رژیم غذایی هندی برای کاهش وزن

نرخ چاقی در هند به اوج خود رسیده است. تقریباً از هر ده نفر در هند یک نفر چاق است. این منجر به محبوبیت ناگهانی رژیم های غذایی و سالن های ورزشی شده است. اما رژیم های کاهش وزن مانند اتکینز، موتورهای عمومی و رژیم های مایع، همگی برای هندی ها هیچ فایده ای ندارند.

بسیاری از هندی ها برای ماه ها از برنامه های رژیم غذایی غربی پیروی می کنند و هنوز هیچ نتیجه ای ندارند. این می تواند بسیار خسته کننده باشد و تقریباً همه آنها انگیزه خود را از دست می دهند. همچنین درک بیشتر برنامه های غذایی موجود در اینترنت بسیار پیچیده است. آنها غذاهای هندی را ترکیب نمی کنند و این مسئله بسیاری از جوانه های چشایی هندی را به دردسر می اندازد. همچنین بیشتر هندی ها گیاهخوار هستند و ترجیحات آنها عمدتاً در رژیم غذایی رعایت نمی شود.

رژیم لاغری هندی باید متناسب با یک هندی معمولی باشد. به دلیل غذاهای مختلف در هند، این رژیم با رژیم کاهش وزن غربی بسیار متفاوت خواهد بود. همچنین آنها باید تنوع را در ایالت های مختلف هند در خود جای دهند. برای مثال هندی‌های شمالی مقدار زیادی چاپاتیس (گندم) می‌خورند که بسیار سالم‌تر از همتای جنوب هند یعنی برنج است. اما در عین حال، هندی‌های جنوبی سیر و سبزیجات زیادی می‌خورند در حالی که غذاهای هندی شمالی حاوی مقدار زیادی چربی و کره هستند.

از این رو یک رژیم کاهش وزن هندی باید بتواند هندی ها را از ایالت های مختلف راضی کند.

یک غذای سنتی هندی به خودی خود بسیار سالم است. در حالی که ما همان برنج و گندم را برای کربوهیدرات ها مانند نان، ماکارونی و کیک در دنیای غرب داریم، سبزیجات، میوه ها، حبوبات (دال) بیشتری در وعده های غذایی روزانه مان گنجانده شده است. دلیل اصلی چاقی، گرایش به سمت غذاهای ناسالم است که توسط آمریکایی ها رایج شده است و افزایش حجم وعده های غذایی.

محبوب ترین رژیم های کاهش وزن، رژیم های کم کربوهیدرات است. اجتناب از کربوهیدرات در یک وعده غذایی هندی غیرممکن است. وعده‌های غذایی ما پر از اقلامی مانند Idli، Dosas، Upma، Poha، Dhoklas، Parathas، Chapattis و غیره است، اما شما مجبور نیستید این اقلام را حذف کنید زیرا بر خلاف همتایان غربی خود، این موارد پردازش نشده و از این رو با مقدار زیادی غذا پر می‌شوند. ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر.

در اینجا یک برنامه غذایی معمولی هندی برای کاهش وزن آورده شده است.

صبحانه: 2 دوس / 2 idlis / یک کاسه پوها / یک کاسه آپما / 2 چاپاتیس

قهوه / چای با شیر کم چرب

ناهار: یک کاسه برنج/ 3 چاپاتیس با سبزیجات

گوشت یک وعده (30 گرم)

سالاد جوانه

شام: 2 چاپاتیس با سابجی / 2 دوس / 2 idlis