دیابت نوع 2 – آیا رژیم کتو به کاهش سطح قند خون کمک می کند؟

آیا رژیم کتوژنیک برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بی خطر است؟ رژیم غذایی توصیه شده برای افراد مبتلا به قند خون بالا باعث کاهش وزن می شود: رژیم کتوژنیک دارای چربی بالا و کربوهیدرات کم است، بنابراین گیج کننده است که چگونه چنین رژیم غذایی پرچرب می تواند گزینه ای برای کاهش قند خون بالا باشد.

رژیم کتوژنیک بر مصرف کم کربوهیدرات ها و افزایش مصرف چربی و پروتئین تاکید دارد. سپس بدن از طریق فرآیندی به نام “کتوزیس” چربی را تجزیه می کند و منبع سوختی به نام کتون تولید می کند. به طور معمول، رژیم غذایی سطح قند خون را بهبود می بخشد و در عین حال نیاز بدن به انسولین را کاهش می دهد. این رژیم در ابتدا برای درمان صرع ایجاد شد، اما انواع غذاها و رفتارهای غذایی که بر آن تاکید می شود برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مورد مطالعه قرار می گیرد.

رژیم کتوژنیک شامل غذاهایی مانند…

  • پاستا،

  • میوه ها و

  • نان

به عنوان منبع انرژی بدن افراد مبتلا به دیابت نوع 2 از سطح قند خون بالا و ناپایدار رنج می برند و رژیم کتو به آنها کمک می کند تا بدن قند خون خود را در سطوح پایین و سالم نگه دارد.

چگونه رژیم کتو به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند؟ در سال 2016، مجله چاقی و اختلالات خوردن یک بررسی منتشر کرد که نشان می‌دهد رژیم کتوژنیک ممکن است به افراد مبتلا به دیابت با بهبود نمرات تست A1c بیشتر از یک رژیم کالری کمک کند.

رژیم کتوژنیک بر مصرف بیشتر پروتئین و چربی تمرکز دارد که باعث می شود کمتر احساس گرسنگی کنید و در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود. هضم پروتئین و چربی بیشتر از کربوهیدرات ها طول می کشد و به حفظ سطح انرژی کمک می کند.

به طور خلاصه، رژیم کتوژنیک …

  • قند خون را کاهش می دهد،

  • حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد و

  • باعث وابستگی کمتر به مواد مخدر می شود.

برنامه رژیم کتو رژیم‌های کتوژنیک سخت‌گیرانه هستند، اما اگر به درستی دنبال شوند، می‌توانند یک روال غذایی مغذی و سالم را ارائه دهند. این در مورد دوری از غذاهای غنی از کربوهیدرات است که می تواند سطح قند خون را افزایش دهد.

معمولاً به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 توصیه می شود که بر روی این برنامه غذایی تمرکز کنند زیرا از ترکیبی از غذاهای کم کربوهیدرات، پرچرب و پروتئین متوسط ​​تشکیل شده است. همچنین مهم است زیرا از غذاهای بسیار فرآوری شده پرهیز می کند و غذاهای کم فرآوری شده و سالم را زیاد می کند.

رژیم کتوژنیک باید شامل این نوع غذاها باشد…

  • سبزیجات کم کربوهیدرات: با هر وعده غذایی از سبزیجات استفاده کنید. از سبزیجات نشاسته ای مانند ذرت و سیب زمینی خودداری کنید.

  • تخم مرغ: کربوهیدرات کمی دارند و منبع بالایی از پروتئین هستند.

  • گوشت: گوشت چرب بخورید، اما از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنید. مقادیر زیاد پروتئین به اضافه کربوهیدرات کم می تواند باعث شود کبد پروتئین را به گلوکز تبدیل کند و فرد را از کتوز خارج کند.

  • ماهی: منبع عالی پروتئین.

از منابع چربی سالم مانند آووکادو، دانه ها، آجیل و روغن زیتون بخورید.

نتیجه. این کمک می کند تا روی آنچه بدن شما نیاز دارد تمرکز کنید، نه آنچه فکر می کنید به آن نیاز دارید. همیشه توصیه های پزشک خود را در مورد رژیم غذایی و داروها دنبال کنید و قبل از شروع یک برنامه غذایی جدید با او مشورت کنید.