رژیم غذایی ورزشکاران رژیم غذایی مناسب ورزشکاران


رژیم غذایی ورزشکاران

رژیم غذایی ورزشکاران

رعایت رژیم غذایی هنگام ورزش بسیار مهم است. یک رژیم غذایی ناسالم می تواند بر عملکرد و ورزش تأثیر بگذارد.

بنابراین بهتر است افرادی که از برنامه ورزشی استفاده می کنند رژیم غذایی داشته باشند.

ورزش انرژی بدن را مصرف می کند و باید این انرژی را با مصرف غذا جبران کنیم. در واقع با داشتن رژیم غذایی متابولیسم مناسب را تامین می کنیم.

رژیم غذایی ورزشکاران

با افزایش سطح آگاهی اجتماعی، توجه به ورزش و فعالیت های ورزشی در حال افزایش است، بنابراین توجه به رژیم غذایی ورزشکاران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر به صورت حرفه ای ورزش را دنبال کرده اید، انجام تمرینات بدنی روزانه یکی از اولویت های زندگی شماست و قطعا برای موفقیت در این امر به رژیم غذایی مناسب ورزشکاران نیاز دارید. از طرفی در دهه اخیر استفاده از مکمل های ورزشی مورد پسند باشگاه های ورزشی و مشتریان آنها قرار گرفته است. این در حالی است که علاوه بر هزینه بالای استفاده از مکمل های ورزشی، خطر تقلبی و بی کیفیت بودن همواره وجود دارد، در حالی که مصرف مکمل های ورزشی در دراز مدت می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

اصولاً در نظر داشته باشید که مصرف باکیفیت ترین مکمل های ورزشی فقط برای یک دوره سه تا چهار ماهه قبل از تمرین پرفشار است و نیازی به مصرف مداوم آنها نیست و استفاده مداوم از این مکمل ها توصیه نمی شود. . بنابراین استفاده از مکمل های ورزشی نیز باید زیر نظر پزشک در برنامه غذایی ورزشکاران قرار گیرد.

در سایت وزن من با آگاهی کارشناسان و متخصصان تغذیه و همچنین مربیان پیشکسوت باشگاه و اساتید تربیت بدنی به روزترین برنامه غذایی ورزشکاران مناسب ورزشکاران برای دستیابی به حجم عضلانی مورد انتظار را به شما معرفی می کنیم. با ما بمان.

طبق توصیه بسیاری از کارشناسان محافل پزشکی ورزشی در سراسر جهان، رژیم غذایی ورزشکاران باید به راحتی نیازهای تغذیه ای ورزشکاران را در هر سطح از تمرینات اعم از آماتور، نیمه حرفه ای و حرفه ای در حضور یا عدم حضور در مسابقات تامین کند. عدم آگاهی صحیح از رژیم غذایی ورزشکاران در حین مسابقه یا ورزش می تواند علاوه بر تحمیل هزینه ها، خطرات زیادی برای سلامتی به همراه داشته باشد. بنابراین برای دریافت برنامه غذایی ورزشی و همچنین رژیم چاقی یا افزایش وزن باید به مراکز درمانی معتبر مراجعه کنید.
اهمیت تغذیه ورزشی با رژیم غذایی ورزشکاران

افرادی که در معرض فعالیت بدنی شدید قرار دارند، متابولیسم بالایی دارند و در حین فعالیت بدنی و تعریق، بسیاری از مواد معدنی و مواد مغذی بدن خود را از دست می دهند. بنابراین جبران مواد مغذی از دست رفته تنها با داشتن رژیم غذایی مناسب ورزشکاران بر اساس اصول تغذیه مناسب برای این افراد امکان پذیر خواهد بود. رژیم غذایی ورزشکاران برای ورزشکاران باید شامل تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن و تمام مواد غذایی موجود در هرم تغذیه باشد. اما بسته به اینکه در چه مرحله ای از عضله سازی هستید، مصرف هر ماده باید بر اساس رژیم غذایی ورزشکار مدیریت شود.
ویژگی های رژیم غذایی ورزشکاران

