راهکارهای افزایش وزن سریع برای افراد لاغر


راهکارهای افزایش وزن سریع برای افراد لاغر

همه ما می دانیم که تناسب اندام امروزه به یکی از مهم ترین دغدغه های زندگی تبدیل شده است، اما خوب است بدانید که تناسب اندام همیشه به معنای کاهش وزن نیست. برخی از افراد هستند که بدنشان به دلیل کاهش وزن خوش فرم و خوش فرم نیست و چاق شدن برای این افراد به آرزوی بزرگی تبدیل شده است. فکر نکنید که چاقی آسان است، همانطور که کاهش وزن نیاز به اراده و پشتکار دارد، چاق شدن نیز دشوار است. اگر شما نیز علاقه مند به یادگیری راهکارهای افزایش وزن سریع برای افراد لاغر هستید، حتما مقاله ما را بخوانید.

کاهش وزن چگونه اتفاق می افتد؟

بدن ما به 30 کالری در روز برای تامین سوخت به ازای هر کیلوگرم وزن بدن نیاز دارد. بنابراین اگر به ازای هر کیلوگرم از وزن خود 30 کالری دریافت کنیم، میزان سوخت مورد نیاز برای آن روز را تامین می کند و وزن بدن ما ثابت می ماند، اما اگر بیش از 30 کالری مصرف کنید، مطمئناً غذای اضافی به چربی تبدیل می شود. . اگر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کمتر از 30 کالری مصرف کنیم، بدن برای جبران این کمبود، بافت های خود را می سوزاند و منجر به کاهش وزن می شود.

دلایل کاهش وزن خود را پیدا کنید

همانطور که چاقی خطرناک است، کاهش بیش از حد وزن نیز می تواند منجر به انواع بیماری ها مانند ضعف سیستم ایمنی، عفونت و غیره شود. علاوه بر این، بیماری افراد لاغر دیرتر از سایرین بهبود می یابد. فردی که 10 تا 20 درصد کمتر از وزن طبیعی به نسبت قد باشد، کم وزن محسوب می شود. بیشتر کاهش وزن به دلیل تغذیه نامناسب و درصد بسیار کمی از آن به دلیل مواردی مانند:

  • فعالیت بیش از حد
  • اضطراب، هیجان، افسردگی
  • مشکل در هضم و جذب غذا
  • وجود بیماری های مزمن مانند سل و سرطان
  • کم خونی
  • وجود اختلالات هورمونی و متابولیک مانند تیروئید و دیابت
  • عوامل اقلیمی

مربوط به. قبل از اینکه برنامه چاقی خود را برنامه ریزی کنید، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید، علل و عوامل کاهش وزن خود را بررسی کنید و ابتدا این مشکلات را حل کنید، با راهکارهای افزایش وزن سریع برای افراد لاغر و سپس چاقی آشنا شوید. و برای افزایش وزن خود برنامه ریزی کنید.

برای چاقی سریع از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید

افزایش وزن از راه سالم کار سختی نیست و با تغذیه مناسب می توان به آن دست یافت. یکی از رایج ترین مشکلات افزایش وزن، خوردن بیش از حد غذاهای پرکالری و مغذی است. به جای عضله سازی، بدن را تغییر شکل داده و توده چربی را افزایش می دهد. برای چاقی سریع نیازی به مصرف چربی های ترانس بالا ندارید و بدن خود را در معرض عوارض و مشکلات قرار می دهید، بهتر است نیازهای بدن خود را از بین غذاهای سالم انتخاب کنید.

پروتئین ها را فراموش نکنید

برای افزایش وزن باید در نظر داشت که مصرف زیاد غذاهای چرب با قند بالا، به جای افزایش وزن که با عضله سازی، سلامت بدن همراه است، سلامت فرد را به خطر می اندازد و تنها باعث افزایش چربی و قند خون می شود. تناسب اندام را تضمین می کند و همچنین آن را ارتقا می دهد. بهترین ماده مغذی برای افزایش وزن پروتئین است. غذاهایی مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ، لبنیات و حبوبات سرشار از پروتئین هستند.

