رژیم ضد التهابی

آنچه می خورید را حس می کنید

چشمان اکثر مردم با دیدن کلمه “رژیم غذایی” شیشه ای می شود و صادقانه بگویم که این کلمه در همه جا وجود دارد. تقریباً هر مجله در باکس آفیس عنوانی در مورد تغذیه دارد و هر ماه یک استاد تغذیه رژیم غذایی “جدید” را برای این سنین منتشر می کند. این اشباع بیش از حد افسارگسیخته باعث می‌شود که بسیاری از افراد نسبت به رژیم گرفتن حساس شوند.

با بیمارانم سعی می کنم کلمه چهار حرفی را از مکالمه خود دور نگه دارم و در عوض آن را “برنامه تغذیه” بنامم. زیرا باور کنید یا نه، آنچه می خورید را احساس می کنید! و اگر هدف اصلی شما فقط این است که احساس بهتری داشته باشید (و چرا نباید اینطور باشد)، پس باید در مورد انواع غذاهایی که می خورید فکر کنید.

التهاب: راه بدن شما، “بس کن!”

ضرب المثل قدیمی می گوید: “شما همان چیزی هستید که می خورید”، اما واقعاً و به احتمال زیاد، شما در واقع هر لقمه ای را که می خورید در هر قسمت از بدن خود احساس می کنید. برخی غذاها می توانند باعث ایجاد یک واکنش التهابی در بدن شما شوند که در همه جا ظاهر می شود اما قطعاً در مفاصل شما.

رژیم غذایی و آرتریت

آرتریت علت اصلی ناتوانی در ایالات متحده است. طبق برآوردهای سالانه، حدود 46 میلیون بزرگسال ایالات متحده (تقریباً 1 در 5) آرتریت تشخیص داده شده توسط پزشک را گزارش می کنند. با افزایش سن جمعیت ایالات متحده، انتظار می رود این اعداد به شدت افزایش یابد. در واقع، پیش‌بینی می‌شود که تعداد بزرگسالان مبتلا به آرتریت با تشخیص پزشکی تا سال 2030 به 67 میلیون نفر افزایش یابد. علائم شایع شامل درد، درد، سفتی و تورم در داخل یا اطراف مفاصل است.

آرتریت همه چیز در مورد التهاب در بافت مفصل است. زندگی با آن می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، و یافتن کوکتل مناسب از داروهای ضد التهاب نیز می تواند دشوار باشد. یکی از کارهایی که واقعاً می توانید برای کاهش درد انجام دهید، حذف برخی از غذاهایی است که می توانند پاسخ التهابی بدن شما را افزایش دهند.

غذاهایی که می توانند آرتروز را بدتر کنند و باید به حداقل برسند عبارتند از:

• غذاهای سرشار از چربی اشباع شده مانند محصولات لبنی، گوشت قرمز و محصولات پخته شده

• قهوه

• غذاهای قندی

• غلات تصفیه شده مانند ماکارونی، برنج سفید و نان سفید

• غذاهای تصفیه شده یا فرآوری شده (اگر در جعبه یا قوطی باشد، تصفیه شده است)

• الکل

غذاهایی که به کاهش التهاب در بدن کمک می کنند عبارتند از:

• سبزیجات و میوه های خاص

• محصولات غلات کامل مانند برنج قهوه ای و بلغور گندم

• منابع اسیدهای چرب امگا 3، مانند ماهی های چرب مانند سالمون، مکمل های روغن ماهی و گردو

• منابع بدون چربی پروتئین مانند مرغ، بوقلمون یا لوبیا

• چای سبز

رژیم غذایی و آرتروز

استئوآرتریت تخریب تدریجی سطوح مفصلی است که در اثر استفاده بیش از حد و کمبود عرضه ایجاد می شود. با گذشت زمان، غضروف به گونه ای خراب می شود که نازک می شود. علائم شامل درد، سفتی و تورم در نواحی کلیدی مفصل مانند لگن، زانو و دست است.

در حالی که آرتروز التهاب نیست، یک رژیم غذایی خوب کلیدی برای جلوگیری از این وضعیت دردناک است.

کاهش وزن نه تنها برای خودانگاره و سلامتی شما مفید است، بلکه برای مفاصل شما نیز مفید است! تحقیقات بالینی نشان داده است افرادی که 20 درصد یا بیشتر از وزن طبیعی بدنشان بیشتر است، مشکلات بیشتری با آرتروز دارند. مفاصل تحمل کننده وزن بیشتر تحت تأثیر وزن اضافی قرار می گیرند، به ویژه زانوها، باسن، مچ پا و ستون فقرات. متأسفانه، هنگامی که درد مفاصل شروع می شود، منجر به یک زندگی بی تحرک می شود، که به معنای افزایش وزن بیشتر است که فشار بیشتری بر مفاصل وارد می کند. این یک حلقه عذاب است. یک برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن ممکن است در این شرایط مناسب باشد.

وقتی رژیم نمی تواند همه چیز را حل کند

همانطور که قبلا ذکر شد، برخی از اشکال آرتریت لزوماً به غذاها یا داروهای ضد التهاب پاسخ نمی دهند. اگرچه تناسب اندام می تواند به کاهش وزن مفاصل شما کمک کند – گاهی اوقات آنها فقط فرسوده می شوند و شما نیاز به تقویت اضافی از کمک خارجی دارید!

کمک بیرونی!

پرولوتراپی: این درمان منحصر به فرد، اگرچه بیش از 50 سال قدمت دارد، اخیراً به دلیل موفقیت آن مورد توجه فزاینده ای قرار گرفته است. پرولوتراپی به دو صورت عمل می کند:

• در کوتاه مدت: پرولوتراپی رباط های اطراف مفصل را سفت می کند که باعث تسکین فوری درد می شود.

• طولانی مدت: پرولوتراپی رشد بافت در ناحیه آسیب دیده را تحریک می کند و در طول زمان آن را قوی تر و زنده تر می کند.

پرولوتراپی بدن را تحریک می کند تا به طور طبیعی کاری را که خودش باید انجام دهد در هنگام آسیب انجام دهد: ایجاد رباط یا بافت تاندون سالم، قوی، انعطاف پذیر. متأسفانه بدن ما همیشه آنطور که باید واکنش نشان نمی دهد و برای انجام کار به تحریک اضافی نیاز دارد. پرولوتراپی آن انگیزه یا تشویق اضافی در سطح سلولی است.

درمان پی آر پی: درمان تزریق پلاسمای غنی از پلاکت، اگرچه جدید نیست، اما اخیراً در پزشکی به عنوان روشی مناسب برای تسکین درد و نتایج بهتر در بهبود تاندون‌ها و رباط‌های آسیب دیده و بیش از حد استفاده شده، سر و صدای زیادی به پا کرده است. یک پزشک حاذق و آموزش دیده پلاکت ها (عوامل رشد) خود را از خون شما به ناحیه آسیب دیده تزریق می کند که روند بهبودی را تحریک می کند و به نوبه خود درد را در آن ناحیه تسکین می دهد.

شما آنچه را که می خورید احساس می کنید، و خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی کمتر و بیشتر قطعا احساس بسیار بسیار بهتری در شما ایجاد می کند.

آیا از درد مزمن مفاصل و تاندون رنج می برید و می خواهید در مورد پرولوتراپی و تزریق PRP بیشتر بدانید؟