تقویت قلب (خوردن این غذاها قلب شما را تقویت می کند)


تقویت قلب

تقویت قلب به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.
جالب اینجاست که بیماری قلبی یک سوم کل مرگ و میرها در سراسر جهان را تشکیل می دهد. رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت قلب دارد. تا جایی که می تواند همه را از بیماری قلبی دور نگه دارد. برخی از غذاها می توانند فشار خون را کاهش دهند، تری گلیسیرید را کاهش دهند و التهاب را کاهش دهند که همگی از عوامل خطر بیماری قلبی هستند. در این مقاله از سایت QuickFit به معرفی 10 ماده مغذی می پردازیم تقویت قلب به شما کمک می کند. با ما بمان.

مقالات پیشنهادی مرتبط با تقویت قلب

آشنایی با 10 ماده مغذی برای تقویت قلب

تقویت قلب

1. سبزیجاتی که برگهای سبز دارند

سبزیجات پهن برگ عبارتند از اسفناج، کلم بروکلی، کلم پیچ و سبزی کولارد. این منابع سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و انواع آنتی اکسیدان ها هستند.

این سبزیجات همچنین منابع عالی ویتامین K هستند. ویتامین K می تواند از رگ های خونی محافظت کرده و از لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری کند.

آنها حتی حاوی مقدار زیادی نیترات غذایی هستند که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. از سوی دیگر، از سفتی رگ ها جلوگیری می کند و عملکرد سلول های پوشاننده رگ های خونی را بهبود می بخشد.

با توجه به برخی مطالعات به این نتیجه رسیده است که بین مصرف سبزیجات برگ سبز رابطه مستقیمی با خطر بیماری قلبی را کاهش دهید وجود دارد. مصرف بیشتر سبزیجات در زنان از ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب جلوگیری می کند.

سبزیجات پهن برگ به دلیل داشتن نیترات و ویتامین K به کاهش فشار خون و بهبود عملکرد شریانی کمک می کنند. در نتیجه خطر ابتلا به بیماری قلبی کمتر خواهد بود.

2. غلات کامل مصرف کنید

غلات سه قسمت دارند که همگی سرشار از مواد مغذی هستند:
جوانه
درن دانه
سبوس

رایج ترین غلات مورد استفاده شامل گزینه های زیر است:
گندم کامل
از
برنج قهوه ای
دیگری
چاودار
کوینو
گندم سیاه

کربوهیدرات های تصفیه شده می توانند خطر بیماری عروق کرونر قلب را افزایش دهند. برعکس، غلات کامل از قلب محافظت می کنند. خوردن یک تا دو وعده از این گروه از غذاها می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را 10 تا 20 درصد کاهش دهد.
مطالعات نشان داده اند که مصرف بیشتر غلات کامل در رژیم غذایی می تواند برای سلامت قلب بسیار مفید باشد.

یک مطالعه نشان داد که خوردن سه وعده غذایی اصلی در روز حاوی غلات کامل با 22 درصد کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است.

رژیم غذایی حاوی غذاهای گیاهی، غلات کامل، لبنیات کم چرب و سدیم محدود می تواند در مدیریت فشار خون بسیار موثر باشد. هنگام خرید مواد غذایی در فروشگاه ها، به دنبال برچسب های مواد غذایی باشید که از غلات کامل یا گندم کامل تهیه شده اند.

خوردن غلات کامل با کاهش کلسترول، کاهش فشار خون سیستولیک و کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است.

3. توت برای تقویت قلب مفید است

تقویت قلب

توت فرنگی
تمشک
بلوبری
آنها سرشار از مواد مغذی مفید و مهم برای سلامت قلب هستند. توت ها داروهای آنتی اکسیدانی هستند. آنتی اکسیدان هایی مانند آنتوسیانین ها در توت ها برای جلوگیری از استرس اکسیداتیو یافت می شوند. حتی در برابر التهابی که به ایجاد بیماری قلبی کمک می کند، محافظت می کند.

