صبحانه کم کالری و رژیم لاغری | شرکت داروسازی پوراتاب


از آنجایی که صبحانه مهم ترین وعده غذایی در روز است، انتخاب غذاهای سیرکننده و پر انرژی برای افزایش سطح قند خون هنگام بیدار شدن از خواب مهم است و یک صبحانه کم کالری می تواند به حفظ وزن کمک کند.

ایده های صبحانه کم کالری

در این مقاله قصد داریم دستور العمل های خوشمزه ای را که کمتر از 100 کالری در هر وعده دارند، لیست کنیم. از اسموتی گرفته تا نان تست دارچین، همه این وعده های غذایی کم کالری، سیر کننده و حتی برخی از آنها کم چرب هستند و می توانند به کاهش وزن کمک کنند.

1. لوبیا روی نان تست، 97 کالری

مواد لازم: 1 تکه نان سبوس دار: 55 کالری، 50 گرم لوبیا پخته: 42 کالری
طرز تهیه: حبوبات را در مایکروویو گرم کنید و نان را در توستر قرار دهید. از مصرف کره خودداری کنید تا صبحانه کم و زیر 100 باشد.

2. موز و عسل، 99 کالری

مواد لازم: نصف قاشق غذاخوری عسل: 10 کالری، 1 عدد موز کوچک: 89 کالری
طرز تهیه: موز را تکه تکه کنید. مقداری عسل روی آن بریزید. این میان وعده خوشمزه را به صبحانه تبدیل کنید. اگر می خواهید تجربه جدیدی داشته باشید، یک موز را له کنید و در مایکروویو گرم کنید و روی آن عسل بریزید.

3. هندوانه، 65 کالری

مواد لازم: 200 گرم هندوانه
طرز تهیه: هندوانه یکی از میوه های مناسب برای صبحانه کم کالری است که سرو آن بسیار آسان است. فقط آن را به قطعات کوچک یا مکعب برش دهید و به عنوان یک صبحانه سالم از آن لذت ببرید.

4. گریپ فروت، نارنگی و انار، 75 کالری

مواد لازم: 1 عدد گریپ فروت: 42 کالری، 1 نارنگی: 23 کالری، 15 گرم دانه انار: 10 کالری
طرز تهیه: با استفاده از چاقوی دندانه دار، گریپ فروت را پوست بگیرید و تمام پوست و غلاف آن را جدا کنید. دو طرف غشا را برش دهید تا هر قسمت از آن جدا شود. آن را در ظرفی بریزید. نارنگی را پوست بگیرید و پوست و قسمت های غشایی آن را جدا کنید. با گریپ فروت مخلوط کنید و دانه های انار را روی آن اضافه کنید.

5. نان تست و دارچین، 92 کالری

مواد لازم: 5 گرم کره: 36 کالری، اسپری روغن زیتون: 1 کالری، 1 تکه نان سبوس دار (22 گرم): 50 کالری، 1-2/4 قاشق چایخوری شیرین کننده: 5 کالری، مقدار کمی دارچین
طرز تهیه: کره را با 2 اسپری روغن زیتون در تابه گرم کنید. نان را به تابه اضافه کنید و 2 دقیقه تفت دهید تا کمی قهوه ای رنگ شود و آن را برگردانید و 2 دقیقه دیگر تفت دهید. سپس آن را در بشقاب قرار دهید و مقداری شیرین کننده و دارچین به آن اضافه کنید. برای سرو به صورت مثلث برش دهید.

6. کیوی، ماست یونانی و زغال اخته، 95 کالری

مواد لازم: 1 کیوی خرد شده: 42 کالری، 3 قاشق غذاخوری ماست یونانی بدون چربی: 24 کالری، 50 گرم زغال اخته: 29 کالری
طرز تهیه: چند قاشق غذاخوری ماست، یک مشت زغال اخته و مقداری کیوی خرد شده و پوست کنده را در ظرفی بریزید یا آن را به اسموتی ماست تبدیل کنید و یک صبحانه کم کالری درست کنید.

