رژیم سم زدایی فلزات سنگین | NutritionFacts.org


چه تغییر رژیم غذایی می تواند به طور همزمان به سم زدایی جیوه، سرب و کادمیوم از بدن کمک کند؟

من قبلا کاوش کرد موضوع آلودگی سرب در مکمل‌های کلسیمی، مانند آرد استخوان، اما پودر استخوان همه آن چیزی نیست که می‌تواند آلوده شود. “مقادیر قابل توجهی سرب بوده است گزارش شده است در برخی از مکمل‌های کلسیم بدون نسخه، و آزمایش‌ها نگرانی مداوم سلامت عمومی را در مورد پودر استخوان نشان داده است. خوشبختانه، این روزها آرد استخوان چندان محبوب نیست، بنابراین بیشتر ما دیگر احتمالاً مستقیماً در معرض سرب موجود در آرد استخوان قرار نمی گیریم. با این حال ممکن است دریافت کنیم در معرض غیر مستقیم از طریق حیواناتی که می خوریم، همانطور که در 0:31 در ویدیوی خود نشان می دهم چگونه با رژیم غذایی فلزات سنگین را کاهش دهیم؟.

در ایالات متحده، پنج میلیارد پوند گوشت و آرد استخوان وجود دارد تولید شده سالانه به عنوان محصولات جانبی کشتارگاه. سالانه با این میلیون ها تن چه کنیم؟ ما آن را به حیوانات مزرعه، به ویژه جوجه ها تغذیه می کنیم. اکنون، بیشتر سرب موجود در آرد استخوان درست از طریق حیوانات وارد فضولات آنها می شود، اما ما آن ضایعات را می گیریم – مدفوع گاو، خوک و مرغ – و خوراک دوباره به حیوانات برمی گردد. بنابراین، می توانید ببینید که چگونه سطوح آلودگی ممکن است در بدن آنها ایجاد شود.

شاید به یاد داشته باشید که قبلاً در مورد معنای همه اینها برای تهیه چیزی مانند سوپ مرغ صحبت کرده بودم، اما نگرانی اصلی در مورد این نوع شیوه های تغذیه، مانند غذا دادن به گاو به خوک، مرغ و حتی سایر گاوها، این بود که در حال گسترش بیماری های پریون مانند گاو دیوانه این نوع بازیافت نه تنها بزرگ می کند پریون ها، با این حال; همچنین سایر مواد سمی از جمله سرب را بزرگ می کند. بنابراین یک رژیم غذایی گیاهی تر ممکن است بتواند پایین تر قرار گرفتن در معرض سرب، و یکنواخت بیشتر رژیم غذایی مبتنی بر گیاه از نظر تئوری می تواند قرار گرفتن در معرض را حتی بیشتر کاهش دهد.

وقتی آن را در معرض آزمایش قرار می دهید چه اتفاقی می افتد؟ باید واقعا انتظار برای پیدا کردن منفعت؟ همانطور که در ساعت 1:42 در من می بینید ویدئوحتی اگر سرب است یکی از سموم موجود در گوشت، احتمالاً نیمی از قرار گرفتن در معرض رژیم غذایی ماست می آید از غذاهای گیاهی در واقع، مطالعات مدل سازی رژیم غذایی در اروپا پیشنهاد می دهد که گیاهخواران در مقایسه با جمعیت عمومی در معرض تقریباً یکسانی از سرب قرار دارند، به استثنای کسانی که مقدار زیادی شکار وحشی می خورند، که می تواند هزار برابر بیشتر از سایر غذاها سرب داشته باشد، همانطور که در 2 مشاهده می کنید. :02 در من ویدئو.

حتی ممکن است رژیم گیاهخواری بودن سرب بالاتر هر چند این چیزی نیست که می خورید. این چیزی است که شما جذب می کنید. همانطور که قبلاً بحث کردم، محققان یافت جذب فلزات سنگین سمی از “منابع غذایی حیوانی” به سلول های روده انسان ممکن است بیشتر از منابع گیاهی باشد. به همین دلیل است که می توانید دارند یک گیاهخوار با برخی از کمترین غلظت سرب و کادمیوم در خون خود، علیرغم داشتن غلظت های بالاتر در رژیم غذایی خود.