چربی های سالم بخورید

چربی ها بخش مهمی از رژیم غذایی ما هستند، اما تاثیر همه چربی ها بر سلامتی یکسان نیست. چربی های خوب به کاهش سطح کلسترول، بهبود عملکرد مغز و سیری کمک می کنند، اما از سوی دیگر، خوردن چربی های ناسالم می تواند منجر به افزایش وزن و بیماری های مزمن شود. برای افزایش وزن می توانید از چربی های سالم استفاده کنید. زرده تخم مرغ، گوشت با چربی حیوانی، روغن نارگیل، زیتون، کانولا، بادام، بذر کتان و سالم از جمله چربی های سالمی هستند که به شما کمک می کنند سریع وزن پیدا کنید.

کربوهیدرات و افزایش وزن

سیب زمینی یکی از بهترین و ارزان ترین منابع کربوهیدرات های نشاسته ای است که نه تنها کالری زیادی دارد، بلکه باعث افزایش گلیکوژن عضلات نیز می شود. گلیکوژن انرژی مورد نیاز عضلات را تامین می کند. علاوه بر سیب زمینی، لوبیا و سایر حبوبات، گندم سیاه، ذرت و جو نیز منابع خوبی از کربوهیدرات ها هستند.

برخی از غذاها به دلیل داشتن کالری، چربی و کربوهیدرات بالا می توانند در مدت زمان کمتری به وزن دلخواهتان برسند. این غذاها عبارتند از:

تخم مرغ

یک تخم مرغ معمولی 70 کالری، 5 گرم چربی، 6 گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات دارد. تخم مرغ در بین ورزشکاران مواد غذایی محبوب است زیرا می توان آن را به راحتی به یک وعده غذایی اضافه کرد و کالری اضافی دریافت کرد. فقط به یاد داشته باشید که خوردن تخم مرغ خام با گوشت خطرناک است، اما می توانید آن را با شیر و انواع نوشیدنی ها مخلوط کنید.

گوشت های پرچرب

گوشت های پرچرب برای کسانی که به دنبال افزایش سریع وزن هستند ایده آل است. در میان گوشت ها، گوشت قرمز چربی بیشتری نسبت به مرغ و ماهی دارد و می تواند به افزایش وزن کمک کند. ران و پای مرغ نیز چربی بیشتری نسبت به بقیه آن دارد.

لوبیا

یک فنجان لوبیا حاوی 225 کالری، 15 گرم پروتئین، 40 گرم کربوهیدرات و همچنین سرشار از فیبر است، بنابراین می تواند گزینه خوبی برای افزایش وزن سریع باشد. لوبیا انواع مختلفی دارد مانند لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، لوبیا سیاه و … که به راحتی قابل پخت و مصرف است.

سبزیجات

قرار دادن سبزی در وعده های غذایی بسیار مفید است و مصرف آن بسیار توصیه می شود. سیب زمینی یکی از صیفی جات لذیذ است که به اشکال مختلف مانند پوره، سرخ شده، آب پز و چیپس نمکی استفاده می شود و در زمان کمتری انسان را چاق می کند. سایر سبزیجات چاق کننده عبارتند از هویج، خیار، چغندر، ذرت و کدو تنبل.

شیر نر

یک لیوان شیر کامل 150، 8 گرم پروتئین، 13 گرم کربوهیدرات و 13 گرم چربی دارد. خوردن برخی میوه ها مخلوط با شیر یا افزودن شکلات به آن می تواند در افزایش سریع وزن موثر باشد.

آجیل‌ها

همه آجیل ها نسبتا کالری بالایی دارند و منبع خوبی از مواد مغذی هستند و شامل انواع مختلفی مانند بادام، گردو، بادام زمینی، پسته و غیره می باشند. یک فنجان بادام خورده شده حاوی تقریباً 529 گرم، 45 گرم چربی (بیشتر چربی غیراشباع) است. 20 گرم کربوهیدرات و 20 گرم پروتئین. مصرف روزانه و منظم آجیل می تواند وزن شما را به خوبی افزایش دهد.