سلامت زنان در دوران یائسگی


11 مکمل برای یائسگی

کوهوش سیاه: کمک برای گرگرفتگی؟

کوهوش سیاه ممکن است به گرگرفتگی در دوران یائسگی کمک کند.

کوهوش سیاه یکی از مکمل های مورد مطالعه برای یائسگی است. این گیاه از ریشه گیاه کوهوش سیاه آمریکای شمالی تهیه می شود. چندین مطالعه نشان داده اند که در مقایسه با دارونما به خصوص در گرگرفتگی کمک می کند. اما مطالعات دیگر هیچ فایده ای پیدا نکرده اند. هشدار: در صورت داشتن مشکلات کبدی استفاده نکنید.

بذر کتان: تعریق شبانه را برطرف می کند

لیگنان های موجود در دانه کتان ممکن است به تعادل هورمون های زنانه کمک کند.

دانه کتان و روغن بذر کتان ممکن است به برخی از زنان با علائم خفیف یائسگی کمک کند. منبع خوبی از لیگنان است که هورمون های زنانه را متعادل می کند. با این حال، همه مطالعات این فواید را در تسکین گرگرفتگی نشان نداده اند.

کلسیم: از تحلیل استخوان جلوگیری می کند

اطمینان حاصل کنید که کلسیم کافی در دوران یائسگی و بعد از آن برای محافظت از سلامت استخوان های خود دریافت می کنید.

هنگامی که سطح هورمون ها پس از یائسگی کاهش می یابد، از دست دادن استخوان می تواند به یک مشکل جدی تبدیل شود. دریافت کلسیم کافی بسیار مهم است. زنان زیر 51 سال به 1000 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند. زنان 51 ساله و بالاتر به 1200 میلی گرم در روز نیاز دارند.

نکته: بهتر است کلسیم خود را از غذا دریافت کنید. اگر برای پر کردن شکاف به مکمل‌ها نیاز دارید، دوزهای کمتری را با غذا در طول روز مصرف کنید (حداکثر 500 میلی‌گرم در یک زمان) زیرا به جذب بهتر کلسیم کمک می‌کند.

شبدر قرمز: محبوب اما اثبات نشده

شبدر قرمز ممکن است به علائم یائسگی کمک کند یا نه.

بسیاری از زنان از شبدر قرمز استفاده می کنند به این امید که استروژن گیاهی طبیعی آن علائم یائسگی آنها را کاهش دهد. با این حال، نتایج تحقیقات تاکنون متفاوت بوده است.

علیرغم نگرانی اولیه، مطالعات اخیر افزایش سرطان رحم را هنگامی که زنان به مدت 3 ماه شبدر قرمز مصرف کردند، نشان نداده است. اما اگر نگران هستید، همیشه بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.

ویتامین D: آفتاب بگیر

برای جذب مناسب کلسیم به ویتامین D کافی نیاز دارید.

ویتامین D به اندازه کلسیم برای سلامت استخوان مهم است. بدون ویتامین D، بدن شما نمی تواند کلسیم را جذب کند. اکثر بزرگسالان به 600 واحد بین المللی در روز نیاز دارند. افراد 71 ساله و بالاتر به 800 واحد بین المللی در روز نیاز دارند. ویتامین D در بسیاری از غذاها و مکمل ها یافت می شود، اما منبع دیگری نیز وجود دارد: خورشید.

نکته: ممکن است شنیده باشید که بدن شما با قرار گرفتن در معرض نور خورشید ویتامین D تولید می کند. این درست است، اما حتی مقدار کمی نور خورشید می تواند منجر به آسیب پوست شود. اگر به اندازه کافی در رژیم غذایی خود مصرف نمی کنید بهتر است روی غذا تمرکز کنید و از مکمل ها استفاده کنید.

سیب زمینی وحشی: جایگزینی برای هورمون ها

به نظر می رسد قرص ها و کرم های ساخته شده از سیب زمینی وحشی برای علائم یائسگی مفید هستند، اما مطالعات بالینی این موضوع را تایید نمی کند.

قرص ها و کرم های ساخته شده از گونه های خاصی از سیب زمینی وحشی جایگزین های محبوبی برای هورمون درمانی برای یائسگی هستند. برخی از ترکیبات طبیعی موجود در این سیب زمینی شبیه استروژن و پروژسترون هستند، اما ممکن است در انسان فعال نباشند. تاکنون مطالعات بالینی نشان نداده اند که آنها علائم یائسگی را کاهش می دهند.