معرفی 13 صبحانه کم کالری

7. اسموتی مخلوط توت و ماست، 89 کالری

مواد لازم: 25 گرم توت فرنگی: 8 کالری، 25 گرم تمشک: 13 کالری، 25 گرم تمشک: 11 کالری، 150 میلی لیتر شیر بدون چربی: 35 کالری، 25 گرم ماست یونانی بدون چربی 22 کالری:
طرز تهیه: توت فرنگی را با تمشک، شاه توت، شیر بدون چربی و ماست یونانی در مخلوط کن بریزید. هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند. سپس می توانید بخورید.

8. املت سفیده تخم مرغ و فلفل سیاه، 91 کالری

مواد لازم: 3 عدد سفیده تخم مرغ: 51 کالری، 1 قاشق چایخوری روغن زیتون: 40 کالری، نمک و فلفل.
طرز تهیه: سفیده تخم مرغ منبع عالی پروتئین است و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. سفیده های تخم مرغ را در یک کاسه کوچک بزنید. روغن زیتون را در تابه داغ کرده و تخم مرغ را اضافه کنید. با استفاده از یک قاشق یا قاشق چوبی تخم مرغ را در تابه بریزید تا پخته شود. سپس با نمک و فلفل مزه دار کرده و سرو کنید.

9. کشمش، ماست یونانی و بادام، 94 کالری

مواد لازم: 1 قاشق غذاخوری کشمش: 42 کالری، 3 قاشق غذاخوری ماست یونانی بدون چربی: 24 کالری، 4 عدد بادام کامل: 28 کالری
طرز تهیه: بادام و کشمش را با مقداری ماست یونانی مخلوط کرده و میل کنید. بادام سرشار از چربی های طبیعی است که برای بدن مفید است و در مدت زمان طولانی انرژی آزاد می کند تا شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد.

10. تخم مرغ و قارچ، 91 کالری

مواد لازم: 1 عدد تخم مرغ: 78 کالری، 100 گرم قارچ تازه خرد شده: 13 کالری
طرز تهیه: قارچ ها را خرد کرده و با یک قاشق چایخوری آب در تابه تفت دهید. در همین حین تخم مرغ را در ظرفی با همزن بزنید و همراه با قارچ داخل ماهیتابه بریزید. به پختن تخم مرغ ها ادامه دهید تا طلایی و پفی شوند. از شیر و کره خودداری کنید و فقط از یک تخم مرغ استفاده کنید تا کل کالری افزایش نیابد.

هر آنچه که باید در مورد صبحانه سالم بدانید: اهمیت خوردن یک صبحانه سالم

11. توت مخلوط، زردآلو و ماست یونانی، 96 کالری

مواد لازم: 50 گرم تمشک: 19 کالری، 3 قاشق غذاخوری ماست یونانی بدون چربی: 24 کالری، 50 گرم توت فرنگی: 16 کالری، 50 گرم تمشک: 20 کالری، 1 عدد زردآلو تازه: 17 کالری
طرز تهیه: این یک راه عالی برای افزایش ماندگاری ماست و افزودن طعم شیرین به آن است. با افزودن مخلوط یاری و زردآلو تازه به ماست یونانی، از یک صبحانه سالم با تمام این میوه ها لذت ببرید.

12. املت اسفناج 94 کالری

مواد لازم: 1 عدد تخم مرغ متوسط: 78 کالری، 60 گرم اسفناج تازه: 16 کالری
طرز تهیه: تخم مرغ را بشکنید و در یک فنجان مخلوط کنید و در تابه کوچکی بریزید. صبر کنید تا املت پخته شود و سپس اسفناج را روی آن بریزید و کباب کنید. افزودن نمک، فلفل و مقداری سبزی به تخم مرغ ها طعم می بخشد و یک صبحانه کم کالری خوشمزه می شود.

13. جو با زغال اخته، 100 کالری

مواد لازم: 25 گرم زغال اخته منجمد: 13 کالری، 50 گرم ماست طبیعی بدون چربی: 22 کالری، 25 گرم جو دوسر: 65 کالری
طرز تهیه: برای یک صبحانه کم کالری، زغال اخته را در تابه گرم کنید و با ماست بدون چربی و جو سرو کنید.