دیابت نوع 2 هنوز هم می تواند غذاهای بین المللی بخورد – فقط باید بدانید کدام یک!

وقتی صحبت از اطلاعات ناهار خوری بیماران دیابتی می شود، به نظر می رسد کمبود راهنمایی در مورد غذاهای بین المللی مختلف موجود در بسیاری از رستوران ها وجود دارد. احتمالاً همه چیز را در مورد کاهش مصرف سیب زمینی سرخ کرده، استیک و چیپس خوانده اید… اما فلافل، سوشی و سوپ قطره تخم مرغ چطور؟

مانند غذاهای خوب آمریکایی، غذاهای خارج از کشور یک شمشیر دولبه است. برخی از غذاها بمب های کربوهیدرات و چربی اشباع شده هستند، در حالی که برخی دیگر برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 عالی هستند.

در اینجا نحوه پیمایش یک منوی بین المللی در صورت دیابت آمده است:

مکزیکی: به طور سنتی، غذای مکزیکی از دو غذای اصلی تشکیل می شد: ذرت و لوبیا. متأسفانه، بیشتر نسخه‌های آمریکایی غذای مکزیکی با افزودنی‌هایی مانند آرد تصفیه‌شده، روغن و خامه ترش ترکیب می‌شوند.

لوبیا یک غذای سالم مخصوصا برای بیماران دیابتی است زیرا سرشار از فیبر و مواد معدنی است. همچنین، نان سبوس دار گندم و تورتیلا ذرت نیز یک گزینه سالم در حد اعتدال است.

یکی از بهترین غذاهایی که در رستوران‌های مکزیکی می‌توانید درخواست کنید، فاهیتای‌های پر از سبزیجات و لوبیا کبابی است… اما مطمئن باشید که از تورتیلاها خودداری کنید.

غذای چینی: غذای سنتی چینی جایی برای اکثر دیابتی ها نیست که یک وعده غذایی سالم پیدا کنند. از آنجایی که آنها تمایل دارند غذای خود را با MSG و چربی های ناسالم پر کنند، باید به دنبال رستوران های سنتی چینی باشید که تمایل به سرو سبزیجات بیشتری دارند.

وقتی آنجا هستید، به دنبال غذاهای مرغی باشید که سدیم کمی دارند یا از آشپز بخواهید که نمک کمتری در غذا بریزد.

ایتالیایی: از آنجایی که آنها پر از کربوهیدرات هستند، بسیاری از بیماران دیابتی از تمام غذاهای ایتالیایی دوری می کنند. این برنامه بدی نیست، زیرا ماکارونی و لازانیا بر پایه کربوهیدرات هستند.

با این حال، اگر به دنبال رستوران‌های ایتالیایی درجه یک باشید، غذاهایی مانند سبزیجات کبابی با پنیر موزارلا و سالاد موشک را در منو می‌بینید که سالم، لذیذ هستند و حتی اگر پاستا ندارند… ایتالیایی هستند.

ژاپنی: وقتی به غذاهای ژاپنی فکر می کنید، ممکن است برنج به ذهنتان خطور کند، اما این نمایش کاملاً دقیقی از غذاهای ژاپنی نیست.

سوشی، نمونه اولیه وارداتی ژاپنی، یک غذای سالم برای اکثر افراد مبتلا به دیابت است… زمانی که در حد اعتدال مصرف شود. امگا 3 موجود در ماهی و فیبر موجود در سبزیجات، سوشی را به یک انتخاب عالی تبدیل کرده است. با این حال، برخی از سوشی ها برای کاهش هزینه، برنج سفید را بارگیری می کنند. سوشی را بدون برنج بخواهید تا سلامتی غذا را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

اگر احساس ماجراجویی می کنید، Shabu Shabu را امتحان کنید. Shabu Shabu (به معنای واقعی کلمه به “splash، splash” ترجمه می شود) یک تجربه غذایی است که در آن یک کاسه آب جوش و مجموعه ای از مواد خام به شما می دهند. شما خودتان آنها را با هم بپزید و از نتیجه آن لذت ببرید.

از آنجایی که شما چیزهایی را که در آن قرار می دهید کنترل می کنید، که بیشتر آنها مرغ، ماهی و سبزیجات هستند، Shabu Shabu به همان اندازه که می خواهید سالم است.

تایلندی: محبوبیت غذاهای تایلندی در حال افزایش است و ممکن است شما یکی از آنها را در خیابان از خانه خود داشته باشید. غذاهای تایلندی نسبت به سایر غذاهای آسیایی سالم تر هستند، زیرا تمرکز بر سبزیجات و تکه های بدون چربی گوشت است.

برای به دست آوردن مزایای سلامتی بیشتر از وعده غذایی تایلندی خود، از سبزیجات اضافی و برنج قهوه ای بخواهید… بیشتر رستوران های تایلندی خوشحال می شوند که این غذاها را ملزم کنند.

افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نیازی ندارند در رستوران هایی که غذاهای بین المللی سرو می کنند دست از خوردن بکشند… فقط باید بدانید که از کدام غذاها اجتناب کنید تا بتوانید وزن و سطح قند خون خود را کنترل کنید.