زمان آن است که به آنچه می خوریم فکر کنیم – 10 غذایی که برای همه بدون قطعی است و نه

مطمئناً شما همان چیزی هستید که می خورید. مهمترین قدم شما به سمت یک سبک زندگی سالم این است که متوجه شوید بیشتر غذاهایی که نباید مصرف کنید، اغلب خوشمزه هستند، اما کشنده هستند. در حالی که محصولات غلات، کافئین و نوشیدنی های الکلی غذاهای ناسالم با طعم عالی شناخته شده اند، لیست به همین جا ختم نمی شود. غذاهای ناسالم زیادی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید، اما در حال حاضر در اینجا، ما می خواهیم 10 محصول غذایی را که همه باید از آنها پرهیز کنند، برجسته کنیم.

به خواندن ادامه دهید!

1. شیرین کننده مصنوعی تلخ شیرین جایگزین

شیرین کننده های مصنوعی و سایر جایگزین های قند نامیده می شوند بدون قند ممکن است واقعاً به شما در کاهش کالری کمک کند، اما قطعاً گلوله های جادویی نیستند. در حالی که آنها برای مدیریت وزن خوب عمل می کنند، اما برای سلامتی شما زهرآگین هستند. از قضا، این محصولات بدون کالری برای دور کمر شما به همان اندازه بد هستند کالری بالا قند. تحقیقات اخیر انجام شده در دانشگاه تگزاس، که در آن دو موش به ترتیب با شیرین کننده مصنوعی و رژیم غذایی آزاد تغذیه شدند، ثابت می کند که توجیه آشکاری برای این گفته است. مشخص شد موش هایی که با شیرین کننده مصنوعی تغذیه شده بودند، سطح قند خون بالاتری نسبت به موش هایی داشتند که در رژیم غذایی آزاد رها شده بودند. یکی از عوارض جانبی مهم که در اثر استفاده زیاد از شیرین کننده های مصنوعی مشاهده می شود، از دست دادن مایعات در بدن انسان است.

بنابراین، اکنون زمان آن فرا رسیده است که به این محصول ناسالم توجه کنید و به یک جایگزین طبیعی و ارگانیک شکر- عسل بروید.

2. مارگارین- بهتر از کره است، اما بهترین نیست

مارگارین با استفاده از روغن نباتی تهیه می شود و به همین دلیل جایگزینی سالم برای کره محسوب می شود. افسانه‌ای که در اینجا وجود دارد این است که اگرچه مارگارین کلسترول و چربی اشباع شده کمتری نسبت به کره دارد، اما محتوای نمک بالا و چربی ترانس موجود در مارگارین باعث گرفتگی شدید رگ‌ها در بدن انسان می‌شود. متخصصان تغذیه می گویند چربی اشباع موجود در مارگارین سطح کلسترول خون را افزایش می دهد و در نهایت ما را به بیماری های قلبی می کشاند. اگر با مراجعه به متخصصان تغذیه به دنبال اسپری نرم‌تر و سالم‌تر هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به سراغ منابعی بروید که حاوی چربی‌های تک غیراشباع هستند.روغن زیتون بهترین گزینه است).

3. فراستینگ-آیسینگ خیلی خنک نیست

ما می دانیم که مقاومت در برابر این شیرینی وسوسه انگیز روی کیک و کلوچه دشوار است، اما برای سلامتی خود، باید با آن فراست فانتزی خداحافظی کنید. تحقیقات نشان می دهد که فراستینگ تنها کالایی است که امروزه در خواربارفروشی ها دارای مقدار زیادی چربی ترانس است و چربی ترانس دشمن شکل بدن شماست. علاوه بر این، چربی ترانس باعث کاهش کلسترول خوب و افزایش کلسترول بد می شود و جای خود را به توسعه سریع چربی شکم و بیماری های قلبی می دهد. بنابراین، وقتی دیدید آن کیک خوشمزه در مهمانی به سراغ شما می آید، خود را مجبور کنید که بگویید:لطفا، بدون یخ زدگی!

4. غذای فرآوری شده پخته شده – آسان برای بشقاب، برای معده ناراحت کننده است

آن محصولات غذایی پخته شده از پیش بسته بندی شده، بدون شک غذای بدون زحمتی را در بشقاب به شما می دهند، اما شکم شما چه می شود؟ از آنجایی که این محصولات غذایی با هدف ماندگاری طولانی‌تر ساخته می‌شوند، حاوی محتوای قند بالا و مواد نگهدارنده هستند تا برای مدت زمان زیادی قابل خوردن باشند. ترکیبات ناسالم آنها باعث التهاب پوست، افزایش کالری در بدن و همچنین ایجاد چربی ناخواسته در اطراف غدد شما می شود. همچنین هضم آنها آسان نیست. به جای انتخاب این ناسالم چیزهای پیچیده شده، با گرفتن مقداری میوه تازه، میل میان وعده خود را از بین ببرید.

