین
  2. کلیه غذاهای فرآوری شده مانند غذاهای صنعتی و فست فودها
  3. مواد غذایی صنعتی تهیه شده از شربت ذرت با فروکتوز بالا.
  4. غذاهای سرشار از چربی اشباع شده
  5. لبنیات و لبنیات پرچرب (پرچرب)
  6. غذاهای حاوی اسیدهای چرب ترانس

همچنین برای کاهش خاصیت نفاخ حبوبات باید حداقل 4 ساعت در آب خیس کرد و در طول مدت پخت چندین بار این آب را دور ریخته و عوض کرد.


بیشتر بخوانید:

تغذیه سالم و مناسب در ماه رمضان چیست؟

روش های کاهش وزن در ماه مبارک رمضان