یک رژیم ورزشی به افراد این توانایی را می دهد که رژیم غذایی ورزشی خود را با رژیم غذایی خانواده خود هماهنگ کنند تا علاوه بر حفظ یک رژیم ورزشی سالم، با رژیم غذایی خانواده همخوانی داشته باشد.
رژیم غذایی ورزشکاران با رژیم غذایی افراد عادی متفاوت است. به عنوان مثال یکی از اصول طراحی رژیم غذایی ورزشکاران افزایش میزان پروتئین در رژیم غذایی آنهاست به طوری که برای یک فرد عادی تقریباً 8 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است اما در یک برنامه ورزشی میزان پروتئین در رژیم غذایی 1.5 تا 2 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن. البته میزان پروتئین در رژیم غذایی ورزشکاران بسته به نوع ورزش، وزن و ورزش سبک متفاوت است.

یکی دیگر از ویژگی های رژیم غذایی ورزشکاران افزایش نیاز به کربوهیدرات برای تامین انرژی و جلوگیری از خستگی زودرس است. از طرفی افزودن مواد معدنی و ویتامین ها برای عضله سازی باید در برنامه غذایی ورزشی گنجانده شود. بنابراین داشتن مشاور تغذیه مناسب و به روز رسانی رژیم غذایی ورزشکاران با توجه به شرایط بدنی به صورت هفتگی یا ماهانه، کنترل مداوم وزن و همچنین انجام چکاپ های منظم به ورزشکاران اکیدا توصیه می شود.

اهمیت رژیم غذایی ورزشکاران

شما می توانید با دریافت آنلاین برنامه رژیم غذایی ورزشکاران با پشتوانه تجربه چندین ساله متخصصان تغذیه و پزشکان، همراه با دریافت مشاوره دو طرفه از «وزن من» از بهترین رویکردهای ورزشی – تمرینی و سبک تغذیه سالم برای ورزشکاران بهره مند شوید. مرکز مراقبت های بهداشتی
اهمیت محاسبه انرژی در رژیم غذایی ورزشکاران

معمولاً هنگام طراحی برنامه تمرینی توجه به نوع ورزش، مدت زمان و تعداد دفعات انجام آن در طول هفته اهمیت دارد. برای تامین انرژی علمی و دقیق مورد نیاز خود در طول تمرینات ورزشی و مسابقات.

بسیاری از افراد همچنان معتقدند که استفاده از مکمل های ورزشی به تناسب اندام و ورزش کمک می کند، در حالی که بسیاری از قهرمانان تناسب اندام و میادین ورزشی در کنار فعالیت های ورزشی از رژیم غذایی مناسب و اصولی ورزشکاران استفاده می کنند.

مرکز پزشکی “وزن من” با استفاده از تجربیات متخصصان تغذیه ورزشی بر اساس فعالیت های ورزشی، برنامه رژیم غذایی ورزشکاران را به صورت کاربردی، ساده و البته صد در صد کاربردی در اختیار مراجعین محترم متناسب با رژیم غذایی استاندارد ورزشی در جوامع ورزشی قرار می دهد. داخلی و بین المللی است.
در رژیم غذایی ورزشکاران چه بخوریم

مرغ: خوردن سینه مرغ آب پز برای شام یا ناهار کمک زیادی به رساندن پروتئین به بدن ورزشکار می کند.
ماهی: ماهی و غذاهای دریایی سرشار از امگا 3 هستند و انرژی مورد نیاز ورزشکار را برای ورزش فراهم می کنند.
دریافت دیرهنگام کربوهیدرات: غذاهایی مانند پاستا، برنج و نان مصرف کنید
از نوشابه های گازدار استفاده نکنید
30 دقیقه قبل از ورزش از شکر ساده استفاده نکنید
از گوشت گاو به عنوان بهترین گوشت برای خوردن استفاده کنید
برای جلوگیری از گرفتگی عضلات از مغز، بریس و آب استفاده نکنید
از غذاهای آب پز، کبابی و بخارپز استفاده کنید و مصرف غذاهای سرخ شده را کاهش دهید
مصرف جگر را هفته ای یک بار در برنامه غذایی ورزشکاران قرار دهید
بدون مشورت با کارشناسان و مشاوران متخصص در زمینه رژیم غذایی ورزشکاران از مصرف مکمل های غذایی خودداری کنید
میوه ها و سبزیجات (5 وعده یا بیشتر): مصرف میوه هایی مانند موز، توت فرنگی، زغال اخته و انگور فرنگی ضمن تامین آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن باعث افزایش قند خون و بازیابی انرژی در بدن ورزشکار می شود.

