دکتر انوشه متخصص تغذیه لاغری با روش NLP در تهران


لاغری با روش NLP در تهران : آخرین باری که با حواس خود غذا خوردید کی بود؟ چقدر از طعم غذایی که خوردی لذت بردی؟ چقدر به منشا غذا فکر می کنید و غذایی که می خورید چه فوایدی برای بدن شما دارد؟

طبق تحقیقات، هر انسانی در هر دقیقه به چهار چیز یا بیشتر فکر می کند. افکار مکرر هنگام غذا خوردن باعث می شود که احساس خوب خوردن یک شکلات یا یک چای بعد از ظهر در طبیعت را متوجه نشوید. افکار متوالی که بیشتر آنها ممکن است منفی باشند، ما را از لذت بردن از لحظه حال باز می دارند. ماندن در افکار منفی که ایجاد کرده ایم اثرات مخربی بر سلامت روان دارد.

غذا خوردن آگاهانه، احساس غذا خوردن بدون تمرکز بر چیزهای دیگر و بدون هیچ گونه قضاوت و تفسیری است. خوردن آگاهانه تکنیکی است که به شما کمک می کند عادات غذایی خود را بهبود ببخشید و به کاهش وزن کمک کنید.

روش تغذیه آگاهانه برای لاغری و کاهش وزن

ذهن آگاهی به شما کمک می کند از خوردن لذت ببرید.

فواید خوردن آگاهانه یا خودآگاهانه

طول عمر را افزایش می دهد

خلق و خو را بهبود می بخشد و شما را شادتر می کند.

استرس را کاهش می دهد. استرس باعث ترشح بیشتر کورتیزول می شود که به نوبه خود منجر به مقاومت به انسولین می شود و در نتیجه روند کاهش وزن را مختل می کند یا باعث افزایش وزن می شود.

باعث می شود دستگاه گوارش بهتر کار کند

لذت طعم را افزایش می دهد

انتخاب غذا را بهبود می بخشد.

باعث کاهش وزن می شود.

لاغری با روش NLP در تهران

ورزش خوردن آگاهانه شامل

یادت باشه وقتی فقط خوردی بدون اینکه کار دیگری انجام دهد

با استفاده از تمام حواس

تمرکز بر تجربه حسی از خوردن

کنترل و نظارت بر ذهن. هر زمان که ذهن سرگردان است، آن را به لحظه حال برمی گردانیم

به صدای بدن و خواسته های آن گوش دهید

چگونه آگاهانه غذا بخوریم؟

با تمرکز کامل غذا بخورید. آیا تا به حال غذا خوردن یک کودک یک ساله را تماشا کرده اید؟ کودک یک ساله هر غذایی را با دستش فشار می دهد، له می کند، بو می کند و سپس در دهانش می گذارد. سپس کمی صبر کنید و سپس آن را بخورید. هر لقمه ای را با تمرکز کامل می خورد و به هیچ چیز دیگری توجهی نمی کند. مثل یک بچه یک ساله بخورید. هر چیزی که حواس شما را از خوردن منحرف کند، مانند تلفن همراه، تلویزیون، روزنامه و غیره. از خودت دور شو

در زمان و مکان خاصی غذا بخورید و به خصوص ریتم شبانه روزی بدن خود را حفظ کنید.

قبل از غذا چند نفس عمیق بکشید.

تمام توجه خود را به کار ببرید. بشقابتو ببین به صدای غذا در زیر دندان، رنگ، بو، عطر و بافت غذا توجه کنید.

در حالت نشسته غذا بخورید و هرگز در حال حرکت یا ایستاده غذا نخورید.

لقمه های کوچک بگیرید.

آهسته غذا بخورید و هر لقمه را خوب بجوید.

هیچ وعده غذایی را حذف نکنید.

بین هر لقمه یک قاشق و چنگال قرار دهید.

در رژیم غذایی خود سبزیجات و سبزیجات بیشتری مصرف کنید.

خود را در معرض غذای ناسالم قرار ندهید، هر چیزی که دور از چشم باشد از دهان دور است.

آگاهانه غذای خود را بخرید، به خواص و مفید بودن آن برای بدن فکر کنید و به برچسب روی بسته های مواد غذایی توجه کنید.

روش NLP برای لاغری در تهران

این روش راهی برای کنترل افکار منفی و استفاده از ذهن و برنامه ریزی برای ایجاد رفتارهای جدید است. همچنین گفتن جملات انگیزشی و مثبت نیز بخشی از این روش است. در این روش از جملات منفی درباره بدن استفاده نمی شود. جملاتی مثل من وزن کم نمی کنم، زشتم، ژنتیک چاق هستم و…

شناخت تغییرات بدن در حین کاهش وزن و داشتن برنامه ریزی مناسب برای کاهش وزن و پرهیز از اهدای غیرمنطقی در این روش بسیار مهم است. معمولا یک هدف بزرگ به چند هدف کوچک تقسیم می شود و مرحله به مرحله پیشرفت می کند. در این روش نیز مانند سایر روش های اصلی کاهش وزن، تنظیم جدول یادآوری غذا برای تعیین میزان، زمان و چه غذاهایی و حتی تعیین مکان های مصرف توصیه می شود.

نکته مهم این است که بدانیم چرا یک فرد می خواهد وزن کم کند، چه برای سلامتی بدن یا زیبایی ظاهر یا هر دو. آیا کاهش وزن بر اساس یک فکر یا برنامه قبلی است یا بر اساس یک انگیزه فوری؟ طبیعی است که رژیم بدون برنامه و بر اساس انگیزه فوری محکوم به شکست است.