علوم ورزشی معرفی بهترین نوشیدنی ورزشی برای بعد از تمرین


آب حتی در بهترین شرایط هم می تواند خسته کننده باشد! اما به هر حال آبرسانی به بدن بعد از تمرین و ورزش یک ضرورت است، به خصوص اگر می خواهید ریکاوری خوبی داشته باشید و به استقامت خوبی دست پیدا کنید، انتخاب بهترین نوشیدنی ورزشی کار عاقلانه ای است. خوشبختانه، آب تنها چیزی نیست که می توانید برای جایگزینی مایعات از دست رفته خود استفاده کنید. گزینه های بیشتری نسبت به آب یا نوشیدنی های ورزشی دارید.

برای اینکه آبرسانی بدنتان را بهینه کنید، 5 نمونه از بهترین نوشیدنی های ورزشی را به شما معرفی می کنیم که می توانند بدن شما را به اندازه آب آبرسانی کنند، برخی از این نوشیدنی ها ممکن است شما را شگفت زده کنند.

نوشیدنی ورزشی از کربوهیدرات های شکلاتی

یک خبر خوب برای طرفداران شکلات؛ شیر شکلات در مقایسه با کربوهیدرات به تنهایی دوبرابر کربوهیدرات دارد که آن را به انتخابی عالی برای ریکاوری بعد از تمرین تبدیل می کند. مصرف کربوهیدرات بعد از ورزش با جبران گلیکوژن از دست رفته در حین ورزش، ماهیچه ها را سوخت رسانی می کند. ترکیب کربوهیدرات ها با پروتئین بهترین راه برای بازیابی ماهیچه های خسته شماست.

از دست دادن بیش از حد الکترولیت از طریق تعریق می تواند علائمی مانند خستگی، گرفتگی عضلات و سردرگمی ذهنی ایجاد کند. شیر شکلات می تواند در این راه به شما کمک کند. محتوای بالای آب آن می تواند بدن شما را هیدراته کند و مواد از دست رفته مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیم را تامین کند. مطالعات نشان داده اند که شیر شکلات می تواند بسیار مفید باشد، به ویژه برای دوچرخه سواران، ورزشکاران استقامتی و دوندگان.

یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که شیر شکلات بیش از یک نوشیدنی کربوهیدرات ایزوکالری، ریکاوری و عملکرد را در دوچرخه سواران بهبود می بخشد. یک مطالعه در سال 2011 همچنین نشان داد که این آب در مبارزه با کم آبی ناشی از ورزش در کودکان موثرتر از آب است.

آب نارگیل

همه ما با فواید بی‌شماری آب نارگیل، از جمله سطوح بالای مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های آن آشنا هستیم. بنابراین، جای تعجب نیست که آب نارگیل یکی از بهترین نوشیدنی های ورزشی برای بعد از تمرین است. آب نارگیل مانند Gatorade و سایر نوشیدنی های ورزشی محبوب حاوی مقادیر زیادی الکترولیت مانند پتاسیم و منیزیم است.

مطالعه ای در سال 2012 نشان داد که آب نارگیل به اندازه آب و نوشیدنی های ورزشی برای ریکاوری بعد از تمرین مفید است. اما یافته ها همچنین نشان داد که نوشیدن آب نارگیل و کنسانتره آب نارگیل نیز می تواند باعث نفخ و ناراحتی معده شود.

آب نارگیل نسبت به نوشیدنی های ورزشی حاوی سدیم کمتری است. سدیم برای رفع نیازهای بدن پس از یک جلسه تمرین سخت ضروری است. ورزشکاران استقامتی ممکن است نوشیدنی دیگری را انتخاب کنند، اما برای تمرینات سبک تر، آب نارگیل یک انتخاب عالی است.

نوشیدنی ورزشی برای تسکین درد عضلانی

معرفی 5 نوع از بهترین نوشیدنی های ورزشی برای بعد از تمرین

آنچه برای بهبودی عضلات خسته و درد نیاز دارید، احتمالاً در حال حاضر در یخچال شما است. آب آلبالو، سرشار از آنتی اکسیدان، به کاهش التهاب کمک می کند و برای ریکاوری و عملکرد عضلات مفید است، بنابراین یکی از بهترین نوشیدنی های ورزشی است که در این مقاله توصیه می شود.

یک مطالعه در سال 2010 دوندگان ماراتن را که قبل و بعد از دویدن آب آلبالو مصرف می‌کردند مورد آزمایش قرار داد و به این نتیجه رسید که این نوشیدنی منجر به بهبودی سریع‌تر می‌شود. دلیل آن افزایش آنتی اکسیدان ها در بدن و کاهش التهاب و پراکسیداسیون لیپیدی است.

مطالعه ای در سال 2006 همچنین نشان داد که آب گیلاس ترش نه تنها آسیب عضلانی را کاهش می دهد، بلکه از کاهش قدرت در مقایسه با دارونما نیز جلوگیری می کند. اگرچه آب گیلاس هم برای ورزشکاران استقامتی و هم برای تمریناتی که هر روز انجام می دهید مفید است، اما حتماً نسخه بدون قند آن را تهیه کنید و فقط یک وعده از آن استفاده کنید.

نوشیدنی ورزشی برای آرامش با چای سیاه و سبز

یک فنجان چای که در هنگام استراحت می نوشید، بیشتر از آنچه فکر می کنید فواید دارد. تحقیقات نشان داده است که چای سبز و سیاه می‌تواند در اکسیداسیون چربی (فرآیندی که طی آن چربی به مولکول‌های کوچک‌تر شکسته می‌شود، ذخیره می‌شود و برای انرژی استفاده می‌شود) در طی تمرینات هوازی و ریکاوری مفید باشد.

چای نیز مانند آب گیلاس دارای آنتی اکسیدان های زیادی است و تحقیقات نشان داده اند که به تسکین درد عضلانی و بهبود سریعتر کمک می کند. در یک مطالعه در سال 2010، ورزشکاران مرد از نوشیدن چای پس از دویدن سخت سود بردند. آزمایش خون این افراد نشان داد که پس از مصرف چای سرشار از آنتی اکسیدان، میزان آنتی اکسیدان در خون آنها بالا و سطح کورتیزول آنها پایین بوده است. علاوه بر این، چای درد عضلانی پس از تمرین را نیز کاهش داد.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: Healthline