رژیم 7 روزه سم زدایی – یک هفته تا یک زندگی جدید سالم

پس از پایان رژیم سم زدایی 7 روزه، به لطف پایان آن احساس نفخ که پس از هر وعده غذایی کربوهیدرات های تصفیه شده، نوشیدنی های کافئین دار و غذاهای شور و چرب احساس می کردید، احساس جوانی، انرژی بیشتر و سبک تر خواهید کرد. همه آن غذاها در زمینه تغذیه اندکی فراهم می کردند و به جز استرس سیستم حذف استرس شما را کم می کردند.

شما باید از نظر جسمی، ذهنی و عاطفی آماده باشید تا یک هفته کامل از رژیم ۷ روزه سم زدایی خود را کامل کنید و باید تا زمانی که پزشک شما را معاینه نکند، شروع کنید. اگر از اختلالات مزمن قلب، کبد یا کلیه رنج می برید، یا در انتظار یا شیردهی کودک هستید، رژیم سم زدایی 7 روزه را انجام ندهید.

غذاهای رژیمی سم زدایی 7 روزه

شما برنامه غذایی یکسانی را برای هر روز از رژیم سم زدایی 7 روزه خود دنبال خواهید کرد و یکی از رازهای پایبندی به این برنامه این است که غذای خود را به آرامی و کامل بجوید. وقت گذاشتن برای غذا خوردن باعث می شود احساس سیری را تجربه کنید. خیلی کمتر وسوسه خواهید شد که سراغ تنقلات ناسالم بروید.

به محض اینکه صبح از رختخواب بیرون آمدید، شانزده اونس (دو فنجان) آب تصفیه شده بنوشید که آب تازه یک لیموترش را به آن اضافه کرده اید. انجام این کار هم شیره معده شما را فعال می کند و هم شما را در مسیر مصرف حداقل هشت فنجان آب تصفیه شده در طول روز قرار می دهد.

شما در طول روز، صبحانه‌های طولانی‌مدت می‌خورید که با میوه‌های تازه یک ربع تا نیم ساعت قبل از خوردن یک فنجان غلات کامل شروع می‌شود. برنج قهوه ای، ارزن، آمارانت و کینوا همگی گزینه های عالی برای رژیم سم زدایی 7 روزه هستند.

می توانید با افزودن کره، یا دو قاشق غذاخوری آب میوه تازه فشرده و روغن زیتون بکر یا نارگیل، غلات خود را جالب تر کنید. برای کمک به سیستم ایمنی بدنتان در مبارزه با رادیکال‌های آزاد، مکمل‌های 200-400 IU ویتامین E و 100-200mcg سلنیوم را در طول رژیم 7 روزه سم‌زدایی مصرف کنید.

میان وعده ها و مکمل ها

برای خوردن در اواسط صبح، می‌توانید مقداری از آب سبزیجات را که بعد از بخارپز کردن سبزیجات روزانه‌تان باقی می‌ماند، با کمی نمک لذت ببرید. از آن برای شستن 500-1000 میلی گرم ویتامین C غنی شده با منیزیم و کلسیم استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام مکمل‌های غذایی که در طول رژیم سم‌زدایی ۷ روزه استفاده می‌کنید، فاقد شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند.

ناهار سبزیجات بخارپز خواهد بود و آب باقیمانده به عنوان آبگوشت ذخیره می شود. شام هم به همین صورت است و شما با استفاده از سبزیجات مختلف تا جایی که می توانید در رژیم سم زدایی 7 روزه به خودتان لطف بزرگی خواهید کرد. این کار به شما اطمینان می دهد که به اندازه کافی بافت ها و طعم های مختلف دارید تا از خسته شدن و تسلیم شدن شما جلوگیری کند، زمانی که موفقیت بسیار نزدیک است!