دیابت نوع 2 و پوره سیب زمینی – چگونه یک غذای دلخواه و راحت برای دیابت درست کنیم!

هیچ غذایی وجود ندارد که بیشتر از پوره سیب زمینی باعث کاهش دیابت در کنترل دیابت شود. سیب زمینیها. گفته می شود یک فرم گلیسمی بالا از کربوهیدرات مقاومت به انسولین و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد. یک غذای جانبی مورد علاقه در جشن شکرگزاری آمریکایی، اسپادهای با انواع مدها باعث افزایش سطح قند خون می شوند، اما سه کار وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن یا حتی از بین بردن این آسیب انجام دهید.

1. فقط به لحظه نه بگویید: هنگامی که محققان تغذیه شاخص گلیسمی پوره سیب زمینی فوری را اندازه گیری کردند، دریافتند که له کردن فوری باعث می شود سطح قند خون سریعتر از خوردن قرص های گلوکز بالا برود. این کمی بعید به نظر می رسد، تا زمانی که در نظر بگیرید واقعاً چه چیزی در سیب زمینی فوری وجود دارد.

انواع افزودنی‌ها، طعم‌دهنده‌ها و تثبیت‌کننده‌ها برای جلوگیری از به هم خوردن تکه‌ها در جعبه طراحی شده‌اند. هنگامی که این افزودنی های شیمیایی وارد سیستم شما می شوند، بلافاصله یک واکنش نشان می دهید.

بدون وارد شدن به شیمی، این می تواند یک واکنش آلرژیک “سریع” یا یک واکنش حساسیت ایمنی کندتر باشد، اما هر دو باعث می شوند غدد آدرنال شما کورتیزول ترشح کنند که به نوبه خود باعث افزایش سطح قند خون می شود. به سادگی پوست کندن سیب زمینی، جوشاندن و له کردن آنها، مدیریت تاثیر آن بر کنترل گلوکز را بسیار آسان تر می کند. Instant دارای شاخص گلیسمی حدود 110 است. سرخک قرمز پخته شده دارای شاخص گلیسمی حدود 78 است.

2. آنها را داغ نخورید: یکی دیگر از عواملی که در انتخاب مواد غذایی برای حفظ سطح قند خون تا حد ممکن نزدیک به نرمال نادیده گرفته می شود گرما است. غذاهای داغ… اگرچه غذاهای داغ دمنده نیستند… سریعتر از غذاهای گرم یا با دمای اتاق هضم می شوند. اگر فقط اجازه دهید غذایتان قبل از خوردن خنک شود، بدن شما آن را آهسته تر هضم می کند و لوزالمعده زمان بیشتری برای ترشح انسولین مورد نیاز برای انتقال قندهای هضم شده به جایی که باید برود، خواهد داشت. شما همچنان می توانید با خوردن غذاهای کربوهیدراتی سرد بیش از حد قند خون خود را از کنترل خارج کنید، اما اگر همه چیز برابر باشد، غذای گرم یا غذای سرد برای دیابتی ها بهتر از خوردن غذای داغ است.

3. گل کلم را امتحان کنید: اگر قبل از جوشاندن برگ های سبز را جدا کنید، رنگ گل کلم آب پز شده همان رنگ اسفنج آب پز است. اگر یک گردوی بدون پوست را در آب همراه با گل کلم در حالی که در حال جوشیدن است بریزید، گردو طعم «کلم» را می گیرد و طعم آن شبیه سیب زمینی می شود. اگر گل کلم را قبل از له کردن در آبکش کاملاً آبکش کنید و آخرین قطره مایع آشپزی را بیرون بیاورید، همان قوام اسفنج له شده را دارید. اما شما 80 درصد کربوهیدرات کمتری خواهید داشت.