5. رنگ های غذایی- رنگین کمانی از خطرات

رنگ‌ها یا رنگ‌های خوراکی ممکن است غذا را وسوسه‌انگیز و در ظاهر خوب کنند، اما دلیل اصلی افزایش موارد مسمومیت غذایی در کودکان امروزه هستند. شدت رنگ های غذایی به قدری زیاد بوده است که بسیاری از حامیان سلامت سعی کردند رنگ های غذایی را به دلیل اثرات نامطلوب آن بر انسان و حیوانات، هر دو، از بین ببرند. مشخص شد که برخی از رنگ های غذایی حاوی مواد شیمیایی مصنوعی و آلاینده هایی هستند که باعث سرطان می شوند. اکنون آن بطری های رنگ خوراکی سمی را از قفسه آشپزخانه خود بردارید و از میوه ها و سبزیجات باقی مانده استفاده کنید تا ظاهری زیبا به غذای خود ببخشید.

6. غذای نشاسته ای دوست انرژی، دشمن برای سلامت

در حالی که هنوز بحث هایی در مورد اینکه آیا همه غذاهای نشاسته ای مصرف شود یا نه وجود دارد، کارشناسان می گویند که سلامتی زمانی بهتر است که فرد از غذاهای نشاسته ای مانند ماکارونی، برنج، نان، سیب زمینی سرخ کرده، کیک و کلوچه و غیره خودداری کند. همه این غذاها، اگرچه به نظر می رسد برای استخراج مواد مغذی خوب است، آنها دارای نشاسته بالایی هستند. از نظر علمی، برخی از نشاسته ها سریعتر از قند متابولیزه می شوند و باعث افزایش سریع قند خون می شوند. مطالعات ثابت کرده است که غذاهای نشاسته ای حاوی ماده شیمیایی به نام آکریل آمید هستند که در صورت استنشاق به مقدار زیاد منجر به بیماری های مغزی و حسی شدید می شود. اکنون که می‌دانید در تمام مدت چیزهای ناسالم زیادی می‌خورید، آن محصول نشاسته‌ای را از منوی شام خود حذف کنید و به یک غذای ناسالم بروید. بدون نشاسته رژیم امروز

7. سودا- یک بطری اسید قندی

آیا می دانید وقتی نوشابه می نوشید، چیزی جز یک قوطی آب که حدود 10 بسته شکر در آن است نمی نوشید؟! علاوه بر داشتن محتوای قند بالا، این نه چندان سالم نوشیدنی همچنین حاوی اسید کربنیک است – یک ماده بسیار خورنده، فقط به اندازه ای که به سلامت شما آسیب برساند. همچنین کافئین موجود در نوشابه باعث کاهش کلسیم استخوان ها می شود که در نهایت باعث ضعیف شدن استخوان ها می شود و در موارد شدید منجر به اختلال در عملکرد استخوان ها نیز می شود. H2O از مد روز خوب همیشه بهترین راه برای رفع تشنگی است، اما اگر چیزی خوش طعم می خواهید، مقداری مرکبات را در آن بفشارید تا طعمی لذت بخش و آرامش بخش داشته باشید.

8. سس سویا- به آرامی و مخفیانه مسموم می شود

سس سویا – یک ماده پنهان که بیشتر از هر سس دیگری باعث آسیب به سلامتی می شود. اگرچه سویا کالری کمتری دارد و ویتامین‌های خوب خاصی دارد، اما محتوای بالای سدیم موجود در سویا تنها دلیلی است که باید آن را از فهرست مواد تشکیل‌دهنده حذف کنید. متخصصان تغذیه می گویند که بیشتر موارد التهاب پوست، نفخ و فشار خون در بدن انسان نتیجه مصرف محصولات حاوی سس سویا است. سس سویا را با یک گزینه سالم تر جایگزین کنید – شربت افرا. و ما را باور کنید، تفاوت در طعم را نمی دانید!

9. فراورده های لبنی – هر آنچه سفید است، همیشه درست نیست

در طول سال‌ها ممکن است به شما آموزش داده شده باشد که محصولات لبنی برای سلامتی شما مفید هستند، اما اجازه دهید در اینجا شما را اصلاح کنیم. محصولات لبنی برای انرژی مفید هستند، اما مطمئنا برای سلامتی مفید نیستند. پس از تحقیقات و بررسی های گسترده، متخصصان رژیم غذایی ایالات متحده به این نتیجه رسیده اند که لبنیات چربی های اشباع شده در بدن انسان را می سازد. این چربی های اشباع شده نه تنها باعث ایجاد مشکلاتی مانند چاقی و سوء هاضمه می شوند، بلکه خطر بزرگی برای قلب شما نیز هستند. به جای انتخاب کل محصولات لبنی خود را سالم نگه می دارند، به محصولات لبنی بدون چربی یا کم چرب بروید.

10. پاپ کورن تئاتر- بمب های کالری

فاصله آن فیلم برای شما نیست که بروید و کالری بخورید، پس چرا اینها بمب های کالری– ذرت بو داده؟! مشخص شده است که پاپ کورن تئاتر با استفاده از روغن نارگیل تهیه می شود که حدود 90 درصد چربی اشباع شده را تشکیل می دهد. از قضا، حتی زمانی که یک وان پاپ کورن با اندازه متوسط ​​می خورید، کالری معادل سه برگر فست فود مصرف می کنید و بدتر می شود، یعنی چربی اشباع شده ای معادل یک چوب کامل کره. بنابراین، با سفارش یک میان وعده سالم یا یک نوشیدنی انرژی‌زا، فیلم خود را سالم‌تر کنید تا همیشه از آن لذت ببرید.

رژیم لاغری سریع