علوم ورزشی تفاوت بین گینر و پروتئین آب پنیر چیست؟


زمانی که درگیر تمرینات بدنسازی هستید، یکی از بزرگترین اهداف شما عضله سازی است، بنابراین استفاده بهینه از مکمل های بدنسازی و تغذیه بعد از تمرین می تواند شما را به هدفتان نزدیک کند. مکمل های زیادی در بازار وجود دارد، از مکمل های حجیم مانند کراتین یا بتا آلانین گرفته تا مکمل های تجزیه عضلات و افزایش وزن. اما رایج ترین مکمل هایی که استفاده می شود گینر و پروتئین آب پنیر است.

بسیاری از ورزشکاران برای اولین بار با نام این دو مکمل آشنا هستند، اما تفاوت آن ها را نمی دانند و به نوعی سردرگم هستند. در این مقاله تفاوت بین گینر و پروتئین آب پنیر را به اختصار توضیح می دهیم.

پروتئین آب پنیر چیست و از چه چیزی تشکیل شده است؟

به طور خلاصه، پروتئین آب پنیر به عنوان یک محصول جانبی در صنایع شیر و پنیر به دست می آید. پروتئین آب پنیر به سرعت جذب بدن می شود و حاوی آمینو اسیدهای ضروری مورد نیاز برای رشد عضلات است. این نوع پروتئین حاوی لاکتوز است و چربی آن حذف شده است. مصرف پروتئین آب پنیر را می توان راهی ساده برای دریافت پروتئین مورد نیاز روزانه یک ورزشکار علاوه بر تغذیه در نظر گرفت.

در واقع بهترین شکل پروتئین موجود است که به راحتی هضم می شود و به سرعت وارد جریان خون می شود. بر اساس محتوای پروتئین، پروتئین آب پنیر به سه دسته تقسیم می شود. که به ترتیب مبتنی بر کاهش محتوای پروتئین است. پروتئین آب پنیر، پروتئین آب پنیر غلیظ و پروتئین آب پنیر هیدرولیز شده را جدا کنید. پودر پروتئین فقط مقدار کمی کربوهیدرات و چربی دارد و معمولاً حاوی حدود 20 تا 30 گرم پروتئین در هر وعده است.

چرا باید پروتئین آب پنیر مصرف کنیم؟

تفاوت بین گینر و پروتئین آب پنیر چیست؟

پروتئین آب پنیر نه تنها برای بدنسازان و ورزشکاران مفید است، بلکه به طور متوسط ​​اکثر افرادی که ورزش می کنند و می خواهند سالم باشند می توانند از آن استفاده کنند. رایج ترین استفاده از پروتئین آب پنیر افزایش قدرت و توده عضلانی است. این مکمل در تامین پروتئین و آمینو اسیدهای لازم برای بدن نقش دارد که به عنوان بلوک های ساختمانی برای افزایش رشد عضلات استفاده می شود. همچنین باعث افزایش ترشح هورمون های آنابولیک مانند انسولین می شود که در رشد عضلات نقش دارد.

پروتئین آب پنیر به بدنسازان کمک می کند تا با سوخت رسانی به عضلات و افزایش استقامت و قدرت به پتانسیل واقعی خود برسند. به همین ترتیب پروتئین آب پنیر با افزایش مدت سیری همراه با ورزش به کاهش وزن و چربی سوزی کمک می کند. همچنین پروتئین آب پنیر به عنوان منبع انرژی عمل می کند و به افراد کمک می کند تا پروتئین دریافتی روزانه خود را افزایش دهند.

گینر و مس گینر چیست و چه ترکیباتی دارد؟

تفاوت بین گینر و پروتئین آب پنیر چیست؟

گینر یا مس گینر مکمل هایی هستند که حاوی پروتئین کم به همراه کربوهیدرات و چربی زیاد برای تامین کالری مورد نیاز مصرف کننده هستند. نسبت کربوهیدرات به پروتئین در این مکمل ها 2 به 1 و حتی 3 به 1 است، به عنوان مثال، ممکن است در یک وعده 60 گرم کربوهیدرات و 30 گرم پروتئین دریافت کنید. بنابراین بیشترین کالری دریافتی از گینرها کربوهیدرات ها هستند که عمدتاً ترکیبی از مالتوز و گلوکز هستند و با هدف افزایش وزن مصرف می شوند.

