علم ورزش آیا پودر پروتئین جوانه زده سالم تر است؟


پروتئین، چربی ها و کربوهیدرات ها سه ماده مغذی درشت مغذی هستند که بدن شما برای انرژی و سلامت مطلوب به آن نیاز دارد. کربوهیدرات ها و چربی ها انرژی شما را تامین می کنند، در حالی که بدن شما فقط از مقدار کمی پروتئین به عنوان منبع سوخت استفاده می کند، مگر در شرایط استرس زا مانند ورزش سنگین یا گرسنگی. پروتئین یک ماده مغذی حیاتی برای سلامتی است. برای ساختن بافت عضلانی، ساخت آنتی‌بادی‌هایی که با عفونت مبارزه می‌کنند، آنزیم‌هایی که واکنش‌های شیمیایی را فعال می‌کنند، بافت ماهیچه‌ای را ترمیم می‌کنند و پروتئین‌هایی می‌سازند که تعادل مایعات را در داخل بافت‌ها و رگ‌های خونی حفظ می‌کنند، به پروتئین نیاز دارید. در واقع پروتئین و آمینو اسیدهای آن یکی از مهم ترین اجزای بدن شما هستند. بنابراین در این مقاله در مورد پودر پروتئین جوانه زده توضیح می دهیم.

یک فرد فعال تقریباً 0.8 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز نیاز دارد، اگرچه ممکن است شما ورزشکاری باشید که دو برابر این مقدار نیاز داشته باشید. شما انتخاب های زیادی برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن خود دارید. شما می توانید پروتئین را هم از منابع حیوانی و هم از منابع گیاهی دریافت کنید.

این روزها بسیاری از افراد پروتئین های گیاهی را انتخاب می کنند. برخی از افراد نیز رژیم غذایی خود را با پودرهای پروتئینی و شیک های پروتئینی تکمیل می کنند، به خصوص آنهایی که تمرینات بدنسازی انجام می دهند یا ورزش های سنگین و شدید دارند. وقتی قفسه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی یا داروخانه‌ها را بررسی می‌کنید، ممکن است انواع پودرهای جوانه را ببینید و بپرسید که آیا این پودرها سالم‌تر و مؤثرتر هستند؟

پروتئین جوانه زده چیست؟

تولید کنندگان پودرهای پروتئین جوانه زده را از دانه ها و دانه های جوانه زده می سازند. غلات و دانه ها حاوی پروتئین همراه با کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. هنگامی که پودرهای پروتئین جوانه زده را خریداری می کنید، به پروتئین های دانه ها و غلاتی دسترسی دارید که به پودر تبدیل شده اند و می توانید از آنها برای تهیه شیک پروتئین استفاده کنید.

آیا پودر پروتئین جوانه زده برتر از پودر پروتئین معمولی است؟

تولید کنندگان از پودر پروتئین جوانه زده از غلات کامل و دانه هایی که تازه شروع به جوانه زدن کرده اند استفاده می کنند. این یک مزیت است زیرا در طی فرآیند جوانه زدن و رشد، برخی از کربوهیدرات های موجود در دانه ها و دانه ها شکسته شده و نسبت مواد مغذی به کربوهیدرات ها افزایش می یابد.

فرآیند جوانه زدن همچنین غلظت فیتات ها را کاهش می دهد. فیتات ها ترکیباتی هستند که جذب املاح را کاهش می دهند. بنابراین، دانه ها و دانه های جوانه زده دارای مواد معدنی بیشتری هستند که در دسترس زیستی هستند. این مواد معدنی عبارتند از آهن، منیزیم و روی. جوانه زدن غلات و دانه ها را قابل هضم تر می کند، بنابراین کمتر در معرض نفخ و گاز معده خواهید بود.

اگر شیک های پروتئینی ساخته شده با پودرهای جوانه زده را دوست ندارید، می توانید انواع نوارهای پروتئینی ساخته شده با دانه های جوانه زده را پیدا کنید. مانند هر نوار پروتئین دیگری، باید به اطلاعات تغذیه ای و لیست مواد و مواد تشکیل دهنده روی محصول نگاه کنید و ببینید چه مقدار شکر و مواد افزودنی دارد.