مطالعات نشان می دهد که مصرف توت می تواند چندین عامل خطر برای بیماری قلبی را کاهش دهد. مصرف توت ها به بهبود قابل توجه مقاومت به انسولین و کلسترول بد کمک می کند.

مطالعات دیگر نشان داده اند که خوردن روزانه بلوبری عملکرد سلول های رگ های خونی را بهبود می بخشد. حتی کنترل فشار خون را کاهش می دهد و از لخته شدن خون جلوگیری می کند.

خوردن توت باعث کاهش کلسترول سیستولیک، فشار خون و حتی BMI و التهاب می شود. می توانید از آن به عنوان دسر و میان وعده کم کالری برای تقویت قلب استفاده کنید. سعی کنید چندین نوع خانواده توت را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

توت ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند. مصرف آنها می تواند عوامل خطر مختلف بیماری قلبی را کاهش دهد.

4. آووکادو قلب و عروق را تقویت می کند

یک منبع عالی از چربی های غیر اشباع آووکادو است. چربی های غیراشباع برای سلامت قلب بسیار مفید هستند و به کاهش سطح کلسترول و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کنند.

افرادی که به طور متوسط ​​در رژیم غذایی خود آووکادو مصرف می کنند، سطح کلسترول بد کمتری دارند. کلسترول بالا در بدن به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

مطالعات متعدد نشان داده است که خوردن آووکادو به محافظت از قلب و کاهش اثرات سوء چربی خون کمک می کند. آووکادو سرشار از پتاسیم است که برای قلب و عروق بسیار مفید است. مصرف یک آووکادو 28 درصد از نیاز روزانه به پتاسیم را تامین می کند. حتی به کاهش خطر سکته مغزی کمک می کند.

آووکادو سرشار از پتاسیم و چربی های اشباع نشده است. می توانید از آن برای کاهش کلسترول، کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک استفاده کنید.

5. روغن ماهی و ماهی چرب

ماهی های چرب مانند
ماهی سالمون
ماهی خال مخالی
ساردین
ماهی تن
آنها با اسیدهای چرب مرتبط هستند. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی های چرب نقش مهمی در محافظت از قلب در برابر بیماری ها دارند. حتی خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

مطالعات نشان داده است که خوردن ماهی به کاهش سطح کلسترول بد، تری گلیسیرید، قند خون ناشتا و فشار خون سیستولیک کمک می کند. مصرف ماهی با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و حتی افسردگی و مرگ و میر مرتبط است.

اگر غذاهای دریایی نمی خورید، می توانید از روغن ماهی برای دریافت دوز مناسب اسیدهای چرب امگا 3 استفاده کنید. مکمل های روغن ماهی در کاهش تری گلیسیرید خون، بهبود جریان خون در رگ ها و کاهش فشار خون موثر هستند.

ماهی های چرب و روغن ماهی هر دو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. آنها می توانند عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و کلسترول بالا را کاهش دهند.

6. گردو بخورید

گردو منبع بسیار خوبی از ریزمغذی هایی مانند مس، منیزیم و منگنز است. حتی فیبر خوبی برای بدن فراهم می کند.
تحقیقات نشان می دهد که خوردن مقداری گردو در رژیم غذایی روزانه به محافظت از بدن در برابر بیماری های قلبی کمک می کند. انواع مغزها به پیشگیری از بیماری قلبی کمک می کند.

یک مطالعه در سال 2009 نشان داد که رژیم غذایی حاوی گردو به کاهش کلسترول کل کمک می کند. نکته این است که مصرف منظم انواع آجیل می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک کند.

گردو می تواند به کاهش کلسترول و فشار خون کمک کند. در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

7. لوبیا برای تقویت قلب مفید است

لوبیا حاوی نشاسته مقاوم است. در نتیجه در برابر هضم مقاومت می کند و توسط باکتری های مفید روده تخمیر می شود. نشاسته مقاوم می تواند بر سلامت عملکرد روده تأثیر بگذارد.

