درمان جایگزین، یوگا، بهترین درمان درمانی کنترل وزن در چاقی

مطالعه ارائه شده در PubMed نشان می دهد که یوگا، یکی از تکنیک های مورد استفاده در پزشکی آیورودا برای تشویق به خود درمانی از طریق بیان خوبی های درونی و بیرونی، ممکن است یک اثر بالقوه برای کنترل چاقی را پردازش کند.

یوگا، تکنیک باستانی برای تندرستی هماهنگ بیرونی و درونی بدن، از طریق کنترل تنفس، مدیتیشن، حرکات بدنی و ژست… به دلیل فواید سلامتی که توسط افراد مختلف گزارش شده است، برای مردم جهان غرب و برخی از مناطق آسیایی بیشتر شناخته شده است. تحقیقات موسسات و با حمایت حامیان سلامت.

چاقی یک وضعیت پزشکی است که چربی اضافی بدن در طول زمان انباشته شده است، اضافه وزن وضعیت اضافه وزن بدن نسبت به قد است، BMI بالای 30 نشانه چاقی است.

به گفته Patanjali Yogpeeth، بیماران چاق که در یک درس توگا 6 روزه شرکت کردند، کاهش قابل توجهی در BMI، توده بدون چربی و کلسترول کل نشان دادند.

در مجموع 47 نفر که در روز اول و آخر برنامه یوگا و تغییر رژیم مورد ارزیابی قرار گرفتند، با 6 روز مداخله بین ارزیابی، ترکیب یوگا با رژیم غذایی کاهش BMI (1.6 درصد)، دور کمر و باسن، چربی را نشان داد. توده آزاد، کلسترول تام (7.7 درصد کاهش)، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) (8.7 درصد کاهش)، سطح لپتین سرم ناشتا (44.2 درصد کاهش) و افزایش ثبات وضعیتی و قدرت گرفتن دست (P<0.05، همه مقایسه ها).

این مطالعه همچنین نشان داد که برنامه یوگا فشرده با تغییر در رژیم غذایی ممکن است خطرات خاصی را به همراه داشته باشد، اما مزایای آن از طریق ثبات وضعیت بهتر، قدرت گرفتن، کاهش دور کمر و باسن و کاهش سطح لپتین سرم و همچنین افزایش وزن افراد چاق، بیشتر از نگرانی‌ها است. عزم برای یادگیری و مشارکت یوگا

در واقع، مطالعه مداخله ای غیرتصادفی تک بازویی که از آگوست 2012 تا مارس 2015 در کلینیک سلامت انتگرال، گروه فیزیولوژی، موسسه علوم پزشکی سراسر هند، دهلی نو، هند انجام شد، اصرار داشت که بیمارانی که درگیر انواع ورزش یوگا هستند، نباید تنها کیفیت زندگی و سلامتی را پس از مداخله کوتاه مدت سبک زندگی مبتنی بر یوگا بهبود بخشید، اما همچنین سلامت جسمی و روانی را در هر دو گروه مرد و زن نشان داد.

این مزایا همچنین به کاهش قابل توجه وزن بدن، BMI، چربی کل بدن، دور کمر و باسن، نسبت دور کمر به باسن، فشار خون سیستولیک و دیاستولیک، کلسترول تام، لیپوپروتئین با چگالی کم، تری گلیسیرید و گلوکز ناشتا در افراد چاق تعمیم داده شده است. شركت كنندگان.

علاوه بر این، در یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده با گروه های موازی (گروه های یوگا و کنترل) بر روی 80 مرد چاق با شاخص توده بدنی (BMI) بین 25 تا 35 کیلوگرم بر سانتی متر مربع به دو گروه مساوی تقسیم شدند که در آن 72 نفر (37 نفر یوگا و کنترل). 35=n) کارآزمایی را تکمیل کردند، گروه یوگا بهبود چشمگیری در پارامترهای تن سنجی و روانشناختی مانند کمر، درصد چربی بدن، PSS در نتیجه نهایی در مقایسه با کنترل پس از 14 هفته تمرین یوگا با تمرین یوگا اضافی برای 3 ماه آینده نشان داد. .

در مجموع، بیماران چاق که در درس‌های یوگا شرکت کردند، تغییر قابل‌توجهی در کنترل چاقی از طریق بیان سلامت جسمی و روانی نشان دادند که ممکن است منجر به کاهش وزن و کاهش عوارض چاقی شود.