چرا باید از گینر استفاده کرد؟

گینرها فقط برای یک هدف ساخته می شوند و آن افزایش وزن است. میزان بالای چربی و کربوهیدرات موجود در گینر و بیشتر در مس گینر برای کسانی مناسب است که دچار کمبود وزن هستند و می خواهند وزن اضافی به خصوص در کنار ورزش هایی مانند بدنسازی داشته باشند.

تفاوت آشکار بین پروتئین آب پنیر و گینرها در میزان کربوهیدرات و کالری است. یک پروتئین آب پنیر معمولی حدود 100 تا 150 کالری در هر وعده دارد، اما مس گینر 1250 تا 1500 کالری در هر وعده دارد. اگر به سختی وزن اضافه می کنید یا می خواهید به سرعت چاق شوید، گینر گزینه خوبی است.

کدام را انتخاب کنیم؟ پروتئین آب پنیر یا مس گینر

شاید تنها دلیل انتخاب این مقاله از طرف شما و خواندن آن این باشد که بدانید در نهایت کدام یک از این دو مکمل را مصرف کنید؟ بیشتر توضیح خواهیم داد.

اگر هدف بدنسازی باشد

همانطور که گفته شد گینرها بیشتر حاوی کربوهیدرات هستند، این مقدار کربوهیدرات باعث افزایش قابل توجه انسولین و افزایش ذخیره چربی می شود. اما مکمل پروتئین آب پنیر; بیشتر نیاز بدن به پروتئین خالص را تامین می کند. بنابراین، اگر هدف شما عضله سازی و افزایش قدرت است، پیشنهاد می کنیم به جای گینر، پروتئین آب پنیر را انتخاب کنید.

اگر هدف تناسب اندام یا لاغری است

اگر رژیم دارید و نوع ورزش شما کاهش چربی و حتی جداسازی عضلات است، بهتر است به سراغ پروتئین وی ایزوله بروید، زیرا این نوع پروتئین آب پنیر حاوی 90 درصد یا بیشتر پروتئین است و لاکتوز و چربی کمتری دارد.

اگر هدف افزایش وزن و حجیم شدن است

همانطور که همه ما می دانیم افزایش وزن برای افرادی که برای افزایش وزن تلاش می کنند یک مشکل است. گینرهای مس در چنین مواردی که افزایش وزن با بیشترین سرعت ممکن تنها هدف است بسیار مفید هستند. اگرچه مشابه سایر مکمل‌ها، گینر مس یک قرص معجزه‌آسا نیست. استفاده طولانی مدت از Copper Gainer ممکن است لایه هایی از چربی ناخواسته را به بدن اضافه کند که خلاص شدن از شر آنها دشوار است.

افزایش وزن برای برخی بسیار سخت است، به خصوص برای تیپ بدنی اکتومورف! با این حال، اگر هدف شما افزایش حجم کلی بدن است و می خواهید به سرعت وزن زیادی اضافه کنید، گینرها راه حل سریعی هستند، اما باید بدانید که استفاده مداوم از آنها باعث افزایش لایه های چربی در بدن شما می شود. پس از توقف استفاده از آنها، کاهش وزن محسوسی خواهید داشت.

اظهارات پایانی

با توجه به توضیحات بالا، احتمالا متوجه شده اید که مکمل های پروتئین آب پنیر نسبت به گینرها برتری دارند. اگرچه گینرها وزن شما را بهبود می بخشند، اما برتری کلی با پروتئین آب پنیر است، بنابراین اگر می خواهید با سرعت کمتری وزن اضافه کنید اما توده چربی کمتر و توده عضلانی بیشتری به دست آورید، پروتئین آب پنیر مصرف کنید.

باید این واقعیت را بدانید که هیچ مکمل افزایش وزن یا پروتئین آب پنیر نمی تواند نتیجه یک شبه به شما بدهد، زمانی که سبک زندگی، تغذیه و تمرین شما مطابق با اهدافتان باشد، نتایج بهتری خواهید گرفت. علاوه بر این توضیحات، باید توجه داشت که در دراز مدت، تنها یک برنامه غذایی جامع و مفید، راه ساده‌تر و سالم‌تری برای حفظ عضلات یا افزایش وزن است.

تهیه و تدوین elmevarzesh.com