تغذیه میکروبیوتیک – رژیم غذایی کم چرب

وقتی به دنبال تغییر عادات غذایی، سبک زندگی، سلامتی و وزن خود هستید، رژیم های غذایی زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

جورج اوهساوا، که از مزایای سلامتی مثبت مرتبط با سبک زندگی ساده حمایت می کرد، رژیم غذایی میکروبیوتیکی را توسعه داد. این رژیم شامل ده مرحله محدودکننده بود که رژیم گیرنده را ملزم به اعمال درجه بالایی از خودکنترلی می کرد.

به عنوان مثال، مرحله آخر تغذیه میکروبیوتیکی شامل مصرف تنها برنج قهوه‌ای و آب است. برنامه ریزان رژیم دیگر این اولین نسخه از رژیم میکروبیوتیک را به دلیل ماهیت بیش از حد محدودیت آن توصیه نمی کنند.

تندرستی

تغذیه میکروبیوتیک برای برخی جذاب است زیرا نه تنها بر سلامت جسمانی افراد رژیم تمرکز می کند، بلکه جنبه های معنوی و سیاره ای سلامت را نیز مورد توجه قرار می دهد.

رژیم غذایی میکروبیوتیکی کم چرب و پر فیبر است. گیاهخواران به راحتی می توانند از این رژیم پیروی کنند زیرا رژیم غذایی بر سبزیجات و غلات کامل تاکید دارد.

رژیم میکروبیوتیکی به مقدار کمی شکر، لبنیات و گوشت نیاز دارد.

من محصولات هستم

محصولات سویا نیز بخشی منظم از رژیم غذایی هستند زیرا حاوی فیتواستروژن هستند که اعتقاد بر این است که اثرات مفیدی بر سطح کلسترول، یائسگی و برخی سرطان ها دارد. به همین دلیل بیماران مبتلا به سرطان یا سایر بیماری های مزمن از این طرح سختگیرانه پیروی کرده اند.

فیتواستروژن ها همچنین ممکن است در پیشگیری از سرطان های مرتبط با استروژن مانند سرطان سینه مفید باشند. مهم است که این روش تغذیه سالم را با درمان بیماری ها و بیماری های جدی اشتباه نگیرید.

دانه کامل

در رژیم میکروبیوتیکی، 50 تا 60 درصد هر وعده غذایی شامل غلات کامل شامل برنج قهوه ای، جو، ارزن، چاودار، ذرت و گندم سیاه است. این رژیم غذایی گهگاهی شامل بلغور جو دوسر، پاستا، رشته فرنگی، نان یا محصولات پخته شده را می دهد.

سوپ

1 تا 2 کاسه یا فنجان سوپ در روز مورد نیاز است. توصیه می شود که رژیم گیرنده شویو یا میسوی حاوی دانه های تخمیر شده سویا را انتخاب کند.

سبزیجات

سبزیجات 25 تا 30 درصد از غذای مصرفی روزانه را تشکیل می دهند و 1/3 سبزیجات باید خام مصرف شوند. جوشاندن، بخارپز کردن، پختن یا تفت دادن باید تمام وعده های سبزیجات دیگر را آماده کند.

لوبیا

10 درصد از غذای مصرفی روزانه باید از لوبیا پخته تشکیل شود. محصولات لوبیا مانند توفو یا تمپه نیز قابل مصرف هستند.

روغن پخت و پز

رایج ترین روغن پخت و پز مورد استفاده در تهیه غذا، روغن کنجد تیره است. روغن های دیگری که باید در نظر بگیرید عبارتند از روغن کنجد سبک، روغن ذرت و روغن دانه خردل.

طعم

نمک دریایی طبیعی، شویو، سرکه برنج قهوه ای، ریشه زنجبیل رنده شده، خیارشورهای تخمیر شده، کنجد برشته شده و پیازچه خلال شده از جمله ادویه هایی هستند که می توان برای طعم دادن به غذاها استفاده کرد.

وقتی صحبت از محصولات جانبی حیوانی در طول رژیم میکروبیوتیکی می شود، مقدار کمی ماهی یا غذاهای دریایی در هفته قابل قبول است.

افراد رژیمی باید از تخم مرغ، لبنیات، گوشت و مرغ دوری کنند.

هنگام مصرف ماهی یا غذاهای دریایی، میکروبیوتیک ها باید ترب، واسابی، زنجبیل یا خردل مصرف کنند تا به فرآیند سم زدایی در برابر اثرات غذاهای دریایی کمک کنند.

سایر غذاهای مجاز در طول رژیم میکروبیوتیک شامل مصرف متوسط ​​دانه ها یا مغزها و دسرهایی مانند سیب و کیبل است.

افراد رژیمی نباید شکر، عسل، ملاس، شکلات یا خرنوب مصرف کنند.

میوه

رژیم غذایی میوه هایی مانند گلابی، هلو، زردآلو، انگور، انواع توت ها و خربزه را چندین بار در هفته مجاز می کند. از میوه های استوایی مانند آناناس و انبه خودداری کنید.

تغذیه میکروبیوتیک را می توان بر اساس سن، جنسیت، مسائل بهداشتی و عوامل آب و هوایی و فصلی برای هر فرد تنظیم کرد.

اثرات جانبی

این رژیم عوارض جانبی کمی دارد. برخی از مواد مغذی مانند پروتئین، ویتامین B12، آهن، منیزیم و کلسیم از طریق این رژیم جذب بدن نمی شوند. این می تواند با کاهش سطح انرژی بر روی رژیم گیرندگان تأثیر بگذارد و منجر به عوارض سلامتی شود.

برخی از متخصصان تغذیه نسبت به این رژیم اخم می کنند و معتقدند که این رژیم بسیار محدود کننده است.