رژیم غذایی برای کاهش کلسترول و غذاهای توصیه شده


هر ساله افراد زیادی به دلیل کلسترول خون بالا جان خود را از دست می دهند. در واقع این مشکل برای هر فردی و در هر سنی ممکن است پیش بیاید و خوردن غذاهای ناسالم با روغن پالم یکی از دلایل آن است. در ادامه شما را با یک رژیم غذایی برای کاهش کلسترول آشنا می کنیم و موادی را بیان می کنیم که می تواند در این زمینه به شما کمک کند و می توانید با گنجاندن این مواد در برنامه غذایی روزانه خود تا حدودی مشکل کلسترول بالا را کاهش دهید. کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید.

رژیم غذایی برای کاهش کلسترول

رژیم غذایی برای کاهش کلسترول

کلسترول در کبد انسان ساخته می شود و کلسترول یکی از مهم ترین موادی است که در بدن ساخته می شود و بدون آن ها نمی توانیم زندگی کنیم. کلسترول کارهای زیادی در بدن انجام می دهد، بنابراین بسیار مهم است و از جمله وظایف آن می توان به منبع سوخت، ذخیره انرژی و ساخت هورمون های مختلف در بدن اشاره کرد. تعدادی غذا وجود دارد که می توانید برای افزایش تولید کلسترول بد خون مصرف کنید.

در واقع، کلسترول خون بالا می تواند شما را در معرض خطر سکته مغزی و حمله قلبی قرار دهد، بنابراین بهتر است کمی بیشتر مراقب آنچه می خورید باشید. افرادی که با آزمایش تشخیص داده شده کلسترول خونشان بالاست یا سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارند باید بیش از دیگران مراقب سلامتی خود باشند. در واقع این افراد بیش از دیگران در معرض خطر خواهند بود.

در اینجا چند ماده مغذی مهم وجود دارد که می تواند به کاهش کلسترول خون شما کمک کند و می توانید از آنها به عنوان میان وعده و وعده های غذایی اصلی استفاده کنید.

عوارض کلسترول اضافی

غذای اصلی

وقتی صحبت از وعده های غذایی اصلی می شود، باید در مورد آنچه می خورید دقت بیشتری داشته باشید زیرا کلسترول بالای خون شما به غذاهایی که برای وعده های اصلی انتخاب می کنید بستگی دارد. در اینجا برخی از مواد مغذی مفید برای وعده های غذایی اصلی آورده شده است.

سبزیجات

به یاد داشته باشید که مصرف سبزیجات می تواند به کاهش کلسترول بد و داشتن زندگی سالم تری کمک کند. بهتر است سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید و از آنها برای جلوگیری از افزایش کلسترول خون استفاده کنید. خوردن پیاز، سیر و هویج از افزایش کلسترول خون جلوگیری می کند.

نان سبوس دار

نان یکی از پایه های اصلی سفره های ایرانی است و در خانه همه ایرانی ها یافت می شود. برای بهبود کلسترول خون بهتر است از نان های سبوس دار استفاده کنید. این نان ها از آرد سبوس دار تهیه می شوند و فواید زیادی برای بدن خواهند داشت و از طرفی از افزایش کلسترول خون جلوگیری می کنند. گندم موجود در این نان ها سرشار از فیبر است و برای بدن مفید است و کلسترول خون را کاهش می دهد.

نان سبوس دار برای کاهش کلسترول مفید است.

استفاده از غلات

استفاده از جو، توفو و سایر محصولات این چنینی را نباید نادیده گرفت. در واقع استفاده از این مواد به دلیل دارا بودن فیبر محلول به کاهش کلسترول خون تا حد زیادی کمک می کند.

چربی های خوب

یکی دیگر از موادی که می توانید در وعده های غذایی اصلی استفاده کنید چربی های خوب است. در واقع این چربی ها شامل روغن زیتون، روغن کانولا، روغن آفتابگردان و روغن بذر کتان است. در واقع استفاده از این روغن ها می تواند سلامت قلب شما را تضمین کند و یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش کلسترول فراهم کند. در واقع می توانید با جایگزینی این روغن ها به جای روغن های معمولی کلسترول بد خود را کاهش دهید و کلسترول بد خود را تغییر ندهید.