جینسینگ: تقویت کننده خلق و خو

جینسینگ ممکن است کیفیت زندگی را در دوران یائسگی بهبود بخشد، اما به نظر نمی رسد که به گرگرفتگی کمک کند.

چندین مطالعه شواهدی پیدا کرده اند که نشان می دهد انواع مختلف جینسینگ ممکن است به بهبود کیفیت زندگی در دوران یائسگی کمک کند. ثابت شده است که جینسینگ خلق و خو را تقویت می کند و خواب را بهبود می بخشد. اما تاکنون مطالعات نشان نداده اند که جینسینگ آمریکایی یا کره ای به علائم فیزیکی یائسگی مانند گرگرفتگی کمک می کند.

مخمر سنت جان: کنترل نوسانات خلقی

خار مریم ممکن است به نوسانات خلقی در دوران یائسگی کمک کند.

مخمر سنت جان یک درمان شناخته شده برای افسردگی خفیف است. اما ممکن است برای زنان در دوران یائسگی نیز فواید خاصی داشته باشد. شواهدی وجود دارد – به ویژه هنگامی که با کوهوش سیاه ترکیب شود – نشان می دهد که خار مریم می تواند خلق و خو را بهبود بخشد و نوسانات خلقی مرتبط با یائسگی را هموار کند.

DHEA: هورمون جوانی

DHEA ممکن است به کاهش علائم یائسگی، از جمله کاهش میل جنسی و گرگرفتگی کمک کند.

سطح طبیعی هورمون DHEA در بدن ما پس از 30 سالگی کاهش می یابد. برخی مطالعات کوچک نشان داده اند که مکمل های DHEA علائم یائسگی مانند کاهش میل جنسی و گرگرفتگی را کاهش می دهند. شواهد مختلط است. مطالعات دیگر هیچ فایده ای پیدا نکرده اند. نگرانی هایی وجود دارد که مصرف طولانی مدت یا دوزهای بالای DHEA ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد.

دونگ کوای: ملکه گیاهان

Dong Quai هزاران سال است که در طب چینی استفاده می شود، اما هیچ مدرکی مبنی بر کمک به گرگرفتگی یا سایر علائم یائسگی وجود ندارد.

Dong Quai هزاران سال است که در طب چینی به عنوان دارویی برای سلامت زنان استفاده می شود. اما تحقیقات اخیر شواهدی برای اثبات این موضوع پیدا نکرده است. مطالعه ای بر روی دانگ کوای برای تعیین اثرات آن بر گرگرفتگی در دوران یائسگی بی نتیجه بود. از آنجایی که دانگ کوای در صورت استفاده طولانی مدت ممکن است خطراتی از جمله سرطان داشته باشد، قبل از استفاده از آن با پزشک مشورت کنید.

سویا: غذای شگفت انگیز؟

غذاهای سویا ممکن است گرگرفتگی خفیف را تسکین دهند.

زنان یائسه در ایالات متحده بیش از هشت برابر بیشتر از زنان در کشورهای آسیایی در معرض گرگرفتگی هستند. آیا سویا در رژیم غذایی آسیایی می تواند تفاوت را توضیح دهد؟ احتمال دارد. مطالعات نشان داده است که سویا در تسکین گرگرفتگی موثر است.

غذاهای سویا (مانند سویا و توفو) و مکمل های فیتواستروژن (ترکیبات استروژن مانند موجود در گیاهان خاص) گاهی برای تسکین گرگرفتگی خفیف استفاده می شوند. اگر چه تحقیق بی نتیجه است.

در مورد مکمل هایی که مصرف می کنید با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید:

همه مکمل ها دارای عوارض جانبی بالقوه هستند.

مکمل ها و گیاهان دارویی ممکن است با برخی از داروهایی که مصرف می کنید تداخل داشته باشند. آنها می توانند اثر دارو را تقویت یا خنثی کنند. یا این تعامل می تواند مشکلات دیگری ایجاد کند. برخی از گیاهان می توانند واکنش های آلرژیک ایجاد کنند.

نظر خود را ثبت کنید