سبک زندگی سالم در دنیای مدرن

در سال های اخیر بسیاری از افراد در بسیاری از کشورها ورزش، شرکت در کلاس های یوگا و همچنین پیروی از رژیم های غذایی سخت را آغاز کرده اند. دلایل این فعالیت‌ها بسیار زیاد است، مانند استرس کار، افرادی که از دیابت رنج می‌برند، افرادی که چربی زیادی در غذا مصرف می‌کنند و به دلیل آلودگی و شهرنشینی مداوم. اکثر مردم ساکن در شهرها به دلیل دریافت زیاد مونوکسید کربن در بدن خود از آلودگی شدید رنج می برند. با توجه به این مصرف زیاد، عوارض جانبی زیادی در این فرآیند دخیل است.

بسیاری از مردم نیز به سیگار و الکل معتاد هستند، مطالعات اخیر توسط یک سازمان از 100 نفر 60 درصد به طور قابل توجهی بیش از حد سالم الکل مصرف می کنند. همچنین در بسیاری از کشورها حتی درصد جمعیت زنان مصرف کننده الکل در حال افزایش است. به همین دلیل بسیاری از پزشکان به افراد توصیه می کنند در اوقات فراغت خود به طور منظم ورزش کنند و ورزش کنند. در ده سال گذشته بیماری های قلبی از 35 درصد به 70 درصد افزایش یافته است. در سال‌های اخیر اکثر کودکان با بیماری‌هایی به دنیا می‌آیند که نتیجه آن عدم سلامت و سبک زندگی والدین است. بنابراین در این مواقع لازم است قوانینی را رعایت کنیم تا سلامت خودمان و نسل جوانمان سالم باشد.

حفظ سلامت چیزی نیست جز تمیز نگه داشتن بدن با عادات سالم مانند ورزش منظم. اول از همه یک دویدن منظم 2 کیلومتری برای یک فرد با سن متوسط ​​کافی است. در طول دوران مدرسه تا دانشگاه، همه درگیر یک یا آن ورزش هستند، اما وقتی افراد شغلی پیدا می‌کنند، سلامتی را فراموش می‌کنند و خیلی زود مشغول کار خود می‌شوند. فرد باید هر 3-4 ماه یکبار برای معاینه منظم با پزشک خود مشورت کند. آنها نباید استرس داشته باشند – اگر استرس پیدا کردند باید هر روز در کلاس های یوگا شرکت کنند تا فشار خون آنها نرمال شود. در غیر این صورت، آنها را به فشار خون یا هیپو، که ممکن است منجر به بیماری قلبی شود، می‌آورد. اکثر شرکت های بزرگ در ایالات متحده آمریکا و همچنین سایر نقاط جهان از متخصصین تغذیه، فیزیوتراپیست و همچنین پزشکان خوب برای مراقبت از کارمندان خود استفاده می کنند.

موضوع بعدی که می‌خواهم درباره آن صحبت کنم، رژیم غذایی است، زیرا غذای مصرفی ما مسئول تمام چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و آنزیم‌های لازم است که برای تبدیل یا استفاده از انرژی در بدن انسان مفید است. ما باید رژیم غذایی را با پرهیز از غذاهای ناسالم موجود در بازار به شدت دنبال کنیم. یک نظرسنجی اخیر نشان می دهد که اکثر مردم با مصرف غذاهای ناسالم بیمار می شوند. غذای کم چربی توصیه می شود زیرا با مصرف چربی بیشتر، چربی در رگ ها و شریان های بدن انسان جمع می شود که منجر به فشار خون بالا می شود که ممکن است منجر به بیماری قلبی شود. برای کاهش چربی‌های بدن انسان باید با کنترل چربی‌های بدن انسان، روغن یا پنیر یا کره کمتری در غذای خود مصرف کنیم. ورزش منظم برای کنترل چربی در بدن انسان مفید خواهد بود.

با انجام ورزش، ورزش خوبی برای بدن انسان خواهد بود. شنا نیز ورزش خوبی است. ما باید وزن بدن خود را با توجه به قد خود حفظ کنیم. در آنجا می توانیم مشکلات سلامتی خود را تا حد زیادی کاهش دهیم. من بحث خود را در مورد موضوع فوق با این جمله به پایان می‌برم که با ورزش منظم یا یوگا و رژیم غذایی سخت و ورزش و معاینات منظم می‌توانیم بدن خود را سالم نگه داریم، بالاخره یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که “سلامتی ثروت است”.