علوم ورزشی چه مکمل هایی را با هم مصرف کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم؟


برای دستیابی به بالاترین سطح عملکرد ورزشی، ترکیب مکمل های ورزشی می تواند بسیار موثر باشد، بنابراین دانستن نحوه مصرف مکمل ها و ترکیب آنها به طور همزمان بسیار مهم است. با این حال، ممکن است با این سوال مواجه شده باشید که بهترین ترکیب مصرف مکمل ها چیست؟

تفاوت زیادی بین عملکرد مکمل های غذایی و واکنش ترکیب مکمل ها با یکدیگر وجود دارد. اگر تفاوت را نمی بینید، چیزی جز به هم ریختگی در رژیم غذایی خود نخواهید داشت.

ترکیب مکمل های ورزشی: هم افزایی

در دنیای فارماکولوژی موضوع مهمی به نام سینرژیسم وجود دارد که موضوع اصلی مقاله ما است. مکمل ها مانند همه داروها اثرات خاص خود را دارند و زمانی که این مکمل ها با یکدیگر ترکیب شوند، ممکن است بر عملکرد یکدیگر تأثیر بگذارند یا تأثیر بیشتری بر عملکرد یکدیگر داشته باشند یا مخل باشند.

هدف ما ارزیابی اثربخشی و عملکرد مکمل هایی است که با اهداف خاص ترکیب و مصرف می کنیم. به عنوان مثال، اگر از دو مکمل برای افزایش حجم خالص ماهیچه ها استفاده می کنید و این مکمل ها به طور جداگانه برای افزایش حجم عضلانی خود 1 امتیاز می گیرند، ما از ترکیب این دو نتیجه 1 + 1 = 3 می خواهیم نه 1 + 1 = 2. ، که تعریف دقیق اثر هم افزایی است.

مکمل هایی که برای افزایش کارایی ترکیب می شوند همیشه اولویت اصلی ورزشکاران هستند و ما همچنین به دنبال مکمل هایی هستیم که ترکیب بهتری با یکدیگر داشته باشند و در نهایت به شما امکان می دهند سریعتر به اهداف خود برسید.

بهترین ترکیب مکمل ها با هدف افزایش عملکرد ورزشی

مفهوم عملکرد ورزشی در رشته های مختلف ورزشی می تواند تعاریف مختلفی داشته باشد: در ورزش های استقامتی افزایش توانایی مقاومت در برابر خستگی و در ورزش های قدرتی افزایش نیروی انقباض عضلانی.

بهترین ترکیب مکمل ها برای ورزشکاران استقامتی

مهمترین هدف افزایش انقباضات مکرر و تولید نیروی پایدار در دراز مدت (مبارزه با خستگی ناشی از فشار تمرین) است. برای انجام این فرآیند، مصرف مکمل بی کربنات سدیم توصیه می شود. با این حال، مکمل کافئین همراه با بی کربنات سدیم عملکرد شما را در میان مدت و بلند مدت بهبود می بخشد. علاوه بر این، مکمل بتا آلانین به حفظ عملکرد شما به ویژه در طول تمرینات طولانی مدت کمک می کند.

در نتیجه استفاده از بی کربنات سدیم + بتا آلانین + کافئین برای ورزشکاران کم تحرک توصیه می شود.

بهترین ترکیب مکمل ها برای ورزشکاران قدرتی

ورزشکاران قدرتی نیاز به قدرت عضلانی دارند. در اینجا منظور قدرت مطلق است که در تمام ورزش ها و بدنسازان در دوره ای از برنامه تمرینی سالانه خود در مرحله قدرت تمرین می کنند.

اولین مکمل مورد استفاده در تمرینات قدرتی کراتین است. کراتین به عضله سازی و افزایش قدرت و در نهایت عملکرد ورزشی شما کمک می کند. مکمل دوم سیترولین است که می توان گفت در تولید نیتریک اکساید نسبت به آرژنین برتری دارد و به همین دلیل ترکیب این مکمل با کراتین ترکیب موثری برای افزایش عملکرد ورزشی شما خواهد بود.