مضرات پروتئین های جوانه زده

با انتخاب پودر پروتئین جوانه زده ممکن است مواد معدنی بیشتری دریافت کنید، اما مصرف این نوع پودر پروتئین دارای معایبی است. شما همیشه چیزی را که برای آن هزینه کرده اید دریافت نمی کنید و حتی ممکن است تعجب کنید! هنگامی که Clean Label Product 134 پودر پروتئین را آزمایش کرد، مشخص شد که تقریباً همه آنها حاوی دو یا چند فلز سنگین هستند و بیش از نیمی از آنها حاوی بیسفنول A (BPA) هستند.

برخی از این فلزات سنگین شامل آرسنیک معدنی، کادمیوم و سرب هستند که همگی به بدن انسان آسیب می رسانند. در میان پودرهای پروتئینی که Clean Label Product آزمایش کرد، انواع گیاهی آلودگی بیشتری نسبت به انواع لبنیات داشتند. تولیدکنندگان می توانند چنین اشتباهاتی را مرتکب شوند زیرا سازمان غذا و دارو نظارت دقیقی بر تولید مکمل های غذایی از جمله پودرهای پروتئینی ندارد.

پودر پروتئین جوانه زده ممکن است حاوی مواد افزودنی دیگری نیز باشد

هنگام خرید پودر پروتئین، با یک محصول بسیار فرآوری شده سر و کار دارید. بنابراین شما چیزی بیشتر از دانه های جوانه زده و غلات کامل دریافت می کنید. بیشتر پودرهای پروتئینی تجاری حاوی شیرین کننده ها، طعم دهنده ها و غلیظ کننده ها هستند. محصولی که خریداری می کنید ممکن است حاوی مقادیر قابل توجهی شکر یا شیرین کننده های مصنوعی باشد. تولیدکنندگان برخی پودرهای پروتئینی را با الکل قندی مانند اریتریتول شیرین می کنند. اگرچه قند الکل ها به طور کلی بی ضرر هستند، اما شما آنها را جذب نمی کنید. بنابراین، ابتلا به نفخ و گاز معده عجیب نیست. پودرهای پروتئینی اغلب مملو از سدیم نیز هستند. سدیم به محصول نهایی طعم بهتری می دهد.

منابع غذایی پروتئین بهترین انتخاب هستند

وقتی عجله دارید یک اسموتی پروتئینی می تواند یک میان وعده عالی قبل یا بعد از تمرین باشد، اما بهترین راه برای دریافت پروتئین، استفاده از غذاهای طبیعی است. به این ترتیب قند اضافی، شیرین کننده های مصنوعی، افزودنی ها و مواد سمی را وارد بدن خود نمی کنید.

اگر پروتئین کافی را در هر وعده غذایی بگنجانید، تامین پروتئین مورد نیاز بدنتان کار سختی نخواهد بود. روز خود را با تخم مرغ شروع کنید، ماست را به عنوان میان وعده بخورید و برای شام سینه مرغ یا بوقلمون بخورید. اگر از رژیم غذایی گیاهی پیروی می کنید، توفو، کینوآ، دانه های چیا، آجیل و دانه ها و حبوبات همگی منابع عالی پروتئین گیاهی هستند. حتی سبزیجات سبز نیز مقدار قابل توجهی پروتئین دارند. به عنوان مثال، یک کلم بروکلی متوسط ​​تقریباً 4 گرم پروتئین دارد. علاوه بر این، با خوردن کلم بروکلی، فیبر خوبی نیز در اختیار بدن خود قرار می دهید.

آخرین کلمه

پودر پروتئین جوانه زده از نظر مواد مغذی در مقایسه با سایر انواع پودرهای پروتئینی مزایایی دارد. با مصرف غلات و دانه های جوانه زده، مواد معدنی بیشتری جذب می کنید و این پودرهای پروتئینی حاوی فیتات کمتری هستند. اما این تفاوت چندان چشمگیر نیست و در واقع بهتر است غذاهای منبع پروتئین طبیعی را به این پودرها ترجیح دهید و فقط گاهی از پودرهای پروتئینی استفاده کنید.

هوشمندانه خرید کنید! اگر پودر پروتئین جوانه زده می‌خرید، فکر نکنید که فقط به خاطر جوانه زدن آن سالم است. برچسب محصول را بخوانید تا ببینید چه مقدار شکر اضافه دارد و آیا شیرین کننده های مصنوعی دارد یا خیر. محصول را از برند معتبر خریداری کنید تا میزان مواد آلوده کمتر شود. قبل از انتخاب، تحقیق کاملی انجام دهید، فریب تبلیغات را نخورید و مطمئن شوید که بهترین محصول را انتخاب می کنید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com