تناسب اندام، رژیم غذایی، ورزش و محدودیت کالری برای عمر طولانی کافی نیست

در حالی که نشان داده شده است که کل برنامه مکمل یا جایگزین درمانی هورمونی می تواند سن بیولوژیکی را تا 27 سال معکوس کند، همه این به اصطلاح گوروهای تناسب اندام حتی تا 100 سالگی هم زندگی نکرده اند. بیشتر آنها حتی تا 80 سالگی هم زندگی نکردند، برخی در 50 و 60 سالگی مردند. بیایید به برخی از این چهره های شناخته شده و کاریزماتیک نگاهی بیندازیم و تفاوت برنامه هایی که آنها نمایندگی و تبلیغ می کردند با برنامه ای که در این کتاب شرح داده شده است را بررسی کنیم.

جک لالان گورو معروف تناسب اندام را در نظر بگیرید – طولانی ترین عمر در بین همه گوروها. هیچ کس نمی تواند هر روز بیشتر ورزش کند یا سالم تر از او غذا بخورد. و با این حال او در سال 2011 در سن 96 سالگی پس از یک مورد ساده آنفولانزا که به ذات الریه پیشرفت کرد (علت مرگ گزارش شده) درگذشت. مرگ او نشان داد که سیستم ایمنی بدن او (گلبول های سفید و لنفوسیت ها و غیره) نمی تواند و نمی تواند به طور موثر با عفونت مبارزه کند. او 24 سال فرصت داشت تا به عمر کامل برسد، اما نشد. این بدان معناست که آمادگی ظاهری او برای چندین دهه برای معکوس کردن سن بیولوژیکی، حفظ سلامت و تندرستی واقعاً خوب و رسیدن به سن 120 سالگی خدا کافی نبود.

بسیاری از دیگر حامیان مشهور تناسب اندام، رژیم غذایی و ورزش، حتی از LaLanne عمر کوتاه تری داشتند، که نشان می دهد برنامه های آنها فاقد مؤلفه علمی ضروری طول عمر است: سطوح بهینه هورمون. (برنامه کامل مکمل یا جایگزینی هورمون درمانی همانطور که در این کتاب ذکر شده است، فناوری و روش پزشکی لازم برای دستیابی به این تعادل ایده آل را ارائه می دهد.)

دکتر رابرت اتکینز، مخترع رژیم غذایی معروف اتکینز، اساساً مجوز یک رژیم غذایی مبتنی بر چربی و پروتئین با کربوهیدرات‌های محدود شده (به جز مقدار محدودی از میوه‌ها و سبزیجات) را داد. اساسا، اتکینز کربوهیدرات ها را محکوم به “تالار غذا شرم” کرد. پس از مرگ او در سال 2003 در سن 72 سالگی، مشخص شد که خود اتکینز سابقه مشکلات قلبی جدی از جمله انفارکتوس میوکارد (سکته قلبی)، نارسایی احتقانی قلب و فشار خون بالا داشته است. برخی احتمال داده اند که این شرایط منجر به مرگ او شده است که بلافاصله در اثر سقوط روی یخ ایجاد شده است. برخی دیگر ادعا کرده اند که حمله قلبی او به دلیل عفونت مزمن (ایمنی پایین) ایجاد شده است. (طول عمر رابرت اتکینز 48 سال کمتر از 120 سال وعده داده شده خدا بود، که نشان می دهد آمادگی ظاهری او برای تغییر سن بیولوژیکی و حفظ سلامت واقعی و پایدار کافی نیست.)

آدل دیویس یکی از شناخته شده ترین متخصصان تغذیه اولیه کشور بود و ادعا می کرد که تقریباً از هر بیماری با رژیم غذایی و تغذیه مناسب قابل پیشگیری است. وی به ویژه بر اهمیت خوردن غذاهای فرآوری نشده، پرهیز از چربی های هیدروژنه و اشباع شده و قند اضافی و مصرف مکمل های ویتامین برای کمک به جلوگیری از کمبودها تاکید کرد. او همچنین مدافع جنبش بود. توصیه‌های او تا به امروز دستورالعمل‌های استاندارد رژیم غذایی/ تناسب اندام باقی مانده است، و با این حال دیویس در سال 1974 در سن 70 سالگی تسلیم سرطان شد (تناسب اندام، برای معکوس کردن سن بیولوژیکی او و حفظ سلامت واقعی و پایدار کافی نیست).

باب دلمونتیک که طرفداران و پیروان او را با نام «دکتر باب» می شناسند، بدنساز و مربی تناسب اندام محبوب در میان ستاره ها و افراد مشهور هالیوود بود. او در تمام طول زندگی خود هیکل تراشی شده خود را حفظ کرد و در سال 2011 در سن 85 سالگی درگذشت. (طول عمر باب دلمونتیک 35 سال کمتر از 120 سال وعده داده شده خداوند بود، که نشان می دهد آمادگی ظاهری او برای تغییر سن بیولوژیکی و حفظ سلامتی واقعی و پایدار کافی نبود.)

جیمز (جیمی) فیکس در دهه 1970 مانند یک الگوی تناسب اندام به نظر می رسید. Fixx اغلب به عنوان آغازگر شوق دویدن در آمریکا شناخته می شود و از طرفداران سرسخت دویدن و دویدن برای حفظ تناسب اندام و دستیابی به سلامتی بهتر بوده است. او خودش 10 مایل در روز را علاوه بر ورزش های شدید دیگر می دوید. دوستان او را در وضعیت جسمانی خوبی توصیف کردند. با وجود این، در سال 1984، در سن 52 سالگی، هنگام دویدن در نزدیکی خانه خود در ورمونت، دچار حمله قلبی مرگبار شد. (طول عمر جیمز فیکس 68 سال کمتر از 120 سال وعده داده شده خدا بود، که نشان می دهد آمادگی ظاهری او برای معکوس کردن سن بیولوژیکی و حفظ سلامت واقعی و پایدار کافی نیست.)