میوه های فیبر

اگر بتوانید از میوه های سرشار از فیبر مانند سیب، گلابی، پرتقال، انجیر، آلو و زردآلو استفاده کنید، قطعا قدم بسیار مهمی در کاهش کلسترول خون خود برداشته اید و به راحتی می توانید این کار را انجام دهید و از بروز مشکلات جدی پیشگیری کنید. انجام دادن.

رژیم غذایی برای کاهش کلسترول

آجیل

استفاده از آجیل و دانه های روغنی به شما کمک می کند تا با داشتن یک رژیم غذایی مناسب کلسترول خون را کاهش دهید و زندگی سالم تری نسبت به قبل داشته باشید.

ماهی ها

استفاده از ماهی را فراموش نکنید. در واقع ماهی هایی مانند ساردین، سالمون و سایر ماهی هایی که در آب سرد زندگی می کنند می توانند از خطرات کلسترول بالا در خون جلوگیری کنند. استفاده از ماهی در رژیم غذایی به کاهش کلسترول خون شما کمک زیادی می کند و بهتر است هفته ای دو تا سه بار به عنوان وعده های غذایی اصلی استفاده کنید.

وعده های غذایی را افزایش دهید

بر اساس تحقیقات انجام شده، خوردن وعده های غذایی بیشتر با حجم کمتر، نقش بسیار زیادی در سلامت انسان ایفا می کند. برای کمک به کاهش مشکلات وزن بهتر است از وعده های غذایی سبک تر و سبزیجات بیشتری استفاده کنید.

غذاهای مفید برای کاهش LDL خون

چای دارچین

چای و دارچین یکی از مهمترین چیزهایی است که باید در صبحانه خود بگنجانید. در واقع چای و دارچین به کاهش کلسترول خون کمک می کند و بهتر است این چای را با معده خالی بنوشید.

استفاده از عسل

بهتر است به جای شکر و شکر از عسل برای شیرین کردن غذا و چای خود استفاده کنید. در واقع عسل می تواند به سرعت کلسترول خون شما را کاهش دهد و اگر بتوانید این کار را به مدت 15 روز انجام دهید و روزانه به جای شکر از عسل استفاده کنید، کلسترول بد شما تنظیم می شود.

تنقلات، خوراک مختصر

همانطور که گفته شد بهتر است به جای دو تا سه وعده غذایی حجیم از ۶ وعده غذایی کوچک استفاده کنید تا با استفاده از رژیم غذایی بتوانید سطح کلسترول خون خود را کاهش دهید. میان وعده ها معمولا بین وعده های غذایی اصلی استفاده می شوند و اگر به خوبی سازماندهی شوند می توانند از گرسنگی کاذب جلوگیری کنند. در اینجا چند تنقلات آورده شده است و می توانید آنها را در برنامه غذایی خود قرار دهید. برای کاهش کلسترول خون استفاده کنید.

میان وعده های خوب برای کاهش کلسترول

ذرت بو داده

اگر می خواهید رژیم غذایی مناسبی برای کاهش کلسترول خون خود داشته باشید، توصیه می کنیم از پاپ کورن به عنوان میان وعده استفاده کنید. این ذرت ها فیبر بسیار بالایی دارند و کالری بسیار کمی دارند و برای تهیه آنها به کمی روغن نیاز خواهید داشت. بهتر است این ذرت ها را بدون نمک مصرف کنید زیرا نمک خود یکی از مهم ترین عواملی است که به افزایش سطح کلسترول بد خون کمک می کند.

آجیل

برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش کلسترول بد خون، نباید از آجیل غافل شد. می توانید از انواع آجیل به عنوان میان وعده استفاده کنید تا برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و از پرخوری خودداری کنید.

