دانه های چیا خود را آسیاب کنید | NutritionFacts.org


راز رفع فواید دانه چیا ممکن است آسیاب کردن آنها باشد.

زمانی که اخیرا در حال بررسی مطالعات زیادی در مورد خواص سلامتی و کاربردهای درمانی دانه چیا انجام دادم. بحث کردنبه عنوان مثال، “استراتژی های ادغام چیا (مریم گلی هیسپانیکا L.) در فرانکفورت به عنوان یک ماده تقویت کننده سلامتی. از این گذشته، «سال‌های اخیر شاهد افزایش دنبال کردن شیوه‌های زندگی سالم‌تر، از جمله عادات غذایی بوده‌ایم. در پاسخ به این موضوع، علاقه زیادی در سراسر جهان به … ترکیباتی که در ابتدا در گیاهان وجود دارند برای ارائه مزایای سلامتی در غذاها وجود دارد. بله، اما در هات داگ؟ و در واقع، “فرانکفورت های باز فرموله شده با چیا حاوی مقادیر قابل توجهی بیشتری از [plant] پروتئین، فیبر غذایی نامحلول، [and] مواد معدنی….با توجه به این مشخصات تغذیه‌ای، محصولاتی که به این ترتیب تولید می‌شوند می‌توانند برای برچسب‌گذاری با انواع ادعاهای تغذیه‌ای و سلامتی واجد شرایط باشند.» و تو چه میدانی؟ “گوشت خوک بازسازی شده با روغن چیا” در واقع این کار را انجام می دهد تاثیر می گذارد “موش های مسن” با رژیم های غذایی بد تغذیه می شدند. بنابراین… بیایید روی آن برچسب ادعاهای سلامت سیلی بزنیم!

چیا بوده است خورده شده برای هزاران سال، پیشنهاد می کند حداقل مصرف آن بی خطر است، اما این کار را انجام می دهد پیشنهاد مزایای خاصی دارد؟ مطمئناً مغذی است. دانه چیا دارای مقدار زیادی فیبر، آنتی اکسیدان (دانه سیاه چیا شاید بیشتر از سفید) و پروتئین گیاهی است و همچنین شامل مقدار زیادی ویتامین B و مواد معدنی بنابراین، بله، مغذی است – تقریباً مانند هر غذای گیاهی کامل. اما باز هم: آیا مزایای خاصی دارد؟ افرادی که سعی می کنند دانه چیا را به شما بفروشند همه جور ادعا می کنند، اما “قطعا تاسيس كردن اثرات سودمند واقعی آنها، ما به چیزی به نام “شواهد علمی به جای سنت های فرهنگی، باورهای شخصی، یا حتی تبلیغات نادرست” نیاز داریم، یک اصطلاح اضافی اگر من تا به حال شنیده باشم.

به عنوان مثال، اگر در یوتیوب نگاه کنید، بیش از 50000 ویدیو در مورد دانه های چیا و چربی شکم خواهید دید، اما علم چه می گوید؟ ظاهرا، دانه های چیا رژیمی این کار را می کنند کاستن چربی شکم… در موش. انها همچنین کاستن وزن جوجه ها بدیهی است که «مصرف‌کنندگان تمایلی به خوردن محصولات طیور با بوی یا مزه ماهی ندارند»، بنابراین با تغذیه جوجه‌ها از دانه‌های چیا، می‌توانید سطح امگا ۳ آن‌ها را بدون تبدیل گوشت به مرغ بدبو افزایش دهید. چه اتفاقی می‌افتد اگر فقط ماهی میانی را قطع کنید و خودتان چیا بخورید؟ من در این مورد در ویدیوی خود بحث می کنم آیا دانه چیا به چربی شکم کمک می کند؟.