نتیجه گیری: برای ورزشکاران قدرتی استفاده همزمان از کراتین + ال سیترولین توصیه می شود.

بهترین ترکیب مکمل ها برای افزایش حجم عضلانی

چه مکمل هایی را با هم مصرف کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم؟

گزینه های مکمل برای به دست آوردن توده عضلانی در بازار تقریبا نامحدود است. اما تقریباً همه آنها برای تکمیل گروه های غذایی خاص آماده شده اند. متاسفانه هیچ مکملی به تنهایی توانایی تغییر آنابولیسم پروتئین تولید شده در عضلات را ندارد و به همین دلیل می توان نتیجه گرفت که هیچ مکملی به تنهایی نمی تواند شما را به هدف افزایش حجم خالص عضلانی برساند. در اینجا بهترین ترکیب را به شما معرفی می کنیم:

اولین پیشنهاد کراتین

اولین اولویت ما قطعا مکمل های پروتئینی نخواهد بود. اکثر مردم بر این باورند که مکمل های پروتئینی برای افزایش توده عضلانی آن ها کافی است، اما فراموش نکنید زمانی که پروتئین در رژیم غذایی روزانه شما محدود و ناکافی باشد، پروتئین برای شما مفید خواهد بود. البته مصرف بیش از حد آن تاثیری بر افزایش توده عضلانی شما نخواهد داشت. کراتین در افزایش حجم توده عضلانی بسیار مفید است و اولین پیشنهاد ما برای شماست.

دومین پیشنهاد BCAA

پیشنهاد دوم ما BCAA است. دریافت آمینو اسیدهای ضروری و غیر ضروری به ویژه لوسین به افزایش توده عضلانی کمک می کند. از آنجایی که شما قادر به تامین لوسین مورد نیاز بدن خود با تغذیه طبیعی نیستید، به همین دلیل مصرف BCAA و به خصوص لوسین برای عضله سازی بیشتر بسیار ضروری است و با مکمل کراتین نیز سازگار است.

پیشنهاد سوم ترکیب کراتین با بتا آلانین است

ترکیب کراتین با بتا آلانین که یک تقویت کننده عملکرد در تمرینات شدید است. می تواند نتایج دریافتی از آن را حتی بیشتر افزایش دهد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که وقتی کراتین و بتا آلانین با هم ترکیب می‌شوند، نتایج بیشتر و بهتری نسبت به زمانی که جداگانه مصرف می‌شوند، ارائه می‌دهند.

در یک مطالعه، آنهایی که بتا آلانین و کراتین مصرف کردند، پس از ده هفته تمرین، توده عضلانی بیشتری داشتند و قدرتشان تا سه برابر بیشتر از کسانی بود که چیزی مصرف نکردند. مزایای استفاده از بتا آلانین و کراتین تنها به افزایش حجم و قدرت محدود نمی شود، بلکه عملکرد ورزشی را نیز بهبود می بخشد.

نتیجه گیری: اگر در تلاش برای افزایش حجم عضلانی هستید، مصرف مکمل کراتین همراه با BCAA یا بتا آلانین را به شما توصیه می کنیم.

مصرف همزمان پروتئین آب پنیر و گینر

اگر این دو را با هم ترکیب کنید، کالری دریافتی خود را افزایش داده اید. چنین ترکیبی برای حجم و عضله سازی یا افزایش وزن مناسب خواهد بود. مصرف همزمان پروتئین وی و گینر در صورتی مفید است که ورزشکار برنامه ای برای افزایش وزن و حجم همزمان داشته باشد. در این شرایط یک ورزشکار می تواند علاوه بر عضله سازی، وزن اضافه کند. بهتر است این دو مکمل را با توجه به نیاز بدن و توصیه مربی خود با هم مصرف کنید.

بهترین ترکیب مکمل ها برای کاهش وزن

چه مکمل هایی را با هم مصرف کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم؟

نام های زیادی از مکمل ها برای کاهش وزن استفاده می شود، اما بسیاری از آنها به دلیل وجود مواد محرک توصیه نمی شوند. در این میان دو مکمل ال کارنیتین و سی ال ای بیش از همه مورد توجه قرار می گیرند که شبهات و ابهامات زیادی در مورد هر دوی آنها وجود دارد.