مطالعات متعدد نشان داده است که خوردن لوبیا می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های قلبی را تا حد زیادی کاهش دهد. حتی لوبیا چیتی به کاهش تری گلیسیرید و کلسترول بد کمک می کند. خوردن لوبیا با کاهش فشار خون و کاهش التهاب همراه است که هر دو از عوامل موثر در بیماری قلبی هستند.

لوبیا حاوی نشاسته مقاوم است و نشان داده شده است که در کاهش کلسترول، تری گلیسیرید، فشار خون و کاهش التهاب موثر است.

8. شکلات تلخ بخورید. تقویت قلب

شکلات تلخ سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها است. حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها است که سلامت قلب را تقویت می کند.

مصرف متعادل شکلات تلخ، به عنوان مثال کمتر از 6 بار در هفته، می تواند خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب یا سکته مغزی و دیابت را کاهش دهد. البته باید انواعی را انتخاب کنید که قند و کالری بالایی نداشته باشند تا اثر معکوس نداشته باشند. حتما شکلات با کیفیت 70 درصد یا بالاتر را انتخاب کنید. در حد اعتدال بخورید تا از فواید سلامتی آن برای قلب بهره مند شوید.

شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها است. به همین دلیل مصرف متعادل انواع تلخ می تواند در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی موثر باشد.

9. روزانه گوجه فرنگی بخورید

تقویت قلب

گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است. لیکوپن یک رنگدانه گیاهی است که خواص آنتی اکسیدانی بسیار بالایی دارد.
آنتی اکسیدان ها با اثرات رادیکال های آزاد مقابله می کنند. آنها از آسیب استرس اکسیداتیو جلوگیری می کنند و التهاب را بهبود می بخشند. این دو اثر می تواند بیماری قلبی را از هر کسی دور کند.

سطوح پایین لیکوپن در خون با افزایش خطر حمله قلبی و سکته مرتبط است. افزایش مصرف محصولاتی مانند گوجه فرنگی و حتی مکمل های حاوی لیکوپن اثرات مثبتی بر چربی خون، فشار خون و عملکرد اندوتلیال دارد.

خوردن گوجه فرنگی خام 4 بار در هفته می تواند کلسترول خوب بدن را افزایش دهد. افزایش کلسترول خوب در بدن به این معنی است که بدن از پلاکت های اضافی در خون سالم نگه داشته می شود و کلسترول بد کاهش می یابد. در نتیجه قلب تقویت شده و از حملات قلبی و سکته جلوگیری می شود.

گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است. به افزایش کلسترول خوب کمک می کند. در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و حتی سکته را کاهش می دهد.

10. بادام بخورید

بادام سرشار از مواد مغذی است. لیستی از مواد معدنی و ویتامین های بادام را می توان معرفی کرد. به عنوان منبع فیبر و چربی های غیر اشباع شناخته شده است. در نتیجه از قلب در برابر انواع بیماری ها محافظت می کند.

بادام سرشار از فیبر و چربی های اشباع نشده است که با کاهش کلسترول بد و چربی شکم مرتبط است.

مقالات پیشنهادی مرتبط با تقویت قلب

شما بگو

ارتباط مستقیمی بین رژیم غذایی و سلامت یا تقویت قلب وجود دارد.
هر غذایی که می خوریم بر سلامت قلب تاثیر دارد. غذاهایی که بر سطح تری گلیسیرید، فشار خون و التهاب تأثیر می گذارند، مستقیماً با عملکرد قلب مرتبط هستند. غذاهای معرفی شده در این مقاله به سلامت قلب شما کمک می کند. اما حتما راه حل خود را در قسمت نظرات برای ما ارسال کنید تا بدانیم چگونه می توانید سلامت خود را بهبود بخشید و قلب خود را تقویت کنید.

منبع: Healthline