دکتر انوشه متخصص تغذیه رژیم غذایی برای چربی های شکم


رژیم غذایی برای چربی شکم : چگونه از شر چربی های شکم خلاص شویم؟ آیا رژیم غذایی یا الگوی غذایی مناسبی برای این کار وجود دارد؟ بهتر است ابتدا چربی شکم را بشناسید. چربی های شکم دو دسته هستند. برخی از آنها چربی زیرپوستی یا زیرپوستی هستند و نقش یک عایق محافظ بدن را ایفا می کنند و با گرفتن سطح پوست بین دو انگشت یا ابزار اندازه گیری قابل اندازه گیری هستند. با چاقی افزایش می یابد، اما خطر کمتری دارد. میزان این چربی در زنان بیشتر از مردان است.

دسته دوم چربی احشایی یا چربی داخل حفره شکمی است که عمیق ترین لایه چربی تنه است و اندام های داخلی حفره شکمی مانند کبد، کلیه، روده، لوزالمعده و و را احاطه کرده و خطرناک ترین نوع چربی است. سطوح بالای این چربی خطر ابتلا به دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی، سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و آلزایمر را افزایش می دهد. میزان این چربی در مردان بیشتر از زنان است. ممکن است فردی لاغر به نظر برسد اما چربی احشایی زیادی در حفره شکمی خود داشته باشد. افزایش یک کیلوگرم چربی احشایی می تواند خطر ابتلا به دیابت را در زنان تا هفت برابر و در مردان تا دو و نیم برابر افزایش دهد. دلیل اینکه این چربی‌ها خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند این است که تجمع بیش از حد چربی شرایطی را برای استرس ایجاد می‌کند و رادیکال‌های اکسیداتیو و آزاد در نتیجه سرطان را آماده می‌کند.

چگونه برای چربی شکم رژیم بگیریم

در افراد چاق، در بیشتر موارد، چربی شکم ترکیبی از چربی زیر جلدی و چربی احشایی است. تحقیقات همچنین نشان داده است که افسردگی خطر چاقی شکمی را دو برابر می کند. برای از بین بردن چربی شکم، هرگز از رژیم های غذایی که باعث کاهش وزن سریع می شود، پیروی نکنید. کاهش وزن ناشی از این رژیم ها بیشتر به دلیل کم آبی و تحلیل عضلات است تا کاهش چربی و معمولاً برگشت پذیر است.

رژیم مدیترانه ای معمولا یک رژیم غذایی خوب برای کاهش چربی شکم است. این رژیم مبتنی بر استفاده از اسیدهای چرب با پیوند مضاعف (روغن زیتون)، میوه ها و سبزیجات تازه، غلات کامل مانند جو، برنج قهوه ای و نان سبوس دار، لبنیات کم چرب، ماهی، حبوبات، مرغ استفاده از آجیل است. مانند گردو، بادام، فندق و کمتر گوشت قرمز مصرف کنید. از مزایای این رژیم می توان به کنترل بهتر وزن، کاهش چربی شکم، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، کاهش کلسترول، پیشگیری از دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک، کاهش خطر ابتلا به آلزایمر، زوال عقل، افسردگی و پارکینسون، بهبود خلق و خو و افزایش سطح انرژی اشاره کرد. .

رژیم غذایی برای چربی شکم

رژیم غذایی فوری برای چربی شکم

انجام ورزش های هوازی مانند پیاده روی سریع در کاهش چربی شکم بسیار موثر است. بهترین زمان برای ورزش صبح، ناشتا یا عصر است، زمانی که ذخایر قند بدن شما تخلیه شده و بدن شما شانس بیشتری برای سوزاندن چربی دارد. انجام حرکات طولانی و نشستن به سفت شدن عضلات شکم کمک می کند و از افتادگی شکم جلوگیری می کند اما تاثیر کمی در چربی سوزی دارد.

امروزه دستگاه‌های لاغری موضعی غیرتهاجمی که خطر جراحی یا سایر روش‌های تهاجمی را ندارند به کاهش چربی شکم و کاهش موثر آن کمک کرده‌اند و اگر با رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم همراه باشد، نتیجه مطلوب را به دست می‌آورند. برای مدت طولانی بدهد

کرایولیپولیز پیشرفته ترین روش غیر تهاجمی و غیر جراحی برای کاهش چربی شکم و سایر قسمت های بدن مانند بازوها، پهلوها، پشت، ران ها و باسن است. در این دستگاه از تکنیک خنک سازی سوژه استفاده شده که باعث آپوپتوز یا مرگ برنامه ریزی شده سلول های چربی می شود. سلول های چربی مرده از طریق سیستم لنفاوی تجزیه شده و جذب می شوند و تا سه ماه توسط مایع لنفاوی تخلیه می شوند. نتیجه کاهش چشمگیر بافت چربی در تعداد جلسات کم (یک تا دو جلسه) است. جلسه دوم در صورت نیاز سه ماه بعد برگزار می شود و تعداد ولسوالی ها کاهش می یابد.