اما اگر مجبورید بین این دو مکمل یکی را انتخاب کنید، ال کارنیتین در اولویت است و مکمل دیگری که باعث متعادل شدن انرژی و بهبود عملکرد شما در حین فعالیت ورزشی می شود، کافئین است که نام آن در بین مکمل های کاهش وزن است. او می خورد. به همین دلیل مکمل ال کارنیتین + کافئین بهترین و بی خطرترین ترکیبی است که می توانید از نظر محققان و نتایج تحقیقات علمی مصرف کنید.

بهترین ترکیب مکمل ها برای جلوگیری از سوزش عضلات (ضد کاتابولیسم)

پس از در نظر گرفتن توده عضلانی و مکمل های کاهش وزن، ترکیبی که توده عضلانی شما را حفظ کند بسیار مهم است و نباید از آن غافل شد. هدف همه ورزشکاران در فصل رژیم غذایی و مسابقات حفظ توده عضلانی و جلوگیری از تجزیه عضلات است. از آنجایی که استرس بیش از حد، گرسنگی طولانی مدت و شرایط سخت بسیاری از ورزشکاران را در معرض تحلیل عضلانی قرار می دهد، در این صورت برای جلوگیری از کاتابولیسم عضلانی به یک مکمل موثر و موثر نیاز دارید.

اولین پیشنهاد ما برای جلوگیری از کاتابولیسم عضلانی، مصرف مکمل گلوتامین است. گلوتامین یک مکمل بسیار موثر برای حفظ عضلات شما در زمانی که بدن شما تحت استرس است. گلوتامین همچنین برای بهبودی سریعتر و بهبود سلامت بیمارانی که تحت مراقبت های ویژه هستند یا تحت عمل جراحی قرار گرفته اند استفاده می شود.

توصیه دوم ما مصرف مکمل HMB است. این مکمل به ویژه در طول رژیم غذایی مفید است، زمانی که کالری دریافتی شما بسیار کم است. موثر خواهد بود. این مکمل نقش بسیار مهمی در محافظت از سلول های عضلانی ایفا می کند. به همین دلیل استفاده از آن برای جلوگیری از تحلیل عضلانی توصیه می شود. ترکیب فوق العاده گلوتامین و HMB باعث افزایش اثر هم افزایی در مکانیسم های درون سلولی شده و آن را به ترکیبی خارق العاده تبدیل کرده است.

نتیجه حفظ توده عضلانی است، ترکیب و استفاده همزمان از مکمل گلوتامین + HMB توصیه می شود.

نتیجه

استفاده همزمان از مکمل ها و بهترین ترکیب آنها با یکدیگر: تقریباً همه مکمل ها برای بیش از یک هدف قابل استفاده هستند. افزودن مکمل هایی با حداقل اثربخشی ممکن است کارساز نباشد و صرفاً تهیه سوپی از مکمل های مختلف است که هیچ نتیجه ای برای شما نخواهد داشت و ممکن است بیشتر از تأثیر آن به بدن شما آسیب برساند.

به همین دلیل ما انتخاب می کنیم “بهترین ترکیب مکمل های ورزشی“ما از دو مکمل یا در نهایت سه مکمل استفاده کردیم. اگر در یک بازه زمانی معین به دنبال بیش از یک هدف هستید، البته ممکن است ترکیب بیش از این تعداد مفید باشد. اما به شما توصیه می کنیم قبل از این با پزشک و متخصص تغذیه خود مشورت کنید. مصرف هر مکمل ورزشی

مصرف مکمل های ورزشی به تنهایی بدون بررسی سوابق پزشکی شما ممکن است در کوتاه مدت یا دراز مدت باعث آسیب جدی به شما شود. با انتخاب یک هدف منطقی و توصیه صحیح مربیان علمی می توانید درصد خطر ناشی از مصرف مکمل های ورزشی را به حداقل برسانید و به بالاترین عملکرد ورزشی خود برسید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com