آنچه در رژیم غذایی ورزشکاران نباید خورد

محرک‌های سیستم عصبی مرکزی: از مصرف غذاهای حاوی کوکائین، کافئین و آمفتامین‌ها که باعث می‌شود ورزشکار به دلیل احساس خستگی به ورزش‌های سنگین بپردازد، خودداری کنید.
مسکن های مخدر: برخی از داروهایی که درد را پنهان می کنند مانند هروئین، مرفین و کراک به دلیل اثرات مخربی که دارند اکیدا ممنوع هستند.

رژیم غذایی ورزشکاران قبل از مسابقه

هدف نهایی رژیم غذایی یک ورزشکار این است که بدن ورزشکار را با تامین کربوهیدرات کافی به عنوان منبع انرژی و جلوگیری از کاهش ذخایر گلیکوژن ماهیچه ای و همچنین تامین آب کافی آماده کند. طبق برنامه غذایی ورزشکاران، در روز مسابقه از مصرف غذاهای چرب و پرپروتئین به دلیل دیر هضم شدن باید پرهیز شود، زیرا تاثیرات نامطلوبی بر عملکرد ورزشی ورزشکاران خواهد داشت.

رژیم غذایی ورزشکاران توصیه می کند که غذاهای پر کربوهیدرات به جای غذاهای چرب و پروتئینی سریعتر هضم و جذب شوند. حتماً 3 تا 4 ساعت قبل از شروع مسابقات و تمرینات ورزشی حدود 150 تا 300 گرم کربوهیدرات توسط ورزشکار مصرف شود.

به عنوان مثال، با توجه به رژیم غذایی ورزشکاران در روز مسابقه، می توانید پاستا و نان، نان با کره-مربا-عسل یا یک کاسه غلات با شیر بخورید. اما برای برخی از ورزش های سنگین مانند دو و میدانی، شنا، دوچرخه سواری و اسکی که بدن ورزشکار به دلیل کاهش ذخایر گلیکوژن به شدت خسته می شود، دریافت کربوهیدرات در رژیم غذایی ورزشکار باید 70 درصد (حدود 612 گرم کربوهیدرات) باشد. بازسازی گلیکوژن بنابراین می توانید از فرنی، تخم مرغ عسل، سبزیجات و میوه های تازه، آب میوه، برنج و ماهی و غیره استفاده کنید.
روش های بارگیری کربوهیدرات در رژیم غذایی ورزشکاران

3 روز قبل از مسابقه و تمرین از غذاهای پر کربوهیدرات استفاده کنید (مناسب برای مسابقات هفتگی)
رژیم 6 روزه ورزشکار: در سه روز اول قبل از مسابقه، رژیم غذایی ورزشکار سرشار از کربوهیدرات به علاوه ورزش سبک است و در 3 روز آخر علاوه بر ورزش سنگین، غذاهای کم کربوهیدرات در برنامه غذایی ورزشکار گنجانده شده است. برنامه غذایی ورزشکاران مناسب مسابقات قهرمانی کشوری و بین المللی)

راه های ارتباط با خانم هندی بهاری

شماره تماس مستقیم: ۰۹۰۳۱۳۱۳۱۱۹

نشانی : بلوار کشاورز، بین جمالزاده و کارگر، ساختمان پزشکان بهار، پلاک 340، طبقه دوم، واحد ۱۲