همانطور که در ساعت 2:41 در من می بینید ویدئوبه نظر می رسد تمایل به دفع بیشتر سرب از طریق مدفوع وجود دارد ذیل تغییر در رژیم گیاهخواری محققان دریافتند که نه نفر به طور متوسط، سه برابر شد حذف سرب آنها، سه نفر تحت تأثیر قرار نگرفتند، و چهار نفر شاهد کاهش حدوداً نصف سطح خود بودند. این مطالعه تنها چند ماه به طول انجامید، اما این تفاوت از نظر آماری معنی دار نبود. بنابراین، در یک سال چه اتفاقی می افتد؟ آزمودنی‌ها به رژیم غذایی روی آوردندمشخص شده است با مقادیر زیادی سبزیجات خام، میوه ها، غذاهای تصفیه نشده و محصولات کامل [whole grains] و حذف گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ» (اگرچه شامل لبنیات تخمیر شده، مانند نوعی شیر ترش بود). آنها همچنین مصرف غذاهای فرآوری شده و آشغال را کاهش می دهند. محققان قبل و بعد از تغییر رژیم غذایی بریده هایی از موهایشان گرفتند و کاهش قابل توجهی در فلزات سنگین از جمله برش دادن سطح برتری آنها تقریبا به نصف رسیده است. همانطور که در ساعت 3:28 در من می بینید ویدئودر طی سه ماه از تغییر رژیم غذایی، جیوه، کادمیوم و سرب که قبلاً بود تراوش از بدنشان به موهایشان رفت و پایین ماند. چگونه بفهمیم کاهش سطح فلزات سنگین سمی فقط یک تصادف نبوده است؟ چند سال پس از پایان مطالعه، پس از اینکه شرکت‌کنندگان به رژیم غذایی معمول خود بازگشتند، سطح جیوه، کادمیوم و سرب آنها به جایی که قبلا بودند افزایش یافت.

محققین یافت همین امر در مورد گروه متفاوتی از افراد پس از دو سال رژیم گیاهخواری. توضیح کاهش جیوه آسان است، زیرا احتمالاً به دلیل کاهش شدید مصرف ماهی است و کاهش نوشیدنی های الکلی ممکن است در کاهش سرب نقش داشته باشد. همچنین ممکن است یک اثر کادمیوم مانند وجود داشته باشد، که در آن کاهش محتوای سرب مو می تواند به دلیل تغییر رژیم غذایی باشد که در وهله اول منجر به جذب کمتر سرب در بدن می شود.

من یک سریال 16 قسمتی در سرب دارم که با شروع چگونه صنعت رنگ سرب با آن کنار رفت. این مجموعه شامل ویدیوهایی با توصیه های غذایی خاص است. به عنوان مثال، بررسی کنید بهترین غذا برای مسمومیت با سرب: سیر و فلفل دلمه ای زرد برای ناباروری مردان و مسمومیت با سرب؟.

اقلام کلیدی

  • مقادیر قابل توجهی سرب در برخی از مکمل‌های کلسیم بدون نسخه یافت شده است و نگرانی‌های بهداشت عمومی در مورد آرد استخوان وجود دارد. اگرچه آرد استخوان امروزه چندان رایج نیست، اما ممکن است به طور غیرمستقیم از طریق حیواناتی که می خوریم در معرض سرب قرار بگیریم.
  • میلیون ها تن گوشت و آرد استخوان هر ساله در ایالات متحده به عنوان محصولات جانبی کشتارگاه تولید می شود و ممکن است به حیوانات مزرعه، به ویژه جوجه ها، بازگردانده شود. بیشتر سرب موجود در آرد استخوان از طریق آنها به آنها می رسد، اما مدفوع گاو، خوک و مرغ ممکن است دوباره به حیوانات مزرعه بازگردانده شود. به این ترتیب ممکن است سطوحی از آلاینده ها در بدن آنها جمع شود.
  • این نوع شیوه‌های تغذیه بازیافتی، مانند تغذیه گاوها به خوک‌ها، مرغ‌ها و حتی گاوهای دیگر، گسترش بیماری‌های پریونی مانند گاو دیوانه را تسهیل می‌کنند، اما سایر مواد سمی از جمله سرب را نیز افزایش می‌دهند.
  • سرب سمی است که در گوشت یافت می شود، اما نیمی از قرار گرفتن در معرض رژیم غذایی ما احتمالاً از غذاهای گیاهی ناشی می شود. (قابل توجه، شکار وحشی می تواند هزار برابر بیشتر از سایر غذاها سرب داشته باشد.)
  • هر چند این چیزی نیست که می خوریم. این چیزی است که ما جذب می کنیم، و محققان دریافته اند که جذب فلزات سنگین سمی از “منابع غذایی حیوانی” به سلول های پوشش روده ما ممکن است بیشتر از منابع گیاهی باشد، و توضیح می دهد که چرا گیاهخواران می توانند برخی از کمترین غلظت سرب و کادمیوم را در بدن داشته باشند. خون آنها علیرغم وجود غلظت های بالاتر در رژیم غذایی آنها.
  • پس از تغییر رژیم غذایی گیاهخواری، به نظر می رسد تمایل به دفع بیشتر سرب از طریق مدفوع وجود دارد. در واقع، محققان بریده‌هایی از موهای شرکت‌کنندگان در مطالعه قبل و بعد از تغییر رژیم غذایی برداشتند و متوجه کاهش قابل توجه فلزات سنگین شدند، از جمله کاهش سطح سرب آن‌ها تقریباً به نصف و کاهش جیوه و کادمیوم در بدن آنها. چند سال پس از پایان مطالعه و بازگشت به رژیم غذایی معمولی آزمودنی‌ها، سطح جیوه، کادمیوم و سرب در آنها افزایش یافت.

و اینها ویدیوهایی هستند که من به طور خاص ذکر کردم:

در سلامتی،

مایکل گرگر، MD

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده من را تماشا کنید: