رژیم غذایی سوپ کلم – زنده ماندن از برنامه هفت روزه

را رژیم غذایی سوپ کلم یکی از رژیم های غذایی پرطرفدار است که برای کاهش وزن سریع طراحی شده است و نیازی به تعهد طولانی مدت ندارد. این به عنوان یک برنامه هفت روزه طراحی شده است که در آن رژیم گیرندگان یک برنامه غذایی سخت با سوپ کلم به عنوان ماده اصلی دارند. خود برنامه جدید نیست. اولین بار در دهه 1980 به دلیل ادعاهای کاهش وزن 10 پوند در هفته محبوب شد.

نمونه ای از برنامه های غذایی 7 روزه:

روز اول: میوه; شامل سوپ کلم، میوه (به جز موز)، شیک پروتئین، نوشیدنی چربی سوز و آب با لیمو یا گیاهان دارویی است.

روز دوم: سبزیجات; شامل سوپ کلم، سبزیجات، شیک پروتئین، نوشیدنی چربی سوز، سیب زمینی پخته و آب با آب لیمو یا سبزیجات است.

روز سوم: میوه ها و سبزیجات; شامل سوپ کلم، میوه، سبزیجات، شیک پروتئین، نوشیدنی چربی سوز و آب با آب لیمو یا سبزیجات است.

روز چهارم: موز; شامل سوپ کلم، موز، شیر کم چرب، شیک پروتئین و آب با لیمو یا سبزی است.

روز پنجم: ماهی و گوجه فرنگی; شامل سوپ کلم، ماهی یا مرغ با گوجه فرنگی، شیک پروتئین، نوشیدنی چربی سوز و آب با لیمو یا سبزی است.

روز ششم: روز طیور; شامل سوپ کلم، مرغ یا ماهی، سبزیجات، شیک پروتئین، نوشیدنی چربی سوز، آب با آب لیمو یا سبزیجات است.

روز هفتم: روز برنج; شامل سوپ کلم، سبزیجات، شیک پروتئین، نوشیدنی چربی سوز، ریزوتو قارچ و آب با آب لیمو یا سبزیجات است.

با توجه به اینکه هیچ محدودیتی برای مصرف سوپ کلم در روز وجود ندارد، افراد رژیمی می توانند هر چقدر که می خواهند بخورند. در روزهای سوم، پنجم، ششم و هفتم هیچ محدودیتی در مصرف میوه، سبزیجات، ماهی و مرغ وجود ندارد. دستور پخت خود سوپ معمولاً شامل کلم، هویج، فلفل، پیاز و گوجه فرنگی با ادویه های ترجیحی است. این برنامه همچنین الکل، نان و نوشیدنی های گازدار را ممنوع می کند.

علیرغم اینکه کلم رژیم غذایی سوپ کلم نامیده می شود، هیچ مطالعه علمی وجود ندارد که نشان دهد کلم چربی می سوزاند. برنامه غذایی 7 روزه نشان می دهد که این یکی دیگر از رژیم های غذایی کم کالری با 800 تا 100 کالری در روز است، سوپ فقط برای سیر کردن افراد رژیمی در هر زمان که گرسنه است وجود دارد.

فواید

  1. کاهش وزن سریع؛ رژیم گیرنده می تواند انتظار کاهش 10 تا 15 پوندی را در پایان برنامه داشته باشد.
  2. بدون مواد گران قیمت؛ در واقع بسیار ارزان است.
  3. ساده؛ هیچ ورزش یا تغییر رفتار دیگری پیشنهاد نمی شود، فقط برنامه غذایی 7 روزه است.
  4. رژیم گیرنده را به خوردن میوه و سبزیجات بیشتر تشویق کنید.

عیب

  1. این رژیم غذایی بسیار کم کالری است و ناسالم تلقی می شود. سوپ به خودی خود حاوی پروتئین بسیار کمی است و فرد رژیمی معمولاً از عدم تغذیه مناسب رنج می برد. مصرف کمتر از 1200 کالری در روز توصیه نمی شود مگر اینکه توسط پزشک توصیه شود.
  2. خوردن بی وقفه سوپ کلم در طول هفته می تواند واقعا کسل کننده باشد، که می تواند افراد رژیمی را تشویق کند که کمتر از کالری دریافتی کم خود در روز غذا بخورند.
  3. دستور العمل های سوپ معمولا حاوی سطوح بالایی از سدیم یا MSG (مونوسدیم گلوتامات) هستند.
  4. تئوری هایی وجود دارد که نشان می دهد کاهش وزن در درجه اول به دلیل مایعات یا توده عضلانی است، نه از دست دادن چربی، که زمانی که رژیم گیرنده به الگوهای غذایی طبیعی خود بازگردد، باز می گردد.
  5. دستور العمل های استاندارد سوپ کلم معمولاً منجر به یک سوپ ملایم می شود و برخی از رژیم های غذایی پس از اتمام برنامه یک هفته ای با بوییدن سوپ احساس تهوع می کنند.
  6. اغلب ممکن است باعث گوز شود.
  7. غذا خوردن در خارج از خانه دشوار است زیرا وعده های غذایی در برنامه معمولاً در رستوران سرو نمی شود.

واقعیت ها نشان می دهد که این رژیم مضرات زیادی دارد و توصیه نمی شود. بسیاری از کارشناسان یک رژیم غذایی سالم سنتی و طولانی مدت را پیشنهاد می کنند. اما این نیز درست است که کاهش وزن سریع واقعا وسوسه انگیز است و به هر حال بسیاری تلاش خواهند کرد. اگر قصد دارید این برنامه غذایی را امتحان کنید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  1. این رژیم برای بزرگسالان است، برای کودکان و نوجوانان مناسب نیست.
  2. این رژیم را فقط برای یک هفته انجام دهید، سعی نکنید آن را طولانی کنید.
  3. در صورت بروز مشکل سلامتی، فوراً با پزشک خود مشورت کنید.
  4. در طول رژیم، به یاد داشته باشید که این برنامه تنها هفت روز طول می کشد و منجر به کاهش وزن قابل توجهی می شود.
  5. حداقل 5 لیوان آب در روز بنوشید.
  6. چاشنی ها و ادویه های مختلف را امتحان کنید تا از خوردن مداوم سوپ خسته شوید.
  7. حتی اگر دوست ندارید، خودتان را مجبور کنید که سوپ زیادی بخورید. این رژیم در حال حاضر کالری کمی دارد و شما نمی خواهید به دلیل بیزاری از سوپ کلم گرسنه بمانید.
  8. سعی کنید در خانه بمانید، احتمالاً از غذاهای کم کالری غش می کنید و از انبوه کلم نفخ می کنید. اگر در خانه نیستید، سوپ خود را با خود ببرید.
  9. برای تکمیل این رژیم از مکمل های غذایی استفاده کنید.
  10. برای پیگیری کاهش وزن خود از روز اول یک دفتر یادداشت داشته باشید.
  11. از یادآوری استفاده کنید تا مطمئن شوید که غذای مناسب روز را می خورید.
  12. یخچال خود را مملو از مواد تشکیل دهنده، میوه ها و سبزیجات نگه دارید.
  13. برای جلوگیری از کمبود پروتئین، شیک های پروتئینی مصرف کنید.