به عنوان مثال، اگر یک یا دو قاشق چای خوری دانه چیا را به عنوان میان وعده به ماست اضافه کنید چه اتفاقی می افتد؟ بعد از غذا خوردن ماست با چیا، «شرکت کنندگان گزارش شده است به طور قابل توجهی نمرات کمتری را برای گرسنگی دریافت کرد و در نهایت دو ساعت بعد در ناهار کالری کمتری خورد. فکر اولیه من این بود که خب، اگر به مردم غذای بیشتری بدهید با افزودن چیا به هر چیزی که می‌خورند، مطمئناً کمتر گرسنه می‌شوند. اما، همانطور که در ساعت 2:44 در من می بینید ویدئومحققان داد آزمودنی ها برای جبران افزودن چیا ماست کمتری مصرف کردند، بنابراین هر میان وعده کالری یکسانی داشت. دو ساعت بعد در ناهار چه اتفاقی افتاد؟ شرکت کنندگان در مطالعه فقط کمی غذای کمتری نخوردند. آنها بعد از چیا حدود 25 درصد کالری کمتری خوردند. یک قاشق چای خوری دانه چیا فقط حدود 50 کالری دارد و آزمودنی ها در نهایت نزدیک به 300 کالری کمتر در ناهار می خوردند، بنابراین این چیزی بیش از جبران است. حداقل می توان گفت که دانه های چیا نسبت به ماست سیر کننده تر هستند. بنابراین، اگر هر روز مقداری دانه چیا به‌عنوان میان‌وعده می‌خورید – به نظر می‌رسد یک قاشق چای‌خوری مثل دو قاشق چای‌خوری موثر است – انتظار دارید به مرور زمان وزن کم کنید. شما نمی دانید، هر چند، تا زمانی که … آن را به آزمون قرار دهید. موضوعات بودند تصادفی شده یک قاشق غذاخوری کامل دانه چیا دو بار در روز قبل از اولین و آخرین وعده غذایی خود به مدت 12 هفته، و محققان یافت که “[c]دانه hia باعث کاهش وزن نمی شود. این ناامید کننده است.

خوب، ما از ادبیات بذر کتان می دانیم که اگر به مردم مافین های ساخته شده از دانه های کامل کتان بدهید، به نظر نمی رسد واقعاً جذب تمام سود در مقایسه با زمین کلوچه بذر کتان. به نظر می رسد که همین امر در مورد دانه های چیا نیز صادق باشد. همانطور که در ساعت 3:57 در من می بینید ویدئواگر شما خوردن دانه های چیا کامل به مدت ده هفته، هیچ افزایشی در سطح امگا 3 با زنجیره کوتاه یا امگا 3 با زنجیره بلند وجود ندارد. اما، اگر به همان میزان دانه چیا آسیاب شده بخورید، سطح آن را افزایش دهید شلیک بالا بنابراین، شاید مشکل آن مطالعه این باشد که محققان داد مردم دانه های چیا کامل چیزی که ما واقعاً به آن نیاز داریم مطالعه بر روی چیا و کاهش وزن است و محققان دقیقاً این را به ما ارائه کردند.

در یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده، یک گروه قرار گرفتند داده شده حدود دو قاشق غذاخوری چیا آسیاب شده در روز، و گروهی دیگر یک کنترل فیبر مشابه که بیشتر از سبوس جو دوسر ساخته شده بود، دریافت کردند. به این ترتیب می‌دانید که بودجه آن توسط یک شرکت دانه چیا تامین نشده است: محققان به جای اینکه فقط آن را در مقابل یک قرص قند قرار دهند، چیا را در مقابل یک کنترل واقعی قرار دادند تا با محتوای فیبر مطابقت داشته باشد. به این ترتیب، اگر کاهش وزن وجود داشت، می‌دانستیم که دلیل آن فقط فیبر نیست، بلکه دلیل خاصی به چیا است. و در واقع، همانطور که در ساعت 4:42 در من می بینید ویدئوکسانی که چیا را می خورند گمشده وزن به طور قابل توجهی بیشتر و دور کمر به طور قابل توجهی بیشتر از نظر دور کمر، که معیاری برای اندازه گیری چربی شکم است، و به عنوان یک امتیاز، کاهش سطح پروتئین واکنشی c خود را داشت که نشان دهنده اثر ضد التهابی نیز بود. بنابراین، شاید برخی از آن 50000 ویدیوی YouTube کاملاً خاموش نباشند.

یک شکل از پودر چیا وجود دارد که من از آن دوری می کنم. در ویدیوی قبلی، کدام بهتر است: دانه چیا یا دانه کتان؟من در مورد استفاده از ژل چیا صحبت کردم جایگزین کردن تخم مرغ یا روغن در پخت، یک قاشق چای خوری دانه چیا را با یک چهارم فنجان آب مخلوط کرده و بگذارید نیم ساعت بماند. مطمئناً این راهی برای کاهش کلسترول است و به نظر می رسد حذف تخم مرغ باعث کاهش کلسترول می شود. سالمونلا خطر، اما یک شیوع بین المللی وجود داشت سالمونلا مرتبط پودر دانه چیا جوانه زد که 94 نفر را در 16 ایالت آمریکا و 4 استان کانادا آلوده کرد. جوانه زدن می تواند “محیط ایده آلی برای رشد باکتری ها ایجاد کند.” درست است، آنقدرها هم بد نیست سالمونلا-تخم مرغ آلوده، که ممکن است مریض 79000 آمریکایی هر سال، اما من همچنان توصیه می کنم از آنها دور بمانید جوانه زد پودر دانه چیا

اقلام کلیدی

  • چیا (مریم گلی هیسپانیکا هزاران سال است که خورده می شود و دارای مقدار زیادی فیبر، آنتی اکسیدان (دانه سیاه چیا شاید بیشتر از سفید)، پروتئین، ویتامین B و مواد معدنی است.
  • ادعاهای بی شماری در مورد فواید خاص دانه چیا مانند کاهش چربی شکم مطرح شده است. در واقع، بیش از 50000 ویدئو در مورد چیا و چربی شکم در یوتیوب وجود دارد.
  • از ادبیات بذر کتان، می‌دانیم که هنگام خوردن کتان آسیاب شده، فواید آن بهتر از کتان کامل جذب می‌شود، و به نظر می‌رسد در مورد دانه‌های چیا نیز همینطور باشد.
  • در یک کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده، محققان به یک گروه روزانه حدود دو قاشق غذاخوری چیای آسیاب شده و گروه دیگر یک گروه کنترل همسان با فیبر که بیشتر از سبوس جو دوسر ساخته شده بود، دادند. افرادی که در گروه چیای زمینی قرار گرفتند وزن بیشتری را از دست دادند و دور کمر را به میزان قابل توجهی کاهش دادند، که معیاری برای اندازه گیری چربی شکم است، و همچنین سطح پروتئین واکنشی c را کاهش داد، که نشان دهنده اثر ضد التهابی است.
  • در ویدیوی قبلی، کدام بهتر است: دانه چیا یا دانه کتان؟من در مورد استفاده از ژل چیا (مخلوط کردن یک قاشق چایخوری دانه چیا با یک چهارم فنجان آب و اجازه دادن به آن به مدت نیم ساعت) به جای تخم مرغ یا روغن در پخت صحبت کردم. این به کاهش کلسترول کمک می کند و ممکن است شما را کاهش دهد سالمونلا خطر با حذف تخم مرغ، اما بین المللی وجود دارد سالمونلا شیوع به پودر دانه چیا جوانه زده مرتبط است، بنابراین توصیه می کنم از آن دوری کنید جوانه زد پودر دانه چیا

برای اطلاعات بیشتر در مورد کتان، بررسی کنید:

خطر از سالمونلا یکی دیگر از دلایلی است که جوانه یونجه را خام نخوریم و مراقب مرغداری باشیم. دیدن:

چه در مورد سالمونلا و تخم مرغ پخته؟ وارسی فراخوان کل و فلاش بک جمعه:چه کسی می گوید تخم مرغ بی خطر و سالم نیست؟.

در سلامتی،

مایکل گرگر، MD

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده من را تماشا کنید: