سطح کلسترول را با یک صبحانه آسان کنترل کنید




چگونه با یک صبحانه آسان سطح کلسترول را کنترل کنیم؟

کلسترول بد می تواند شریان ها را مسدود کند و منجر به بیماری های قلبی عروقی شود. نتایج تحقیقات نشان می دهد که خوردن جو، سطح کلسترول بد بدن را کاهش می دهد. در این مطلب از سایت دکتر رضا زسطی متخصص تغذیه اصفهان ما به نحوه کنترل سطح کلسترول با یک صبحانه آسان خواهیم پرداخت.

جو یک منبع غنی از بتا گلوکان است، فیبری که دارای طیف وسیعی از فواید است. با این حال، دریافت مقدار توصیه شده فیبر تنها از بلغور جو دوسر ممکن است دشوار باشد. در عوض، محققان سبوس جو دوسر را توصیه می‌کنند زیرا میزان بتاگلوکان آن دو برابر است. سبوس جو دوسر به عنوان غلات و همچنین در برخی از محصولات پخته شده موجود است.

ادامه مطلب : تغذیه در بیماران مبتلا به تشنج

نتایج این تحقیق شامل بررسی 58 کارآزمایی بالینی با حدود 4000 نفر است. این مطالعات به تأثیر رژیم غذایی غنی شده با جو دوسر بر کلسترول LDL (یا کلسترول بد) پرداختند. کلسترول غیر HDL و آپولیپوپروتئین B مورد بررسی قرار گرفتند. آپولیپوپروتئین B یک لیپوپروتئین است که کلسترول بد را از طریق خون حمل می کند.

حقایقی درباره صبحانه متخصص تغذیه اصفهان

دکتر ولادیمیر ووکسان، که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت، نتایج تحقیق را به شرح زیر توضیح داد: رژیم غذایی غنی شده با حدود 3.5 گرم فیبر بتا گلوکان در روز از جو دوسر به طور متوسط ​​باعث کاهش کلسترول LDL و همچنین کلسترول غیر HDL و آپولیپوپروتئین B در مقایسه با رژیم های غذایی شد. بدون کنترل را بهبود می بخشد.

دکتر رضا زاتی را در اینستاگرام دنبال کنید

این مطالعه نشان داد که با مصرف جو، کلسترول LDL 4.2 درصد، کلسترول غیر HDL 4.8 درصد و آپولیپوپروتئین B 2.3 درصد کاهش یافت. یکی از اولین مطالعات، که در سال 1963 انجام شد، نشان داد که تغییر رژیم غذایی از نان سفید به نان جو دوسر باعث کاهش کلسترول LDL می شود.


بیشتر بخوانید:

دلایل شکست رژیم های کاهش وزن

برای درمان کمبود آهن چه بخوریم؟

برنج روکش شده یا آبکش شده؟ این افراد اصلا برنج نمی خورند!