رابرت کوالسکی یکی دیگر از مربیان سلامت بود و بر خطرات کلسترول بالا تمرکز داشت. داروی جدید کلسترول 8 هفته ای او به مدت 115 هفته پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز بود. اگرچه ممکن است «همه» کتاب های او را خوانده باشند، اما او هنوز در سن 65 سالگی (2007) درگذشت. علت مرگ آمبولی ریه بود. به یاد داشته باشید که او 35 ساله بود که اولین سکته قلبی و جراحی بای پس را انجام داد. (طول عمر رابرت کوالسکی 55 سال کمتر از 120 سال وعده داده شده خدا بود، که نشان می دهد آمادگی ظاهری او برای معکوس کردن سن بیولوژیکی و حفظ سلامت واقعی و پایدار کافی نیست.)

دکتر میشل مونتیناک رژیم غذایی معروف Montignac را برای کمک به کاهش وزن خود ایجاد کرد. او هم در زادگاهش فرانسه و هم در سراسر جهان شناخته شده بود. تحقیقات او بر روی شاخص گلیسمی و تمایز بین کربوهیدرات های خوب و بد متمرکز بود. (به عنوان مثال، غلات کامل “خوب” بودند، آرد سفید تصفیه شده “بد” بود.) کتاب مونتیناک Eat Yourself Slim 17 میلیون نسخه فروخت. تئوری های او الهام بخش رژیم غذایی ساحل جنوبی بودند. Montignac در سال 2010 در سن 66 سالگی بر اثر سرطان پروستات درگذشت. (به هر حال، این ثابت می کند که یک رژیم غذایی با گلیسمی پایین نمی تواند از سرطان جلوگیری کند، که به نوبه خود نشانه ضعف ایمنی است.) (طول عمر میشل مونتینیاک 54 سال کمتر از 120 سال وعده داده شده خدا بود، که نشان می دهد آمادگی ظاهری او بسیار خوب بود. برای معکوس کردن سن بیولوژیکی و حفظ سلامت واقعی و پایدار کافی نیست.)

ناتان پریتیکین یکی دیگر از استادان مشهور سلامت بود. (برنامه رژیم غذایی و ورزش پریتیکین او که با همکاری نویسنده علمی پاتریک ام. مک گریدی جونیور نوشته شده بود، مانند مراکز بهداشتی او بسیار محبوب بود.) پریتیکین مخترع با اشتیاق به تغذیه و تناسب اندام، یکی از اولین کسانی بود که این تبلیغات بین رژیم غذایی و بیماری قلبی ارتباط برقرار کرد. اگرچه برنامه‌های غذایی و ورزشی او به او اجازه می‌داد به سلامت قلبی عروقی عالی دست یابد، اما برای مبارزه با سرطان خون که بعداً بدنش را ویران کرد، کافی نبود. او در 69 سالگی (1985) روی تخت بیمارستان خودکشی کرد. برخی می گویند که سرطان ممکن است قبل از تنظیم رژیم غذایی و رژیم ورزشی خود در بدن او ریشه دوانده باشد. ممکن است درست باشد؛ با این حال، این تنها منجر به شکست برنامه های او در دستیابی به طول عمر می شود زیرا سرطان هنوز یکی از علل اصلی مرگ است! (طول عمر ناتان پریتیکین 51 سال کمتر از 120 سال وعده داده شده خدا بود، که نشان می دهد آمادگی ظاهری او برای معکوس کردن سن بیولوژیکی و حفظ سلامت واقعی و پایدار کافی نیست.)

دکتر روی لی والفورد، پیشگام در زمینه محدودیت کالری، با کشف اینکه موش های آزمایشگاهی با تغذیه با رژیم غذایی که کالری دریافتی آنها را 50 درصد محدود می کرد، تقریباً دوبرابر طول عمر مورد انتظار خود را افزایش دادند. با وجود این، او خود در سن 79 سالگی (2004) درگذشت. علت مرگ نارسایی تنفسی به عنوان عارضه اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS، همچنین به عنوان بیماری لو گریگ) شناخته می شود، یک بیماری خود ایمنی بود. توجه به این نکته جالب و مهم است که نقص سیستم ایمنی مدت‌هاست با رژیم‌های غذایی با کالری محدود همراه بوده است. (طول عمر روی لی والفورد 41 سال کمتر از 120 سال وعده داده شده خدا بود، که نشان می دهد آمادگی ظاهری او برای معکوس کردن سن بیولوژیکی و حفظ سلامت واقعی و پایدار کافی نیست.)

کافی است بگوییم که حمایت از تناسب اندام از طریق ورزش، رژیم غذایی/تغذیه خوب و حتی محدودیت کالری مانع از مرگ هیچ یک از این متخصصان سلامت قبل از 100 سالگی نشد. هیچ یک از آنها به سن 120 سالگی خدا نرسیدند. چرا؟ به نظر حرفه ای من، همه افراد نتوانستند طول تلومر خود را بررسی کنند و به طور منظم سطح هورمون های خود را بررسی کنند.