رژیم طبیعی بدنسازی: کلید موفقیت

بدنسازی به یک گرایش محبوب در سبک زندگی سالم امروزی تبدیل شده است. وقتی تصمیم می گیرید از طریق بدنسازی به اندام برسید، با چالش های زیادی همراه است. این چالش‌ها شامل کشف معنای واقعی فداکاری، انضباط نفس، فداکاری و قدرت – هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی است. علاوه بر فعالیت بدنی و ورزشی فشرده، رژیم غذایی سالم نیز مهم است. یک رژیم غذایی طبیعی بدنسازی می تواند یک برنامه غذایی رژیمی بسیار خوب باشد که به شما کمک می کند به راحتی یک بدنسازی عالی داشته باشید.

بدنسازی طبیعی چیست؟

بدنسازی طبیعی به این معنی است که بدون مصرف داروهایی مانند استروئیدها، پروهورمون ها یا سایر مواد ممنوعه، فیزیک بدنی خود را بسازید. این بدان معناست که هیچ جایگزینی برای کار سخت در باشگاه و رژیم غذایی منظم وجود ندارد. کوشا بودن و مصمم بودن شما را به یک بدنساز موفق تبدیل می کند.

رژیم غذایی مناسب بدنسازی

نمونه ای از برنامه تغذیه رژیم غذایی بدنسازی طبیعی

07:30 صبحانه

3 تخم مرغ، 100 گرم نان گندم، 300 میلی لیتر آب پرتقال،

10:00 صبح شکسته شدن پروتئین

500 میلی لیتر شیر بدون چربی، 30 گرم پودر پروتئین شیر، 1 موز (100 گرم)

12:00 ناهار

1 تکه سینه مرغ بزرگ کبابی بدون روغن، 150 گرم برنج قهوه ای، 5 گل کلم بروکلی بخارپز

ساعت 15:00 استراحت پروتئین

250 میلی لیتر آب سیب، 250 میلی لیتر شیر بدون چربی، 30 گرم پودر پروتئین شیر

6:00 شام

200 گرم استیک ماهی قزل آلا متوسط ​​پخته شده در فر، 100 گرم بروکلی، 100 گرم نیزه مارچوبه

7:30 لرزش بعد از تمرین

250 میلی لیتر آب پرتقال، 250 میلی لیتر شیر بدون چربی، 30 گرم پودر پروتئین شیر

ساعت 9:00 شام

50 گرم نوارهای سینه مرغ، 400 گرم کشک یا پنیر دلمه، 100 گرم گیلاس

تغذیه نقش مهمی در فیزیک بدنی و عملکرد بدنساز دارد. یکی از راه های رسیدن به هدف تناسب اندام یا بدنسازی، درک مفهوم یک برنامه تغذیه خوب و زمان بندی تغذیه است. در بالا نمونه ای از برنامه غذایی رژیم غذایی بدنسازی طبیعی است. این برنامه غذایی باید با دقت نیازهای محاسبه شده به انرژی روزانه و سایر ریزمغذی های ضروری را برآورده کند تا به هدف داشتن عضلات بدون چربی و کاهش توده چربی شما دست یابد. ریزمغذی های ضروری مانند پروتئین، کربوهیدرات ها و چربی ها باید همیشه در رژیم بدنسازی شما وجود داشته باشد زیرا هیچ مکمل یا استروئیدی مصرف نمی کنید. پروتئین ها بلوک های سازنده بافت عضلانی هستند که برای بازسازی ماهیچه های شما در طول ورزش ضروری هستند. از سوی دیگر، کربوهیدرات ها به شما کمک می کنند تا انرژی مورد نیاز برای تمرینات خود را به شما بدهد و همچنین برای عضله سازی ضروری است. چربی ها همچنین برای عضله سازی و کمک به عملکرد صحیح بدن مهم هستند.

متوجه خواهید شد که پس از مدت کوتاهی از این رژیم بدنسازی به زودی تأثیر آن را بر بدن خود احساس خواهید کرد.