چیپس خانگی

اگر دوست دارید از سیب زمینی استفاده کنید، می توانید در خانه چیپس درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. در واقع سیب زمینی به خودی خود بد نیست، اما چون در روغن زیاد سرخ می شود، می تواند مشکلات بدی برای شما ایجاد کند، پس بهتر است سعی کنید چیپس های خانگی را جایگزین چیپس بازار کنید.

میوه ها و غذاهای خانگی چه تاثیری در کاهش LDL دارند؟

میوه ها

میوه ها به شما کمک می کنند تا رژیم غذایی مناسبی برای کاهش کلسترول خون داشته باشید. در واقع، خوردن میوه هایی که فیبر بالایی دارند به شما کمک می کند تا سطح LDL خود را تا حد زیادی کاهش دهید و به شما کمک می کند زندگی بهتری داشته باشید و از خود در برابر بیماری های قلبی عروقی محافظت کنید.

سوپ سبزیجات

یکی از ساده ترین غذاها که قدرت سیری بسیار بالایی دارد، سوپ سبزیجات است. در واقع این سوپ با داشتن چربی اشباع بسیار کم می تواند از افزایش کلسترول خون جلوگیری کند.

انواع میوه ها و سبزیجات برای کاهش LDL مفید هستند

تعدادی میوه و سبزیجات وجود دارند که می توانند به کاهش کلسترول خون کمک کنند. این میوه ها و سبزیجات را یکی یکی بررسی می کنیم و نحوه تاثیر آنها بر کلسترول خون را توضیح می دهیم.

رژیم غذایی برای کاهش کلسترول

کلم

کلم دارای آنتی اکسیدان های زیادی است و اگر کلسترول بالایی دارید، استفاده از کلم می تواند به شما در پیشگیری از بیماری های خطرناک کمک کند. می توانید از کلم در سالاد استفاده کنید و در کنار غذا استفاده کنید.

آووکادو

آووکادو یکی از بهترین میوه هایی است که دارای آنتی اکسیدانی به نام گلوتاتیون است. این آنتی اکسیدان می تواند با رادیکال های آزاد مبارزه کند و کلسترول خون را کاهش دهد. البته این میوه پرچرب است و باید آن را در حد اعتدال مصرف کنید.

هویج

بتاکاروتن موجود در هویج همان ماده ای است که به شما در مبارزه و کاهش کلسترول بالا کمک می کند. بهتر است استفاده از هویج را در برنامه غذایی خود در اولویت قرار دهید.

سلامت قلب با کاهش کلسترول

انگور

انگور حاوی کریستین است. در واقع کلسترول بالا می تواند به رگ های خونی آسیب برساند و آنها را از بین ببرد، اما استفاده از انگور به پیشگیری از این مشکل کمک می کند زیرا ماده موجود در آن از آسیب به رگ های خونی جلوگیری می کند. .

یک پیاز

پیاز جزء لاینفک غذاهای ایرانی است و بهتر است از آن در سالاد استفاده کنید. در واقع پیاز دارای گوگرد بسیار خوبی است و می تواند از مشکلاتی که کلسترول بالا برای شما ایجاد می کند تا حد زیادی جلوگیری کند.

سویا

سویا یکی از مهم ترین موادی است که ویتامین های زیادی دارد و می تواند کلسترول خون را کاهش دهد. ترکیبات مهم سویا شامل ویتامین های گروه B، آهن و کلسیم و آنتی اکسیدان ها می باشد.

استفاده از روغن زیتون به جای روغن های معمولی می تواند به کاهش کلسترول خون کمک کند.

گوجه فرنگی

اگر به گوجه فرنگی حساسیت ندارید بهتر است روزانه از آن استفاده کنید. لیکوپن یکی از موادی است که با تجمع کلسترول در دیواره رگ های خونی مقابله می کند. گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است و می تواند از بسیاری از مشکلاتی که کلسترول بالا می تواند ایجاد کند جلوگیری کند.

برای آشنایی با رژیم های غذایی مفید دیگر مانند رژیم غذایی بدون قند و رژیم کبد چرب می توانید در این مورد مطالعه کنید.

منبع: آرگا

برچسب ها: