خواص انبه در حفظ سیستم ایمنی و کمک به کاهش وزن – دکتر رویا خادمیان


13 1 - خواص انبه در حفظ سیستم ایمنی بدن و کمک به کاهش وزن

خواص انبه در حفظ سیستم ایمنی و کمک به کاهش وزن

انبه یک میوه گرمسیری خوش طعم و شیرین، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی فراوان است که برای قلب، پوست، چشم، دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

میوه انبه بسته ای از بیش از 20 ویتامین و مواد معدنی از جمله دوزهای بالای ویتامین A و C است. یک انبه کامل حدود 207 کالری دارد. یک فنجان انبه ورقه شده حدود 165 کالری دارد و تقریبا 70 درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C را تامین می کند، جذب آهن را بهبود می بخشد، به سلول ها کمک می کند از خود و سیستم ایمنی دفاع کنند.

به گزارش مدیسین نت، مایا وادی ولو، سرپرست تیم تحقیقاتی دپارتمان تغذیه در دانشگاه رود آیلند در ایالات متحده می گوید: ویتامین C برای سیستم ایمنی بدن مفید است. این یک آنتی اکسیدان است بنابراین می تواند به استرس اکسیداتیو در بدن کمک کند. همچنین انبه منبع خوبی از ویتامین A، فولات و سرشار از فیبر است که برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ، بیماری های قلبی و کنترل وزن مفید است.

انبه از بسیاری جهات به محافظت و حمایت از بدن کمک می کند، به خصوص زمانی که به طور کامل و بدون قندهای اضافه شده به شکل کمپوت انبه مصرف شود.
این توت حاوی چندین ترکیب آنتی اکسیدانی است که به محافظت یا به تاخیر انداختن آسیب «رادیکال‌های آزاد»، اتم‌ها یا مولکول‌های ناپایدار که می‌توانند به سلول‌ها آسیب رسانده و باعث بیماری‌هایی مانند سرطان شوند، کمک می‌کنند.

فیبر، ویتامین ها و پتاسیم موجود در این میوه آبدار نیز به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند.
انبه علاوه بر کم چربی بودن این میوه می تواند به کاهش وزن کمک کند زیرا به دلیل وجود فیبر منجر به سیری طولانی مدت می شود.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

یک برنامه غذایی دریافت کنید